2026-02-07, 10:56
Medlem
Snubchurps avatar
Vad tror ni nu när vi har LPI? Uppåtspekulation eller sidledes fram till resultat?
Citera
2026-02-17, 20:55
Medlem
CHleames avatar
Återköp av 212 307 aktier genomfördes under 1 månads tid. Starkt fallande kurs tolkar jag att aktieägarna som till varje pris ville ut inför utvärdering av Fas IIb studien Advance utnyttjade tillfället (majoriteten köpte in sig med ett GAV runt 100 lappen). Som till råge på eländes elände avser SynAct starta en Fas II(a?) studie RESPIRE under överinseende av Brasiliens regulatoriska myndigheter. Logiskt sett kommer en emission behövas eller tänker sig SynAct stärka sin förhandlingsposition med en otillräcklig kassa?
Klackarna i taket i slutna Desinformationsforumet.
Citera
2026-02-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Återköp av 212 307 aktier genomfördes under 1 månads tid. Starkt fallande kurs tolkar jag att aktieägarna som till varje pris ville ut inför utvärdering av Fas IIb studien Advance utnyttjade tillfället (majoriteten köpte in sig med ett GAV runt 100 lappen). Som till råge på eländes elände avser SynAct starta en Fas II(a?) studie RESPIRE under överinseende av Brasiliens regulatoriska myndigheter. Logiskt sett kommer en emission behövas eller tänker sig SynAct stärka sin förhandlingsposition med en otillräcklig kassa?
Klackarna i taket i slutna Desinformationsforumet.
Varför hänger du upp dig på ett litet Biotech bolag som Synact? Du kommenterar inte andra medecin bolag som AstraZeneca eller Pfizer? Det hade väl varit mer intressant!
Citera
2026-02-18, 05:30
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför hänger du upp dig på ett litet Biotech bolag som Synact? Du kommenterar inte andra medecin bolag som AstraZeneca eller Pfizer? Det hade väl varit mer intressant!
Så är det ju alltid. Folk ska tvunget ner och gröta i bottenskrapet av öresaktier.

Om vi delat in folk i två gruppper, där grupp A köper vad de vill medan grupp B får bara köpa aktier som kostar minst 20 kronor skulle grupp B förmodligen slå de andra med hästlängder resultatmässigt.

Gör er själva en tjänst och undvik förhoppningsbolag och öresraketer.
Citera
2026-02-18, 08:42
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Med din kommentar understryker du din oförmåga att kommentera aktier men ingen fara Flashbacks aktieforum är mestadels tvärtom förståndsmässigt och blir så läst. Jag kommenterar inte läkemedelsbolag för de är likt andra producerande bolag är ointressanta på så sätt att de är snarlika fonder som är snäppet bättre än ränteinvesteringar på lång sikt.
Biotech däremot är en investering som det nog inte bör skrivas om här på Flashback där det vimlar av sekundärt tänkande utan stabil förankring, läs spelberoende och mental meglomani i form av att 87,34% av inläggen avslutas med jag äger aktier.

2 kommentarer till min tveksamhet om SynAct som inte tillför fakta eller resonemang om SynActs framtid.
Citera
2026-02-18, 12:38
Medlem
CHleames avatar
Retoriken på att biotechbolaget som enbart har utgifter framför sig i många år till är att det var positivt att minska den ytterst svaga kassan med 10% (återköp aktier). 50 miljoner är inget när kapitalslukande studier stundar. Att bolaget har en låneoption (höga kostnader) på 30 miljoner kan i bästa fall motsvara Fas III kostnaden i ett kvartal.
SynAct är helt enkelt bankrutt inför den stora ekonomiska utmaningen som väntar om ens Fas IIb studien ADVANCE (som redan misslyckats en gång) visar signifikant resultat.
Det finns bättre biotech
Citera
2026-02-18, 22:47
Medlem
Citat:
Med din kommentar understryker du din oförmåga att kommentera aktier men ingen fara Flashbacks aktieforum är mestadels tvärtom förståndsmässigt och blir så läst. Jag kommenterar inte läkemedelsbolag för de är likt andra producerande bolag är ointressanta på så sätt att de är snarlika fonder som är snäppet bättre än ränteinvesteringar på lång sikt.
Biotech däremot är en investering som det nog inte bör skrivas om här på Flashback där det vimlar av sekundärt tänkande utan stabil förankring, läs spelberoende och mental meglomani i form av att 87,34% av inläggen avslutas med jag äger aktier.

2 kommentarer till min tveksamhet om SynAct som inte tillför fakta eller resonemang om SynActs framtid.
Att Synact blivit ditt case förstår ju alla.
Citera
2026-02-18, 23:56
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Att Synact blivit ditt case förstår ju alla.
Du och övriga Flashback som är så off-line biotech/ läkemedel vilket bolag kommer tjurrusa imorgon? (Cisions PM har tidstämpeln 19:53 2026-02-18)

Känns det inte jobbigt att gång på gång lägga meningslösa inlägg om SynAct som du inte tycks förstå överhuvudtaget?
Citera
2026-02-22, 14:37
Medlem
Citat:
Du och övriga Flashback som är så off-line biotech/ läkemedel vilket bolag kommer tjurrusa imorgon? (Cisions PM har tidstämpeln 19:53 2026-02-18)

Känns det inte jobbigt att gång på gång lägga meningslösa inlägg om SynAct som du inte tycks förstå överhuvudtaget?
Jag skulle inte vilja påstå det. Men i regel äger jag via investmentbolag nu förtiden med något undantag. Men Synact strävar på och är väl ändå lite intressant för dig vad det verkar?
Citera
2026-02-22, 14:41
Medlem
Citat:

Fast Biotech handlar inte alls bara om mindre bolag så som Synact Pharma även om det är vad många inklusive dig verkar tro? 😂
Citera
2026-03-03, 07:52
Medlem
niokilometers avatar
Emission. Det finns många företagsledningar som lever gott på aktieägares naivitet. Jeppe tillhör skaran jag inte skulle ta rygg på.
Citera
2026-03-03, 07:59
Medlem
CHleames avatar
Återigen sågade SynAct sina aktieägare jäms med fotknölarna som icke trovärdiga i 5 punkter, varför de inte skulle var villiga att deltaga i en emission.

Återigen utspädda med 5% och en sänkt kurs efter att SynAct medvetet dränerat kassan med ett meningslöst återköp som nu behövde täckas 10 dubbelt.
De som äger skuldsedlar har företräde vid KK, aktieägare går lottlösa.

Följa massan i biotechbolag utan egen kunskap kan bli riktigt dyrt, inte bara om SynActt missar sin studie utan även om ett annat biotech sätter sin studie. Antagligen missar investerarna mer om de inte ägde aktien i det ögonblicket PMet kom)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in