2016-07-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är nog bara en tidsfråga innan Madde och Micke går skilda vägar. De har ju redan bott isär vid flera tillfällen.

Ja, tydligen är det så nu igen att dom har strul. Hur vet ni detta med att Micke haft nåt på nån dejtingsida? Har nog länge anat att allt inte står rätt till där.
2016-07-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ja, tydligen är det så nu igen att dom har strul. Hur vet ni detta med att Micke haft nåt på nån dejtingsida? Har nog länge anat att allt inte står rätt till där.

Jag hade ingen aning om det, läste på Maddes blogg att han är med på någon dejtingsida. Madde själv har antytt ganska länge att tilliten inte finns där längre, att allt håller att gå i kras så det dröjer nog inte så länge innan de också kommer separera.
2016-07-18, 10:53
Medlem
Fast det kan bli kostsamt och problematiskt att stå skriven på en adress och i verkligheten bo hos familjen. Får försäkringskassan in en anmälan om misstänkt fusk är de skyldiga att göra hembesök och kolla så ingenting tyder på att pappan bor där. Familjen kan i så fall bli återbetalningsskyldiga för fusk.
2016-07-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag hade ingen aning om det, läste på Maddes blogg att han är med på någon dejtingsida. Madde själv har antytt ganska länge att tilliten inte finns där längre, att allt håller att gå i kras så det dröjer nog inte så länge innan de också kommer separera.

Ok, det har jag missat, trots att jag ibland läser där. Känns dock som att han inte varit så jättedelaktig. Synd är det att dessa storfamiljer splittras, å andra sidan kanske inte konstigt för det måste vara jobbigare att 'driva' en sån jämfört med en vanlig liten familj.
2016-07-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ok, det har jag missat, trots att jag ibland läser där. Känns dock som att han inte varit så jättedelaktig. Synd är det att dessa storfamiljer splittras, å andra sidan kanske inte konstigt för det måste vara jobbigare att 'driva' en sån jämfört med en vanlig liten familj.

Det krävs ju att man ser varandra i vardagen och inte bara lever genom barnen. För då tror jag att det automatiskt blir att man tappar bort varandra.
2016-07-18, 18:29
Medlem
Madelene Ilmruds förhållande knakar likt Mirkas

Jaha, hej och hå, det gäller att vara med i svängarna.
Nu bölar Madde ut på bloggen om va hemskt det är när tilliten till mannen i huset försvunnit
Micke Ilmrud har tydligen hoppat i fel säng, o Madde är rasande!

Han går visst under namnet; xl-hunken, jobbar på xl-bygg i Motala
Madde o Mirka har nog mycket att gråta ut om nu....
2016-07-18, 18:36
Medlem
Måste hata varandra jäkligt mycket om man inte klarar att leva ihop med alla ungar efter så lång tid.
De ska ju tydligen hyra ett stort hus och en liten 1:a och bo i huset växelvis
Tänk att inte kunna sätta egen prägel på boendet utan att veta att den andre ska bo där nästa vecka!
Det blir ju inget nytt liv för nån av dom om dom ska hoppa fram och tillbaka sådär.
Bäst för barnen, säger dom, men jag vette faan alltså... Då kan dom ju lika gärna bo ihop, kan man tycka.
Svårt att tro att 1:an kommer kallas nått annat än hångelhörnan, ha ha
2016-07-18, 18:40
Medlem
Jag läste lite på hennes blogg och för några dagar sedan funderade hon på att skaffa mer barn men det kanske var med en annan karl. Hon har väl 4-5 olika pappor till sina barn.Ja vad ska man säga mer än att hon är mer än äcklig.
2016-07-18, 18:47
Medlem
Peter kan väl knappast bo ensam med barnen. Ska han anställa Mirka då att ta hand om ungarna när han ska tidigt till arbetet. Ska verkligen bli intressant att se hur de löser det. Hoppas försäkringskassan kollar upp det hela.
2016-07-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weenewho
Måste hata varandra jäkligt mycket om man inte klarar att leva ihop med alla ungar efter så lång tid.
De ska ju tydligen hyra ett stort hus och en liten 1:a och bo i huset växelvis
Tänk att inte kunna sätta egen prägel på boendet utan att veta att den andre ska bo där nästa vecka!
Det blir ju inget nytt liv för nån av dom om dom ska hoppa fram och tillbaka sådär.
Bäst för barnen, säger dom, men jag vette faan alltså... Då kan dom ju lika gärna bo ihop, kan man tycka.
Svårt att tro att 1:an kommer kallas nått annat än hångelhörnan, ha ha

Det låter inte speciellt roligt faktiskt. Funkar det inte för dem att ha barnen varann vecka och bo i varsin lägenhet/hus?
2016-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Peter kan väl knappast bo ensam med barnen. Ska han anställa Mirka då att ta hand om ungarna när han ska tidigt till arbetet. Ska verkligen bli intressant att se hur de löser det. Hoppas försäkringskassan kollar upp det hela.

Det känns ju spontant som att de skulle behöva lite extra hjälp för att få vardagen att fungera när de har separerat. Det går inte att komma ifrån att det är skillnad när man har så många barn, då blir det praktiska svårare att lösa. Men det kan inte vara lätt att hinna med varandra heller när man har så stor familj. Tycker det låter som en väldigt jobbig situation.
2016-07-18, 22:27
Medlem
TimTebows avatar
Misstänker att det är lite av en tävling mellan mammorna i "Familjen Annorlunda". Hinna föda så många barn som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in