2020-11-15, 14:54
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Hej!

Bra och vettigt inlägg du skriver och kul med en seriös dialog, utan glåpord. Jag hinner tyvärr inte bemöta allt du tar upp, men lite snabbt kan jag direkt säga att jag inte är ute efter att sänka kursen eller bedriva baisse, jag är väldigt positivt inställd till företaget och deras medicinska forskning - jag hade ju inte köpt in mig från början annars. Det kan du läsa i mina inlägg. Att ett fåtal personer bedriver överdriven hausse med profetior om massiva exit-kurser, och att ett gäng personer pumpar SynAct, frångår inte det faktum att det fortfarande är ett mycket intressant bolag att investera i, det är jag tydlig med. Jag är dock ingen expert, jag är självklart hyfsat påläst inom bolaget, följer/följde nyheter, men jag är den första att erkänna att jag inte är en SynAct-guru, men jag har varit med förr och har erfarenhet när det gäller att köpa & sälja aktier.

Jag tycker att kursen/BV har varit övervärderad tidigare, vilket vi sett tecken på efter att interim blev klar och kursen fall tillbaka relativt kraftigt. Kursen har gått -16 % senaste månaden. När jag berättade att jag sålt mina andelar fick jag utstå diverse påhopp, trots att jag listade ett flertal faktorer - som enligt mig var viktiga, för min investering. Självklart hade jag delvis rätt, och kursrörelsen senaste veckorna bevisar att min strategi också var rätt. Jag skulle säga att nuvarande kurs är mer legitim och mer rättvis sett utifrån bolagets prestationer, och inte framtida "kanske" om att kommande faser magiskt ska avklaras och att Big Pharma ska köpa upp hela skutan.

Att du ser mig "dominera" i denna tråd beror på att flera nyskapade konton kommit in från ingenstans och attackerat mig, samt kommit med påhopp. Det snackas även skit om mig i SynActs sektliknande Discord. Risig attityd bemöts med risig attityd. Det är för övrigt flera inlägg här som är borttagna, vilket inte ger en helt korrekt bild av mitt beteende.

Angående PUMP, så är det inte själva antalet aktieägare som utgör faktorer som indikerar en pump. I det här fallet rör det sig om en handfull personer i den inre kretsen som varit inköpta ett bra tag, som bedriver stor hausse på diverse sociala medier. Huruvida dessa individer sedan dumpar sina innehav och kontinuerligt köper på sig igen är ju en gåta. Jag såg en gång en massiv höjning till ca 45 SEK kort följt av ett dyk till 37 SEK, vilket var suspekt (syftar ej på "valkaoset" här, detta var i slutet på sommaren). Orderdjupen går att följa och man kan tydligt se att kursen handlas upp då och då.

Om vi säger så här. SynAct kanske inte är en PUMP, men SynAct PUMPAS. Så där är jag beredd att ändra mig gällande det jag skrivit. Kan du hålla med i det? Tänker delvis på 5-6 större Twitter-profiler som flera gånger per dag bedriver hausse kring SynAct. Samma lirare kör pump i Klaria. Nu senast QuiaPEG. Nya bolag var och varannan månad.

Om de är offentliga profiler ser jag inget problem med att de namnges här. Söker man på Synact hittar jag bara 3 stycken profiler med en större skara följare som regelbundet skriver om bolaget.

Den som i särklass skriver mest är det störda trollet Bjänn, som sedan flera år tillbaka drivit desinformeringskampanj mot Synact med inlägg i princip varje dag.

Den andra är profilen Aktielivet. Han verkar ha fokus på andra bolag, men ser ut att skriva ett par inlägg i veckan om Synact.

Den tredje är Zeze som också ser ut att skriva ett par inlägg i veckan. Detta vet jag är en storägare som ägt bolaget väldigt länge.

Summa summarum får jag det till att det mesta som skrivs om bolaget är av originalet Bjänn och endast 2 konton som kan räknas som profiler ibland skriver om Synact. Vilka är de andra 3-4 stora profilerna som dessutom skriver flera inlägg varje dag?

Citat:
Men som slutkläm, är BV/kursen för hög nu, efter interim och covid-19 news? Troligen inte. Gissningvis har den normaliserats lite och har ett mer vettigt värde. Svårt att sia om ifall ditten och datten varit "inprisade" från början. Alla uppskattade riktkurser är rena gissningslekar.

Detta var ju essensen av min frågeställning som jag inte fick svar på. Frågan är hur din uträkning ser ut som kom fram till ett vettigt börsvärde på just 1 mdkr? Varför inte 3 miljarder? Eller 0,2? Det är inte alls omöjligt att komma fram till vettiga riktkurser om man sätter in sig i caset och marknaden.

Citat:
Jag skulle säga att nuvarande kurs är mer legitim och mer rättvis sett utifrån bolagets prestationer, och inte framtida "kanske" om att kommande faser magiskt ska avklaras och att Big Pharma ska köpa upp hela skutan.

Det är just de här förhoppningarna som bestämmer bolagets börsvärde. Synact är ett forskningsbolag och börsvärdet sätts efter marknadspotential och chans för lyckade studieresultat. Som sagt, har man ingen uppfattning om varken eller kan man omöjligtvis sätta en rättvis kurs.

Kommande faser och magi för att studierna ska lyckas, var det ja. Ta inte illa upp men det här stycket väldigt talande för a) att du är dåligt påläst, b) trots att du upprepar motsatsen, fortsätter att tala ner bolaget.

Resultatet för del 1 för fas 2a studien i RA visar väldigt kraftig effekt på drygt 30 patienter. Allt som krävs är att trenden i del 2 på de resterande drygt 50 patienterna håller i sig. Detta är tvärtom väldigt troligt. Ditt ordval att det skulle krävas magi för att det skulle lyckas känns därför knappast neutralt. Då, vid PoC på 90 patienter, utan biverkningar, kommer givetvis big pharma börja bjuda. Det är inte haus, men att hävda motsatsen är solklart bais.

Gällande "kommande faser" är det högt osannolikt att Synact kommer bedriva fas2b studier i egen regi. Det är efter lyckad fas2a som forskningsbolag i regel köps upp.
Citera
2020-11-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Jag vet inte var de får det ifrån, men jag har inte heller sagt någonting negativt om synact eller deras forskning. Vid det här laget tror jag snarare att de med flit försöker divigera diskussionen och få det att handla om det dem själva sysslar med, dvs personangrepp och att ha förutfattade meningar. Jag tycker inte att det är konstigt att man får den uppfattningen om dem.

Jag får känslan av att detta är med avsikt och knappast handlar om någon öppen diskussion.

Samma grupp postar regelbundet på placera med samma innehåll som i discorden.

Nu hann jag inte djupdyka i deras discord, men skulle kunna tänka mig be FI ta en titt på dessa. Det verkar i regel röra sig om en handfull individer som driver på med sina åsikter.. vilket är OK.. men när man sedan sprider runt en discord och re-postar samma innehåll samtidigt som man där börjar styra debatten så pass att man stänger ner andra åsikter, då beter man sig faktiskt illa och fel.

Och även här kan ni strunta i att svara med att jag ska "bete mig", för här är det åter igen upp till bevis med screenshots och hela sanningen. Det är ni som sitter på loggarna. De är fritt fram och slänga upp bara. Varsågoda.

De senaste 24 timmarna har det dykt up 5 olika användare som har trollat på samma sätt efter varandra och jag misstänker fortfarande starkt att du gör just det. Fortsätter trolla. Min personliga åsikt och inget annat :-)

Sen det du skriver om discorden delar absolut inte min syn på den, jag tycker den är en för det första riktigt trevlig plats med hjälpsamma människor som mer än gärna svarar på frågor men det beror ju också självklart på hur frågorna ställs. Dessutom en kunskapsbank som är av råge, där alla olika kalibrar av kunskap finns hos medlemmarna.

Jag delar inte din uppfattning och du behöver inte dela min, lev väl.
Citera
2020-11-15, 15:13
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Jag blev inbjuden till en discord som verkar drivas av ett kärngäng som håller igång diskussioner om synact och det dröjde inte länge innan jag blev kickad. Jag hann inte screencappa allt men så här såg det ut (inte så mycket skrivet innan detta, jag blev medlem precis):

https://i.ibb.co/VH16p0w/scr2.png
https://i.ibb.co/3dTJXWr/scr1.png

Det sista hann jag inte cappa eller läsa ordentligt. Men det var några meningar i stil med "du är en idiot", inte särskilt innehållsrikt ialllafall.

Eftersom att jag blev kickad så måste ju någon admin ha varit med på det där. Jag trodde att det var troll eller placera-folk i farten då det inte verkade moget eller seriöst alls. Vad är dessa för tomtar? Påverkar de kursen?

Deras inlägg ser precis ut som på placera.

Jag tolkar det som att minsta åsikt som inte stämmer överens med deras åker ut.

Jag har för mig att det första de frågade mig i en annan kanal var vad jag tycker om resultatet och kursen. Eller om det nu var den kanalen. De verkar iallafall fiska efter vad man tycker, och när man väl skriver vad man tycker så är det bann om man inte drar samma slutsats eller anser att risk/reward just nu går vid 30 kronor.

Jag hann inte gå igenom allt men verkar vara samma gäng som driver på och "bestämmer" kursen åt alla andra. Men de verkar inte särskilt mogna vilket får mig att tro att det hela inte är så seriöst. Vilka är dessa?

Vad tycker ni aktien är värd just nu?

Men vilken tur att du tog skärmdumpar innan du blev bannad (för den 4:e gången). Fullt normalt agerat när man går in på en discordserver som en "ny" användare och ställer frågor.

Nu tror jag att de flesta biotechinvesterare redan har discord och är medlem i de stora kanalerna och kunnat följa "Skitstugans" trollförsök, men bara för att förtydliga för er som inte följt cirkusen; han har skapat fyra olika trollkonton och betett sig illa det senaste dygnet.

På tal om pump, bais och haus... Detta är ett utmärkt tillfälle att bevittna live och avgöra vad som egentligen försiggår. Det är väldigt tydligt att 2-3 individer hyser ett agg mot bolaget och spenderar ohälsosamt mycket tid att misskreditera bolaget, allt medans en tyst majoritet av aktieägarna sitter på en låst discordserver och pratar forskning och där mantrat är att man INTE vill få in kortsiktiga ägare från aktieraketer och från hausgrupper. Det tror jag att man lyckats bra med. Vilket annat bolag har gått 500% med en sådan stabil och fin utveckling senaste året? Jämför med SCOL, Kancera och Diamyd.

Trots det vill dessa individer smeta på just detta epitetet utan några som helst belägg. Finns inga belägg får de väl fabriceras... Att skapa 4 trollkonton och ta screenshots när det 4:e blir bannat är ju uppenbarligen ett sätt. Ni som håller på så här kan omöjligtvis må bra.
Citera
2020-11-15, 15:43
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Men vilken tur att du tog skärmdumpar innan du blev bannad (för den 4:e gången). Fullt normalt agerat när man går in på en discordserver som en "ny" användare och ställer frågor.

Du har inte läst mitt inlägg isåfall. Jag skrev varför jag tog skärmdumpar.

Jag har till skillnad från alla trolljägare här delat med mig av loggar som hävdar att jag misskött mig med mera och bara visar "en sida av myntet". Som sagt så har jag upprepat flera gånger att jag inte bara ej kan hindra er från, utan faktiskt uppmanar er att dela med er av "den fulla sanningen". Tryck på print-screen på tangentbordet, spara i paint och ladda upp... eller kopiera chattloggarna rakt av och klistra här i en spoiler.

Citat:
Nu tror jag att de flesta biotechinvesterare redan har discord och är medlem i de stora kanalerna och kunnat följa "Skitstugans" trollförsök, men bara för att förtydliga för er som inte följt cirkusen; han har skapat fyra olika trollkonton och betett sig illa det senaste dygnet.

Ja ja ja. Alla som inte delar era åsikter är troll tydligen och vi är alla samma person som hållit på i flera år.

Citat:
På tal om pump, bais och haus... Detta är ett utmärkt tillfälle att bevittna live och avgöra vad som egentligen försiggår. Det är väldigt tydligt att 2-3 individer hyser ett agg mot bolaget och spenderar ohälsosamt mycket tid att misskreditera bolaget, ..

Jag stoppar dig där innan du fortsätter. Jag ingår i en aktiegrupp med ett par vänner och bekanta som börjat hitta in i er discord, jag gick med i er discord idag och jag hyser ingen som helst agg mot synact eller har försökt misskreditera bolaget.

Jag har inte spenderat någon tid alls åt att misskreditera bolaget. Varken på er discord eller någon annan stans. Hosta upp bevis eller sluta ljug. Det där har ingenting med mig att göra.

Citat:
.. allt medans en tyst majoritet av aktieägarna sitter på en låst discordserver och pratar forskning och där mantrat är att man INTE vill få in kortsiktiga ägare från aktieraketer och från hausgrupper. Det tror jag att man lyckats bra med.

Tycker snarare att man ser exakt samma mantra och troll- och pajasanklagelser mot de som värderar bolaget annorlunda än vad ni gör både i och utanför discorden. Alla som inte värderar bolaget som ni gör är "blinda", "poletten har inte trillat ner" och så fort någon gör en annan värdering är det trollanklagelser och personliga angrepp verkar det som. Att jag blev bannad så snabbt tror jag knappast är en slump.

Det ser ut som att det är discordens kärnanvändare och dess helt tydligt dess administration som särskilt inte gillar att man säger att interminen inte räcker för att värdera upp den till 40-100. Det verkar vara samma kärnanvändare som är emot huassing enligt dig som sitter och spammar placeraforumet med exakt samma innehåll som på discorden.

Jag väntar fortfarande på bevis. Loggar och skärmdumpar. Jag har redan "outat" mig själv med mina skärmdumpar så det går bra att posta.

Citat:
Vilket annat bolag har gått 500% med en sådan stabil och fin utveckling senaste året? Jämför med SCOL, Kancera och Diamyd.
Har ingenting med saken att göra .. du går från att trollanklaga folk till att börja boosta synact. Två helt olika ämnen. Äpplen och päron i det här sammanhanget.

Ber er fortfarande att backa upp det ni/du skriver om att det pågår en global smear-campaign-konspiration på 1 person mot bolaget och att jag eller några av de övriga användare man ser er attackera har gjort detta.

Mitt första inlägg den här tråden t.ex, innan jag ens visste att er discord fanns, var att kursen inte mötte mina högre förväntningar på interminen. Detta är inte misskreditera. Jag utmanade även i denna tråd de s.k. troll du syftar på om övervärderad kurs.

Du trycker bara ur dig en massa obefogat tjafs. Var får du allting ifrån? Då är vi där åter igen om snack om grundlösa påståenden och envist hyckleri från er sida.

Citat:
Trots det vill dessa individer smeta på just detta epitetet utan några som helst belägg. Finns inga belägg får de väl fabriceras... Att skapa 4 trollkonton och ta screenshots när det 4:e blir bannat är ju uppenbarligen ett sätt. Ni som håller på så här kan omöjligtvis må bra.

Förstår inte hur du tänker här:

"[Synact har gått så jävla bra, vilka bolag har gått så här bra egentligen?] Trots det vill ["]dessa["] individer [förstöra genom att trolla med 4 st konton och ta screenshots]. Ni som håller på så här kan omöjligtvis må bra.".

Är det bara jag som inte kan svenska eller förstår du ens själv vad du skriver? Osammahängande svammel om äpplen och päron.

Eftersom att ni är flera (en handfull individer verkar det som) som håller på så så undrar man faktiskt.
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-15 kl. 15:56.
Citera
2020-11-15, 16:04
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Jag vet inte var de får det ifrån, men jag har inte heller sagt någonting negativt om synact eller deras forskning. Vid det här laget tror jag snarare att de med flit försöker divigera diskussionen och få det att handla om det dem själva sysslar med, dvs personangrepp och att ha förutfattade meningar. Jag tycker inte att det är konstigt att man får den uppfattningen om dem.

Jag får känslan av att detta är med avsikt och knappast handlar om någon öppen diskussion.

Samma grupp postar regelbundet på placera med samma innehåll som i discorden.

Nu hann jag inte djupdyka i deras discord, men skulle kunna tänka mig be FI ta en titt på dessa. Det verkar i regel röra sig om en handfull individer som driver på med sina åsikter.. vilket är OK.. men när man sedan sprider runt en discord och re-postar samma innehåll samtidigt som man där börjar styra debatten så pass att man stänger ner andra åsikter, då beter man sig faktiskt illa och fel.

Och även här kan ni strunta i att svara med att jag ska "bete mig", för här är det åter igen upp till bevis med screenshots och hela sanningen. Det är ni som sitter på loggarna. De är fritt fram och slänga upp bara. Varsågoda.

Haha, de tror att vi är samma person nu. Stor humor i deras Discord. Paranoian är ett faktum och ständigt återkommande symptom i sekten. Deras bevis är "samma meningsuppbyggnad och skriver på samma sätt" - alltså korrekt grammatisk svenska.

Det är synd att sådana här människor ska förstöra ett bolags rykte.
Citera
2020-11-15, 17:23
Medlem
jckeis avatar
Jag är besviken över att jag lade ned tid för att försöka hålla en diskussion med dig Stockcock/Skitstugan. Trollkontona på Discord följde inte din profil med humorinslagen. Men du kunde inte hålla dig. Ett skrivsätt är inte tillräckligt, nej. Det avgörande avslöjandet är den unika aggressiviteten som nu träder fram på ditt andra flashbackkonto. På samma sätt när det var barnsligt uppenbart att dina 4 profiler på discord var samma person, slår du nu ifrån dig på exakt samma sätt "Haha! Dom tror vi är samma person. Sekt!".

De båda kontona
- upprepar att kursen är för hög utan att kunna motivera varför. Man går på känsla, helt enkelt.
- beklagar sig över "sekten" - en plats där över 2000 aktieägare har sakliga diskussioner.
- har exakt samma skrivsätt.
- är precis lika aggressiva och hetlevrade. Ett mästrande och narcissistiskt beteende som är svårt att ta fel på.
- har såklart lyckats hitta den lilla Synact-tråden på flashback.

Sist men inte minst, hur troligt är det att man är aktieägare som "Skitstugan" när man har ett behov av att på offentliga kanaler basunera ut att kursen borde stå 25% lägre än idag. Det faller på sin egen omrimlighet. Har man den åsikten, är man naturligtvis inte aktieägare - precis som Stockcock inte är.

Du har härjat runt om Synact i flera månader nu, men att lägga ner en hel helg på det här inget annat än tragiskt. Om du vill bli rik som flertalet av aktieägarna som uppenbarligen hyser att agg mot är det här fel väg att gå. Tänk om du bara istället för att skapa massa trollkonton använt den tiden för att läsa på om lovande case att investera i. Det är inte för sent. Ändra bana och gör något produktivt istället.

Jag tycker att alla som är intresserade av Synact slutar ge den här personen uppmärksamhet och diskuterar fundamentan på andra kanaler istället. Skriv inget mer här, det bara göder honom. Har har fått chansen att förklara varför han tycker att kursen är hög, men undviker alltid frågan. Hans trovärdighet är borta och ingen normalt funtad investerade skulle lyssna på honom nu ändå.

Alla genuint intresserade är välkomna till discordkanalen, särskilt de med kritiska frågeställningar. Det finns en dedikerad kanal för just skepticism! Ett tips är att gå med i Facebookgruppen för Synact, och fråga efter en inbjudningslänk där, på så sätt minimeras risken för trollattacker från Stockcock/Skitstugan.
Citera
2020-11-15, 17:26
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Jag är besviken över att jag lade ned tid för att försöka hålla en diskussion med dig Stockcock/Skitstugan. Trollkontona på Discord följde inte din profil med humorinslagen. Men du kunde inte hålla dig. Ett skrivsätt är inte tillräckligt, nej. Det avgörande avslöjandet är den unika aggressiviteten som nu träder fram på ditt andra flashbackkonto. På samma sätt när det var barnsligt uppenbart att dina 4 profiler på discord var samma person, slår du nu ifrån dig på exakt samma sätt "Haha! Dom tror vi är samma person. Sekt!".

De båda kontona
- upprepar att kursen är för hög utan att kunna motivera varför. Man går på känsla, helt enkelt.
- beklagar sig över "sekten" - en plats där över 2000 aktieägare har sakliga diskussioner.
- är precis lika aggressiva och hetlevrade. Ett mästrande och narcissistiskt beteende som är svårt att ta fel på.

Sist men inte minst, hur troligt är det att man är aktieägare som "Skitstugan" när man har ett behov av att på offentliga kanaler basunera ut att kursen borde stå 25% lägre än idag. Det faller på sin egen omrimlighet. Har man den åsikten, är man naturligtvis inte aktieägare - precis som Stockcock inte är.

Du har härjat runt om Synact i flera månader nu, men att lägga ner en hel helg på det här inget annat än tragiskt. Om du vill bli rik som flertalet av aktieägarna som uppenbarligen hyser att agg mot är det här fel väg att gå. Tänk om du bara istället för att skapa massa trollkonton använt den tiden för att läsa på om lovande case att investera i. Det är inte för sent. Ändra bana och gör något produktivt istället.

Jag tycker att alla som är intresserade av Synact slutar ge den här personen uppmärksamhet och diskuterar fundamentan på andra kanaler istället. Skriv inget mer här, det bara göder honom. Har har fått chansen att förklara varför han tycker att kursen är hög, men undviker alltid frågan. Hans trovärdighet är borta och ingen normalt funtad investerade skulle lyssna på honom nu ändå.

Alla genuint intresserade är välkomna till discordkanalen, särskilt de med kritiska frågeställningar. Det finns en dedikerad kanal för just skepticism! Ett tips är att gå med i Facebookgruppen för Synact, och fråga efter en inbjudningslänk där, på så sätt minimeras risken för trollattacker från Stockcock/Skitstugan.

Sluta med dina lögner tack, ditt paranoida våp.
Citera
2020-11-15, 17:31
Medlem
-Mystics avatar
Ni som är kritiska, motivera varför kursen är för hög... Synact har hela 3 pågående Fas IIa studier, varvad 2 är potentiella ODD kandidater, och den tredje i RA är en jättemarknad där man redan har positiv interimdata.
Citera
2020-11-15, 18:50
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ni som är kritiska, motivera varför kursen är för hög... Synact har hela 3 pågående Fas IIa studier, varvad 2 är potentiella ODD kandidater, och den tredje i RA är en jättemarknad där man redan har positiv interimdata.

Se tidigare svar, LOL.
Citera
2020-11-15, 19:31
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Jag är besviken över att jag lade ned tid för att försöka hålla en diskussion med dig *****.
Snicksnack. Du har bara slängt trollanklagelser och dragit vansinniga omöjliga slutsatser om min identitet. Du har ljugit om vad det är jag sagt och skrivit dessutom. Du har inte hållit en diskussion. Du har fört någon slags envägskommunikation. Här svarar jag direkt på det du skriver och håller mig till det du skriver, det är att diskutera. Men du i exakt alla dina inlägg bara upprepar "troll" och kommer med diverse anklagelser som du tydligen kan visa screenshots på men vägrar. Du diskuterar inte. Att prata med dig är som att prata med ett dövöra på repeat.

Citat:
Trollkontona på Discord följde inte din profil med humorinslagen. Men du kunde inte hålla dig. Ett skrivsätt är inte tillräckligt, nej. Det avgörande avslöjandet är den unika aggressiviteten som nu träder fram på ditt andra flashbackkonto. På samma sätt när det var barnsligt uppenbart att dina 4 profiler på discord var samma person, slår du nu ifrån dig på exakt samma sätt "Haha! Dom tror vi är samma person. Sekt!".

Inget av detta säger mig någonting. Det där är något som snurrar runt i dina fantasier.

Citat:
[det påhittade trollet (dvs jag tydligen)]:

Jag har inte upprepat någonting. Jag har i den här tråden ställt mig frågandes till varför kursen inte varit högre. I discorden däremot har jag (vad jag minns) sagt att jag förväntade mig mer av interminen och att jag därför tycker att 30 kr är lagom så länge det inte blir mer ös. Men när jag höll på att utveckla detta blev jag spammad av ett antal troll likt exakt dina inlägg här på flashback (jag har även tagit screenshots som går att hitta några inlägg tillbaka) vilket gjorde att det blev omöjligt att diskutera med er.

Citat:
Jag såg bara en handfull prepubertala användare som satt och spammad "pajas xDDD", "idiot", "bias!" och "troll".

Citat:
exakt samma skrivsätt. Eh, okej. Ännu en grej du fantiserar ihop.

Citat:
- är precis lika aggressiva och hetlevrade.
Nä, jag håller inte med här. Däremot börjar man bli lite trött på dina barnsligheter.

Citat:
Ett mästrande och narcissistiskt beteende som är svårt att ta fel på.
Hur sjutton är jag narcissistisk och mästrande. Det där får du utveckla. Nu håller du bara på med din shotgun approach där du fortsatt bara spyr ur dig grejer som inte har någonting med någonting att göra. Och sedan ska man sitta och försvara detta antar jag? Tror jag gjort det tillräckligt.

Citat:
Det är väl än förutsättning för att kunna skriva i den.
Liksom, kom igen nu.

Citat:
Sist men inte minst, hur troligt är det att man är aktieägare som "Skitstugan" när man har ett behov av att på offentliga kanaler basunera ut att kursen borde stå 25% lägre än idag.
Jag har inte basunerat ut ett smack. Jag svarade på någonting i discorden men grabbarna hoppade väldigt snabbt på ett aggressivt dagisuppror. Jag hann bara skriva att jag tycker att 30kr är en balanserad risk/reward, längre än så gick det inte att diskutera på den discorden.

Jag hann bara förklara att jag är aktieägare sedan tidigare då det började anklagas om att jag försökte biasa aktien eller något sådant strunt. Det var väldigt svårt att hänga med i dagisfasonerna på den discorden. Det var mycket "pajas" och liknande spam från en grupp användare, så inte helt lätt att föra en diskussion där. Dock blev det bann. Så längre än så kom vi inte, och det beror inte på mig.

Skärmdumparna jag laddade upp utelämnar inte ett smack utan det är hela sista två sidorna på konversationen.. det jag inte fick med i slutet var en massa tillmälen och liknande anklagelser du kommer med här. Jag hann bara lägga ögonen på texten och sen försvann det från skärmen när jag kickades.

Citat:
Det faller på sin egen omrimlighet. Har man den åsikten, är man naturligtvis inte aktieägare - precis som ***** inte är.

Klart man kan äga en aktie man anser kostar mer än den borde.

Citat:
Du har härjat runt om Synact i flera månader nu, men att lägga ner en hel helg på det här inget annat än tragiskt.
nope. Skrivit något inlägg i denna tråden och snackat aktier med polarna till lite virke. Men det är min ensak.

I discorden var jag max en timme. Allt gick bra tills jag blev bannad på stört så fort jag skrev att interminen redan var inräknat i dagens pris innan den kom, eller vad det nu var jag var på väg att skriva.

Citat:
Om du vill bli rik som flertalet av aktieägarna
Jag ser mer aktier som ett sparande, inte någonting att bli rik på, vad nu detta har med någonting att göra. Åter igen en massa fantasier från din sida.

Citat:
som uppenbarligen hyser att agg mot är det här fel väg att gå.
Vet inte vad du snackar om eller hur detta hänger ihop med någonting.

Citat:
Tänk om du bara istället för att skapa massa trollkonton
Fan vad du svamlar på.

Citat:
använt den tiden för att läsa på om lovande case att investera i. Det är inte för sent. Ändra bana och gör något produktivt istället.
Oroa dig inte över vad jag gör med min tid, pojk.

Citat:
Jag tycker att alla som är intresserade av Synact slutar ge den här personen uppmärksamhet och diskuterar fundamentan på andra kanaler istället.
Visst. Över till din discord för en öppen diskussion antar jag. Välkomnar alla att kolla mina screenshots. Vi väntar fortfarande på att dessa herrar ska posta "hela sanningen" och det jag "utelämnade".

Skriv inget mer här, det bara göder honom.

Citat:
Har har fått chansen att förklara varför han tycker att kursen är hög, men undviker alltid frågan.
Jag har inte fått någon sådan fråga här eller haft anledning att diskutera den. I den här tråden har jag frågat varför kursen är låg, inte hög. I discorden däremot har jag diskuterat vad jag tycker om priset i förhållande till interminen, som tillfrågad.

Citat:
Hans trovärdighet är borta och ingen normalt funtad investerade skulle lyssna på honom nu ändå.
Jag har inte delat ut några investeringsråd, så vet inte vad du pratar om. Du får gärna konkret länka till detta.

Citat:
Alla genuint intresserade är välkomna till discordkanalen, särskilt de med kritiska frågeställningar.
Nä, tydligt att man blir bannad. Framgår även i den här tråden att 3-5 andra personer blivit bannad på bara två dagar.

Citat:
Det finns en dedikerad kanal för just skepticism! Ett tips är att gå med i Facebookgruppen för Synact, och fråga efter en inbjudningslänk där, på så sätt minimeras risken för trollattacker från Stockcock/Skitstugan.

Ja, ni som vill bli trollanklagade för att ni har en egen åsikt kan ju gå med. Det låter spännande.
Citera
2020-11-15, 20:27
Medlem
stockcocks avatar
Haha, djävlar i min låda vilken comeback.

Skitstugan leder detta stort nu. Dramatiken tätnar!

*Vem vill bli miljonär-jingeln spelas i bakgrunden*
Citera
2020-11-15, 20:50
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic

Frågan är snarare hur stor denna jättemarknad är, konkurrenter med mera.

Nu har många förutsatt att interminen skulle gå vägen. Detta verkar ha ingått i priset då interminen inte gjorde särskilt mycket. Man hoppades på ökning efter interminen, men det skedde inte (snarare tecken på motsatsen).

Det var det första tecknet på för höga förhoppningar på aktiens värde, vad gäller resultat. Där verkar det mer finnas en känsla än en rationell kalkyl bakom. Notera distinktionerna här: förhoppningar på aktiens värde. Tycker detta genomsyrar den grupp jag blev bannad av, för där skiljer vi oss åt.

Frågan är snarare hur mycket marknadsandelar medicinen kan ta. Den kommer inte att ta över hela den potentiella marknaden på en gång och det finns ett antal pågående studier kring andra RA mediciner. AP har flera intressanta spår men det är för tidigt att börja anta saker om dessa ännu.

I den grupp vi diskterar med ser vi en eventuell 3-10-gångring ökning från vad den är värd nu vid exit, och då har vi räknat med att ju mer den kan göra desto värdefullare blir den.. dvs, ju högre värde desto mindre sannolikt. Men det råder stor osäkerhet kring om och vad den kan göra ännu. Eftersom att det inte är helt givet så sitter vi inte heller och antar att det blir en stark exit, men ser det som en möjlighet.

Att den inte steg vid interminen talar för min grupps antagande här. Vi tror att aktuella investerare ligger långt fram med sina förhoppningar och antaganden och att man då räknat bort riskerna litegrann och även överskattat vinstförhoppningarna något.

Själva har vi gått med en enkel estimated value kalkyl efter att ha spekulerat i vad ämnet kan vara värt på marknaden. Just där ljuger den som påstår att de vet vad den kommer att vara värld då vi inte vet exakt hur ämnet verkar ännu. Eftersom att vi håller på med flera aktier, och ofta, så går vi mer på förväntat värde än att lägga allt i en korg som många verkar ha gjort med synact i hopp om att bli rika.

Detta gäller dock dem som fortfarande handlar idag. Som jag sammanfattade det hade jag köpt lite vid 30 i dagsläget, inte 40.

Däremot var det bra investering att gå in tidigt vilket vi gjort. Vi ligger kvar.

Jag eller de andra så kallade "trollen" (som jag tror är påhittade ändå) som man babblar om har ingenting med varandra att göra. Om det finns troll här så är det discordgänget som håller på och spammar, det är ju bara att läsa igenom de senaste inläggen här.

Det hade varit intressant att se discord-trollens kalkyl. Har inte sett något på placera mer än samma drev de kört här inne om att alla är dumma i huvudet a.k.a. "inte dag satt poletten trillar ner snart?" och att det här är en jättebra medicin.

Om de har en ordentlig kalkyl så jämför jag gärna och pekar ut där de skiljer sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in