2016-07-17, 23:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Invandrarrelaterat. Finns ingen annan som gör så här. Våra "egna" pundare ger sej inte på åldringar.
Citera
2016-07-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Man kan nog anta att det finns en hel del droger i cirkulation där. Brukar väl vara det som utmärker avbefolkningsorter. Men slutsatsen behöver nödvändigtvis inte vara antingen eller, missbruk och psykisk ohälsa brukar gå hand i hand.

Klädde sig damen utmanande förresten?

Hur definierar du avbefolkningsorter? Det tycks som Kristinehamn har öket sin folkmängd med 300personer under sista 7 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Invandrarrelaterat. Finns ingen annan som gör så här. Våra "egna" pundare ger sej inte på åldringar.

Nej, ingen s.k. "etnisk Svensk" har någonsin get sig på en åldring. Är du dum eller spelar du bara?
Citera
2016-07-18, 05:32
Medlem
"På lördagen hämtades så en 24-årig man in för förhör. Efter detta förhör anhölls han som misstänkt för överfallet.

Om han även kommer att begäras häktad avgörs under måndagen eller tisdagen."

http://www.vf.se/nyheter/kristineham...t-pa-83aringen
Citera
2016-07-19, 18:14
Medlem
Velikis avatar
http://nwt.se/kristinehamn/2016/07/1...rdrom-alltihop
Citera
2016-07-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veliki
http://nwt.se/kristinehamn/2016/07/1...rdrom-alltihop

Med all sannolikhet har han gjort liknande saker många gånger tidigare
Citera
2017-02-21, 19:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Nu blev mannen frikänd i tingsrätten.
Citat:
25-åringen som åtalats för en grov misshandel av en äldre kvinna i Kristinehamn har frikänts.
Mannen minns inte vad som hänt, och domstolen anser att man inte kan utesluta att gärningsmannen var en annan.

/.../

Hon lämnades med revbensfrakturer, avslaget näsben, hjärnskakning och hjärnblödningar.

Bara några minuter innan överfallet fångades hon på bild av en övervakningskamera vid en bensinstation. Det gjordes även den nu 25-årige man som åtalats för gärningen, som rubricerats som synnerligen grov misshandel.

/.../

I domen skriver domstolen att det finns omständigheter som ”med styrka” talar för att 25-åringen var gärningsmannen. Men, konstaterar man, det är inte ”praktiskt uteslutet att det gått till på något annat sätt än vad åklagaren påstått”.

/.../

När NWT når åklagaren, Henrik Lundh, har han inte hunnit läsa domen.

– Jag har bara konstaterat att han blev frikänd, och jag är förvånad. Jag hade räknat med att han skulle dömas och tycker att vi hade mycket bevisning för att han var gärningsman.

Åklagaren hade yrkat på fem års fängelse för 25-åringen.

Kommer du att överklaga?

– Jag måste läsa domen och domskälen innan jag tar ställning till det. Men jag tycker verkligen att bevisningen är tillräcklig, så med stor sannolikhet vill jag ha det prövat i nästa instans.
http://nwt.se/kristinehamn/2017/02/2...tt-overfall-pa

Ska väl inte direkt påstå att man är förvånad...

Nu får vi vänta och se om det överklagas eller inte.
Senast redigerad av SilentVictory 2017-02-21 kl. 19:27.
Citera
2017-02-21, 19:43
Medlem
shadow666s avatar
k-hamn är en missbruks ort med invandrare.
Citera
2017-05-08, 17:10
Medlem
escilichiss avatar
Inget nytt här?
Citera
2018-04-05, 10:43
Medlem
Den personen som utförde det här har flyttat från Kristinehamn nu och jobbar på xxl i någon annan kommun. L*nus Qv*st
Citera
2018-04-05, 14:20
Medlem
Men
Tänk han hette L*n*s
I denna håla som ni påstår består av invandrare och missbrukare
Åh att en etnisk svensk inte skulle göra något sånt
Citera
2018-04-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susmon1
Men
Tänk han hette L*n*s
I denna håla som ni påstår består av invandrare och missbrukare
Åh att en etnisk svensk inte skulle göra något sånt

Nåja, en (1) person har i just den här tråden skrivit om invandrare, flera andra har uppenbarligen varit på det klara med att så inte var fallet den här gången.

Nog för att en del folk på fb är väl snabba med omdömena ibland, men det gäller åt båda hållen. Varför niar du när det handlar om en (1) person? Är inte det litet fördomsfullt även det fast från "andra hållet"?
Citera
2018-04-05, 15:33
Medlem
HOVRÄTTEN FÖR VÄSTRA SVERIGE
2017-09-29
Mål nr: B 2046-17

ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE
Värmlands tingsrätts dom den 21 februari 2017 i mål nr B 3038-16

Hovrätten fastställer tingsrättens domslut.
(frikänd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in