2016-07-11, 09:21
Medlem
Hej!
Jag har kollat runt på csn hemsida men har inte lyckats hitta när man får csn pengarna, skulle någon vara snäll och berätta när man kommer få in pengarna om man arbetar heltid (30 hp per termin).

Tackar!
Citera
2016-07-11, 09:41
Medlem
Chugis avatar
Antar att du börjar studera i höst? Augusti till och med maj om du skickar in studieförsäkran i tid.
Citera
2016-07-11, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chugi
Antar att du börjar studera i höst? Augusti till och med maj om du skickar in studieförsäkran i tid.
Är det när man tar sitt första poäng man får CSN då man inte tackar ja till utbildning men aldrig ens planer på plugga?
Citera
2016-07-11, 10:53
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BolleZpurt
Är det när man tar sitt första poäng man får CSN då man inte tackar ja till utbildning men aldrig ens planer på plugga?

Om du ansökt om CSN och angivit hur du ska plugga så ska du kring din första studiedag gå in på CSN.se och lämna studieförsäkran (kryssa i en ruta och trycka på godkänn typ). Det brukar stå när man som tidigast kan lämna försäkran. Finns under Mina sidor -> Studera -> Lämna studieförsäkran. När du väl gjort detta brukar det ta någon dag innan du får din första utbetalning (tidigast 25e däremot tror jag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in