2017-10-10, 10:55
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Detta gäller ju också generellt.

Ja absolut.
Citera
2017-10-10, 10:59
Medlem
Pengar_s avatar
Ur min synvinkel så stör det mig inte så mycket om jag nu blir spårad. Jag är mest mån om att ingen kan ta del av innehållet i mail, sms och samtal. Därför som jag kör med Protonmail och Signal för sms och samtal. Visste ni att Protonmail har en app motsvarighet till Signal på gång med krypterad sms och samtal.
Citera
2017-10-10, 11:02
Medlem
Pengar_s avatar
TOR fungerar nog utmärkt för att dölja sig för kriminella och andra hackare på nätet. Men kom ihåg att TOR är utvecklat av amerikanska myndigheter. Så skulle inte förvåna mig om dom har nåt insyn i det hela.
Citera
2017-10-16, 16:52
Medlem
Någon mer som har fått sina skickade mail sorterade som spam hos mottagaren(gmail och microsoft)?

Trodde jag slutligen hittat en bra gratis mailleverantör för min primära mailadress men det verkar vara slut på det nu då det inte går att chansa på att viktiga jobb- och myndighetsmail inte kommer fram.
Citera
2017-10-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Någon mer som har fått sina skickade mail sorterade som spam hos mottagaren(gmail och microsoft)?

Trodde jag slutligen hittat en bra gratis mailleverantör för min primära mailadress men det verkar vara slut på det nu då det inte går att chansa på att viktiga jobb- och myndighetsmail inte kommer fram.

Har du kontaktat Gmail eller Microsoft för att påtala att deras spamfilter inte fungerar? Det är ju knappast Protonmails fel att mottagarnas spamfilter är felinställda. Vill du inte själv kontakta företagen så kan du ju i alla fall kontakta Protonmail så att de kan försöka lösa problemet.
Citera
2017-10-17, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z5
Har du kontaktat Gmail eller Microsoft för att påtala att deras spamfilter inte fungerar? Det är ju knappast Protonmails fel att mottagarnas spamfilter är felinställda. Vill du inte själv kontakta företagen så kan du ju i alla fall kontakta Protonmail så att de kan försöka lösa problemet.
Klart det är Protonmails fel, eller mer specifikt alla kriminella som använder tjänsten.

Protonmail är i alla fall medvetna om problemet. Hittade följande Reddittråd tidigare idag där Protonmail svarat.
https://www.reddit.com/r/ProtonMail/...tered_to_spam/
Citat:
[–]ProtonMailProtonMail Team 1 point 1 day ago

If it is your own domain make are spf and dkim are configured properly.

If it is protonmail.com address, for best deliverabiliy, we recommend upgrading to a paid plan because paid plans include dedicated IP addresses which have higher sender reputation.
Citera
2017-10-25, 19:21
Medlem
Citat:
Hur jävla lat är du egentligen? Det finns massor med slaskmejladresser att använda för att registrera Protonmail-konton. Knappa bara in "temporary email" eller liknande i vilken sökmotor som helst och testa dig fram. Har reggat ett flertal Protonmail-adresser de senaste månaderna genom Tor utan några som helst problem.

Jag reggade en Protonmail-adress för några veckor sedan, på detta sätt. Men nu verkar de ha satt P för denna typ av registrering via Tor. Jag testade idag, och nu kräver de att få skicka verifierings-SMS alternativt att man donerar pengar...det som är bra, varar sällan länge, verkar det som.
Citera
2017-10-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Klart det är Protonmails fel, eller mer specifikt alla kriminella som använder tjänsten.

Protonmail är i alla fall medvetna om problemet. Hittade följande Reddittråd tidigare idag där Protonmail svarat.
https://www.reddit.com/r/ProtonMail/...tered_to_spam/

Nej, det är inte Protonmails fel att mottagare markerar legitima meddelanden som spam. Däremot skulle man kunna säga att det är Protonmails problem att så sker. Att välja att lösa spamproblemet på det sätt som Protonmail nu tycks göra är dock inte bra. Så där har du helt klart en poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag reggade en Protonmail-adress för några veckor sedan, på detta sätt. Men nu verkar de ha satt P för denna typ av registrering via Tor. Jag testade idag, och nu kräver de att få skicka verifierings-SMS alternativt att man donerar pengar...det som är bra, varar sällan länge, verkar det som.

Nu är du lat igen. Testade att regga en ny Protonmail-adress alldeles nyss och det gick hur enkelt som helst. Dock fick jag välja "New Identity" i Tor-webbläsaren några gånger innan jag släpptes fram till en sida med mejlverifiering. Så har man lite tålamod så går det fortfarande att regga adresser genom Tor!

Och ett litet tillägg: för att hitta fungerande e-postadresser att använda för att bekräfta nyreggade adresser kan ni gå in på webbadressen generator punkt email. Där finns massor med icke-blockade adresser att välja mellan.
Senast redigerad av Z5 2017-10-27 kl. 19:52.
Citera
2017-10-27, 22:22
Medlem
Citat:
Nej, det är inte Protonmails fel att mottagare markerar legitima meddelanden som spam. Däremot skulle man kunna säga att det är Protonmails problem att så sker. Att välja att lösa spamproblemet på det sätt som Protonmail nu tycks göra är dock inte bra. Så där har du helt klart en poäng.

Nu är du lat igen. Testade att regga en ny Protonmail-adress alldeles nyss och det gick hur enkelt som helst. Dock fick jag välja "New Identity" i Tor-webbläsaren några gånger innan jag släpptes fram till en sida med mejlverifiering. Så har man lite tålamod så går det fortfarande att regga adresser genom Tor!

Och ett litet tillägg: för att hitta fungerande e-postadresser att använda för att bekräfta nyreggade adresser kan ni gå in på webbadressen generator punkt email. Där finns massor med icke-blockade adresser att välja mellan.

The Superman har gjort det igen! Tack för tips!
Citera
2017-10-27, 23:13
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Tja nu vet jag inte hur mycket du kan om TOR. Men lite enkelt nu det är uppbyggt på tre datorer. Varje dator vet bara vad den får från den förra och den i mitten ser båda mottagare och sändare. Dock inte innehållet då det är krypterat. Sista datorn skickar ut din info till nätet då helt okrypterat. Ingen kan dock se att det är du som skickar och tar emot informationen. Skulle du däremot logga in på din riktiga mail eller Facebook så har du röjt dig. Då skulle det teoretiskt vara möjligt att följa dig.

Är ditt mål att dölja dig för myndigheter så sitter man illa till. Få privatpersoner har kompetens att spåra på det viset men myndigheter har ju en annan kompetens. Amerikanska myndigheter lyckades spåra en person som gjorde detta misstaget.
Nej, alltså tror du missuppfattat. Man ska inte logga in på protonmail.com genom tor. Man ska logga in sig genom protonmails onionsida genom tor. Det är det som är guldet här. Att de har en onionsida så man aldrig går ut på öppna nätet för att titta till sin mailbox.
Citera
2017-10-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Nej, alltså tror du missuppfattat. Man ska inte logga in på protonmail.com genom tor. Man ska logga in sig genom protonmails onionsida genom tor. Det är det som är guldet här. Att de har en onionsida så man aldrig går ut på öppna nätet för att titta till sin mailbox.

Detta var nytt, troligen inte bara för mig. Kan du förklara närmare? Hur kommer man till onion-sidan?
Citera
2017-10-28, 13:53
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Detta var nytt, troligen inte bara för mig. Kan du förklara närmare? Hur kommer man till onion-sidan?
Inlägg nr 13 i denna tråden, från januari i år.

https://protonirockerxow.onion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in