Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandarnamn2
Klart det är Protonmails fel, eller mer specifikt alla kriminella som använder tjänsten.
Protonmail är i alla fall medvetna om problemet. Hittade följande Reddittråd tidigare idag där Protonmail svarat.
https://www.reddit.com/r/ProtonMail/...tered_to_spam/
Nej, det är inte Protonmails fel att mottagare markerar legitima meddelanden som spam. Däremot skulle man kunna säga att det är Protonmails problem att så sker. Att välja att lösa spamproblemet på det sätt som Protonmail nu tycks göra är dock inte bra. Så där har du helt klart en poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Jag reggade en Protonmail-adress för några veckor sedan, på detta sätt. Men nu verkar de ha satt P för denna typ av registrering via Tor. Jag testade idag, och nu kräver de att få skicka verifierings-SMS alternativt att man donerar pengar...det som är bra, varar sällan länge, verkar det som.
Nu är du lat igen. Testade att regga en ny Protonmail-adress alldeles nyss och det gick hur enkelt som helst. Dock fick jag välja "New Identity" i Tor-webbläsaren några gånger innan jag släpptes fram till en sida med mejlverifiering. Så har man lite tålamod så går det fortfarande att regga adresser genom Tor!
Och ett litet tillägg: för att hitta fungerande e-postadresser att använda för att bekräfta nyreggade adresser kan ni gå in på webbadressen generator punkt email. Där finns massor med icke-blockade adresser att välja mellan.