Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-09, 11:58
Medlem
Ett ungdomsgäng hoppade på en anställd på Göteborgs Spårvägar och misshandlade honom. De ska ha sparkat honom flera gånger innan de flydde platsen.

Det var på fredagskvällen som ett ungdomsgäng attackerade mannen på hållplatsen Aprilgatan i Kortedala.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/anst%C3%A4lld-p%C3%A5-g%C3%B6teborgs-sp%C3%A5rv%C3%A4gar-grovt-misshandlad-1.3467551

Någon som smörjde spåret. Vad är det för muppar som hoppar på en snubbe helt oprovocerat? Vet vad jag tänker på i alla fall.

Är väl vid vändzonen det har hänt förmodar jag. Muppar som rör sig runt där på kvällarna.
Citera
2016-07-09, 12:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som smörjde spåret.

Vad är det för muppar som hoppar på en snubbe helt oprovocerat? Vet vad jag tänker på i alla fall.
Jo, jag vet också vad du tänker på. Vad ALLA tänker på.

Frågan är varför det hände?

Scenario? Ungdomsgäng kaozar sig i vanlig ordning. Anställd säger till. Kaoz eskalerar.
Citera
2016-07-09, 12:35
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, jag vet också vad du tänker på. Vad ALLA tänker på.

Frågan är varför det hände?

Scenario? Ungdomsgäng kaozar sig i vanlig ordning. Anställd säger till. Kaoz eskalerar.

Varför?

Ingen fritidsgård.
Citera
2016-07-09, 12:36
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter från polisen skulle det röra sig om en spårvagnsförare som blev överfallen men Göteborgs Spårvägar har senare bekräftat att det rörde sig om en medarbetare som arbetar med smörjning av spåren.
Kunde han inte ge dem smörj?

Alltså jag förstår inte, smörjning av spåren, vad är detta bra för?
Citera
2016-07-09, 12:41
Medlem
Picamagpies avatar
Det stod inget om signalement nu men läste i en tidigare artikel att dom var mörkt klädda med vita revärer. Adidaskostym alltså...
Citera
2016-07-09, 12:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Det börjar bli ot nu men man smörjer rälens sidor på utsatta sträckor för att minska friktionen och därmed slitaget.
Citera
2016-07-09, 12:42
Medlem
Citat:

Smörjning av mekanik i växlar och liknande tänker jag.
Citera
2016-07-09, 12:43
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:

Minskar slitaget på hjulens flänsar som måste ha en viss profil för att vara godkända. Mindre störningar för de närboende också.
Citera
2016-07-13, 13:28
Medlem
Ördögs avatar
Tror ni att Markus redan nu vet hur han ska rösta om två år?

Brutalt misshandlad på jobbet
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skulle-arbeta-med-sparvagnspar-misshandlades-av-ungdomsgang
Citat:
Det började som en vanlig fredagskväll på jobbet för Markus Wallgren som skulle underhålla ett spårvagnsspår. Men slutade med att han blev brutalt misshandlad av ett ungdomsgäng.

– Varför ge sig på någon helt oprovocerat. Jag kan inte förstå varför, säger Markus Wallgren.

Han är just nu sjukskriven i en månad och tar emot hemma i lägenheten. På bordet står en bukett blommot från arbetskamraterna.

Det var under fredagskvällen som Markus och en kollega skulle utföra ett arbete på ett spårvagnsspår vid Aprilgatan i Kortedala. De stötte då på ett ungdomsgäng och enligt Markus uppträdde killarna aggressivt och kastade bland annat sten på spåret.
---
En i gänget tog ett långt verktyg från Markus och hans kollega och började gå därifrån. När Markus gick efter för att kräva tillbaka verktyget så blev han istället jagad och misshandlad.

– Jag fick stålstaven rakt i huvudet. Sedan tog jag i marken rätt så hårt och axeln gick ur led. När jag låg där fick jag känslan av att, inte riktigt att jag skulle dö, men jag var rädd. Jag var rädd för att svimma för det rann blod i hela ansiktet.
---
På tisdagen fanns fortfarande ingen information från polisen om att någon gripits.
Senast redigerad av Ördög 2016-07-13 kl. 13:33.
Citera
2016-07-13, 17:05
Medlem
Inslag där brottsoffret, Markus Wallgren berättar om händelsen
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skulle-arbeta-med-sparvagnspar-misshandlades-av-ungdomsgang

Polisen: Vi jobbar som dårar med detta
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-prioriterar-misshandeln-av-markus

Citat: Utreds som rån
Även om det handlar om misshandel så rubriceras brottet som rån.

– Rån är ett allvarligare brott än misshandel men sedan får vi se om det kommer att tillkomma ytterligare rubriceringar längre fram i utredningen, säger Annika Berglin.

Enligt Annika Berglin prioriterar polisen ärendet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in