Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Ja?
Citat:
Sluta med tramset att rycka ut citat istället för att sätta in dem i deras rätta sammanhang.
På vilket sätt är citatet ryckt ur sitt sammanhang? Och ska vi ta
hela sammanhanget så är ju hela diskussionen länkad (av mig, din länk funkar såklart inte).
Och där framgår det tex att du tycker att män inte kan vara offer om män är gärningsmän, samt att
barn får skylla sig själva om skolan sviker dem
Citat:
Så fort du inte har några vettiga argument att knäcka mina kör du med den första meningen i ovannämnda citat i syfte att misskreditera mig och få mig att framstå som en "misandrisk feminazi".
Du är ju en misandrisk feminazi. Och hur menar du att det finns "vettiga argument" till dina halmgubbar?
Vad är ett "vettigt argument" när du kallar mig misogyn? Utan citat alls, såklart.
Citat:
Jag är man och kan inte hata mig själv.
Det går alldeles utmärkt.
Citat:
Det är snarare du som är misandrisk då du anser alla män vara ömkansvärda stackare värda att tyckas synd om, t ex att fler män än kvinnor får cancer. Buhuu! Snyft! Fram med den babyblå offerkoftan.
Halmgubbe igen. I princip allt du skriver är halmgubbar.
Här tar du till och med upp Breivik

helt jävla omotiverat, i en monolog om mördare du själv drog igång utan någon som helst anledning.
Ditt raljerande om Pär Ström är en annan historia, där du själv tar upp en bok och sen försöker motbevisa boken. Hur rolig är du?
Uppenbarligen. För det första anser de ju att alla kvinnor är ömkansvärda stackare värda att tyckas synd om, något som enligt dig är extremt misogynt.
För det andra så visar en överväldigande majoritet av all forskning att kvinnor är lika benägna, ELLER MER, att ta till våld. Du har ju redan fått över 200 undersökningar. Här är de igen:
http://web.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm
Och en svensk så du håller käften:
http://www.dagensjuridik.se/2014/05/bra-i-ny-rapport-kvinnor-och-man-lika-utsatta-brott-i-nara-relationer
Att avfärda all forskning med "it is highly unlikely that women, generally peaceful and non-violent, would make up half of partner violence" gör det till en humorsida.
Ja kvinnor är så snälla och rara till sin natur, det vet vi ju. All forskning måste ju vara fel!
Citat:
I mitt förra inlägg fungerade inte länken, så jag skickar den på nytt här.
Ja det var ju det jag skrev.