2016-07-11, 01:07
Bannlyst
Jag ska skicka fin, dyr elektronik från Sverige till Holland. Jag vet att vissa bolag inom transport är oseriösa och kommer med paket där t.ex. innehållet är buckligt, vilket var fallet i vintras med en plåtdunk klarlack från Tyskland.

Utav de stora bolagen nu, DHL, Schenker och UPS - vilka är varsammast med hanteringen? Kam man försäkra försändelsen, vilka är bäst på detta?

Mitt intryck är att DHL är bäst av de nämnda, men jag är inte säker. UPS är sämst i mitt anseende.
Citera
2016-07-11, 08:57
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Kolla med en flyttfirma istället. De som flyttar bohag genom hela europa. Flera gånger försiktigare.
Citera
2016-07-11, 14:22
Medlem
Kaninheros avatar
Jetpak
Citera
2016-07-14, 19:41
Medlem
karlkukens avatar
Först och främst
Det spelar ingen roll vilken firma du skickar med om du inte packat godset ordentligt.

Försäkring går att göra på de flesta bolag, men att få ut ngt på försäkringen kan vara ett helvete, både när det kommer till värdet på försändelsen och att vissa friskriver sig rätt så bra, dvs om du inte har packat det motsvarande nytt retailbox så godkänns det inte.

Så oavsett vilket bolag, PACKA ORDENTLIGT!
Ta helst hjälp av någon med erfarenhet av exportpackning om du själv har tummen mitt i handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in