2016-07-08, 12:31
Medlem
Vi har ju alla hört talas om uttrycket "surfitta". Vissa av oss har kanske också upplevt det. Fenomenet kallas även "Discofitta". Lukten är oerhört frän och påminner om när man i grundskolan fick lukta på ren ammoniak. Den kan sitta kvar flera dagar på fingrarna.

ph-skalan ligger som bekant på 1-14. Där ettan representerar det suraste och fjorton det mest basiska. Jag kan väl tänka mig att en discofitta ligger på en trea, gränsande fyra. Sticker man in fingret i en etta så är det bara skelettet som kommer ut igen.

Den optimala fittan ligger på en stadig sjua. Dock ändå rätt anonym. Ni som vill ha den charmiga könsdoften bör leta efter en femma eller sexa.

Min fråga gäller dock den basiska sidan av detta. Hur skulle en 14-fitta te sig? Finns här någon kemist som kan tända ett ljus i detta dunkel så vore jag tacksam.

Allt gott!
Citera
2016-07-08, 12:37
Medlem
note-its avatar
Vilket ph- värde har pungsvett?
Citera
2016-07-08, 13:00
Medlem
penols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coinrunner
Den optimala fittan ligger på en stadig sjua. Dock ändå rätt anonym. Ni som vill ha den charmiga könsdoften bör leta efter en femma eller sexa.

Det är bara flickor före puberteten som har så högt som 7. Vuxna kvinnor ligger normalt på 4-5.
Citera
2016-07-08, 13:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol
Det är bara flickor före puberteten som har så högt som 7. Vuxna kvinnor ligger normalt på 4-5.

Kanske så att TS får ta med sig ett lackmuspapper till nästa gång det är dags att avlägsna ett par trosor?
Citera
2016-07-08, 13:26
Medlem
Citat:
ph-skalan ligger som bekant på 1-14. Där ettan representerar det suraste och fjorton det mest basiska.
Så är det - som bekant - inte alls. Det är däremot ovanligt med värden utanför detta intervall, men är det riktigt surt kan det till och med vara negativt pH.

Citat:
Jag kan väl tänka mig att en discofitta ligger på en trea, gränsande fyra. Sticker man in fingret i en etta så är det bara skelettet som kommer ut igen.
Nåja. Du behöver knappast oroa dig för att råka ut för en etta, och jag tvivlar rätt starkt på att något fitta är nere på en trea.

Citat:
En fitta med pH 7 är inte frisk. Det ska vara lätt surt där. I annat fall är något fel.

Citat:
Min fråga gäller dock den basiska sidan av detta. Hur skulle en 14-fitta te sig? Finns här någon kemist som kan tända ett ljus i detta dunkel så vore jag tacksam.
Behövs väl ingen kemist för att tala om vilka hemska följder det skulle bli av pH 14? Allt skulle frätas sönder.
Senast redigerad av RulleRivare 2016-07-08 kl. 13:34.
Citera
2016-07-08, 13:37
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Nej. Det optimala pH-värdet är omkring 4, det värdet behövs för att skydda livmodern från bakterieangrepp.
Sperma ökar dock pHvärdet i fittan till 7 så att spermierna ska simma enklare, men den ökningen varar bara några minuter sen är värdet nere på 4 igen. Sperman självt kan ha upp till 7.8 i pH.
Varför en basisk fitta inte skulle fungera, det svaret är du tyvär inte redo för iochmed dom antaganden du gjort.
Senast redigerad av Intotherainbow 2016-07-08 kl. 13:43.
Citera
2016-07-09, 15:35
Medlem
Rymd-Tores avatar
Jag älskar slidlukt! Jag trodde slidan var basisk!
Citera
2016-07-10, 13:26
Medlem
Rymd-Tores avatar
Om det blir fel PH-värde i slidan kan man hälla lite filmjölk i den.
Citera
2016-07-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymd-Tore

+frosties
Citera
2016-07-10, 13:56
Medlem
Citat:
Den optimala fittan ligger på en stadig sjua.

Du gillar med andra ord att slicka svamp?
Citera
2016-07-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymd-Tore

Gillar dig Rymd-Tore, känns som du verkligen hittat din pryl i livet och det är slida!
Citera
2016-07-12, 22:25
Medlem
meramans avatar
Citat:
Vi har ju alla hört talas om uttrycket "surfitta". Vissa av oss har kanske också upplevt det. Fenomenet kallas även "Discofitta". Lukten är oerhört frän och påminner om när man i grundskolan fick lukta på ren ammoniak. Den kan sitta kvar flera dagar på fingrarna.

ph-skalan ligger som bekant på 1-14. Där ettan representerar det suraste och fjorton det mest basiska. Jag kan väl tänka mig att en discofitta ligger på en trea, gränsande fyra. Sticker man in fingret i en etta så är det bara skelettet som kommer ut igen.

Allt gott!

Det är ju uppenbart att du har underkänt i kemi... Suck!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in