2016-07-06, 02:08
Medlem
Stress ökar behovet av många vitaminer och mineraler, även goda tarmbakterier kan minska av långvarig stress. Så för att vända lite på det hela så har jag ingen aning om höga doser c-vitamin skulle hjälpa, man kissar ju ut överskott av vattenlösliga vitaminer, men "normala" doser ofta under dygnet kan vara lämpligare

Edit. Hittade en intressant sida om c-vitamin och de nämner även att viss mängd lagras i kroppen och att megadoser kan i vissa fall vara lämpligt.
Citat:
En framgångsrik behandling med C-vitamin, likaså med andra näringsämnen är beroende av följande faktorer:
• Rätt råvara
• Rätt form
• Rätt teknik
• Tillräckligt antal doser vid rätt tidpunkt
• Tillräckligt höga doser i kombination med synergistiska ämnen (t.ex. bioflavonoider) under tillräckligt lång tid.
Slut citat.
http://kurera.se/vitamin-c-askorbinsyra/

Det är alltså viktigt att främst få i sig naturlig mat med c-vitamin så man även får tex. bioflavonider för bäst verkan. Med andra ord, käka tex. mandariner.
Senast redigerad av lacrima 2016-07-06 kl. 02:25.
Citera
2016-07-06, 09:50
Medlem
Vill poängtera att det mest var en retorisk fråga för att väcka intresse.

De har gjort studier på folk som tidigast på 60:talet i Harlem (IV missbrukare).

Detta fungerar av någon anledning, det finns rapporter på folk som prövat detta och säger att det är en bra metod.

Så nu svart på vitt, detta fungerar men varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Har lite medicinsk utbildning. Och mitt svar är nej, höga doser C-vitamin kan troligtvis inte bota abstinenssymptom. Det skadar inte heller, för allt överskott av vitamin C kissar man ut. Men hjälper det? Troligtvis inte.
Det var en retorisk fråga som rubrik.
Nu är faktumet så att det faktiskt gör det och den här tråden är mer för att informera att det fungera samt om någon möjligtvis kan tänka sig varför det fungerar, en vän provade och detta fungerar och på mig lindrade det min at (är ren nu).

Citat:
Ursprungligen postat av gersman
11g/kilo. Det säger ingenting. Per vecka? Under hur lång period? Det är nära ett kilo för mig. Jag förstår inte, vill du bota abstinens eller ta livet av dig med C-vitamin?
Nej, du ska inte försöka ta ditt liv med C-vitamin (Jävligt dyrt då mängden måste vara enorm).
Menade för att folk inte ska bli avskräckta att ta 5g/tillfälle. detta fungerar, varför vet jag inte.
Har spekulerat i det, men ingen vet varför vilket de klargör i studierna.

Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Prova att göra liposmal vitamin-c

https://www.youtube.com/watch?v=aGMnnT3iuxU
Ja denna formen har högre biotillgänglighet
Senast redigerad av nothot 2016-07-06 kl. 10:32.
Citera
2016-07-07, 15:55
Medlem
Här är en guide om hur man går till väga min kompis följde den och det fungerade (lämna ingen e-mail eller ngt bara tryck på "free access")

http://opiateaddictionsupport.com/how-to-use-vitamin-c-for-opiate-withdrawal/

Det är många steg, som man måste behärska för att få det att fungera, men det fungerar otroligt bra.

Jag är störtglad att jag hittat denna metoden, men det e lite farligt då man kanske blir mer sugen då man vet att det "sura äpplet" kommer smaka mindre surt i framtiden...

Kram på er!
<3
Citera
2016-07-07, 17:11
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Människan och vissa (nästan alla) primater har förlorat förmågan att bilda egen Vitamin C i levern genom enzymet "L-Gulonolactonoxidase".

Denna mutation inträffade för ca 63-60 miljoner år sedan.
Andra djur som också har förlorat förmågan att tillverka
Vitamin C är kapybaran, marsvin, fladdermöss.

Marsvin förlorade förmågan att bilda vitaminet för ca 20 miljoner år sedan, och används i djurförsök med ändamål att testa Vitamin C och dess olika egenskaper.
En vanlig get producerar ca 13 gram Vitamin C per dag , och mer när den är sjuk eller stressad det samma gäller som regel hos de djur som inte saknar "L-Gulonolactonoxidase" DVS de producerar spontant mer när de är stressade/sjuka.

Höga doser C-vitamin hjälper enligt vetenskapliga studier för att lindra/bota de avvänjningssymptom som inträder när man slutar efter en längre tids användande av opiater/opioider.

http://www.csom.ca/wp-content/uploads/2013/01/Attenuation-of-Heroin-Withdrawl-Syndrome-by-the-Administration-of-High-Dose-Vitamin-C-27.4.pdf...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10836211

Man kan ju spekulera i varför, för det vet man inte.
Det skulle kunna vara så att avsaknaden utav den basala funktionen att producera mera vitamin C när man är sjuk/stressad, bidrar till att man blir mer sjuk/stressad.
Man skulle då kunna dra slutsatsen att man borde inta högre doser utav vitamin C när man är sjuk/stressad.

Har någon provat detta eller kan bekräfta påståendet?
Jag själv provade lägre doser typ 3g-10/dag det tog inte bort AT men lindrade den avsevärt (hade inte tillräckligt med askorbinsyra för att verkligen prova i högre doser, så kallat "megadosing").

Vilka primater fanns för 60+ miljoner år sedan?
Primater har väl funnits i max 30 miljoner år så jag får inte ihop ditt resonemang.

Sen all c-vitamin som kroppen inte behöver går ut via urinen.
Citera
2016-07-07, 17:20
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Här är en guide om hur man går till väga min kompis följde den och det fungerade (lämna ingen e-mail eller ngt bara tryck på "free access")

http://opiateaddictionsupport.com/how-to-use-vitamin-c-for-opiate-withdrawal/

Det är många steg, som man måste behärska för att få det att fungera, men det fungerar otroligt bra.

Jag är störtglad att jag hittat denna metoden, men det e lite farligt då man kanske blir mer sugen då man vet att det "sura äpplet" kommer smaka mindre surt i framtiden...

Kram på er!
<3
Om jag fattat sidan rätt så blir du av med ATn på sex dagar.
Hur lång tid tar det normalt utan denna metod då?
Citera
2016-07-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Primater har väl funnits i max 30 miljoner år så jag får inte ihop ditt resonemang.

Citat:
Basalförbrukningen lär ligga omkring 70 mg/kg kroppsvikt och dygn. Under fysisk, psykisk eller kemisk stress kan djuren tredubbla sin produktion. För en 70-kilos människa skulle då behovet ligga kring 5 g per dygn och under extra påfrestning uppemot 15 g per dygn. Halveringstiden för C-vitamin som lagras i vävnaden är mellan 16–22 dagar. Halveringstiden för C-vitamin i blodomloppet är mycket kortare, endast 3–6 timmar.
Slut citat.
http://kurera.se/vitamin-c-askorbinsyra/
Citera
2016-07-08, 00:40
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Ja. Särskilt att använda droger. Men det bryr sig ingen j*vel om här.
Säg inte det. Någon enda måste ju ändå tänka - Hellre knarka i 40 år än två. Haha. Knappast.
Citera
2016-07-08, 00:46
Medlem
gersmans avatar
Citat:

Det gör den inte alls. Pundarmyt. Oanvänt i måttliga doser går ut men för mycket lagras. Smutsknarkare läser FASS som Fan läser bibeln.
Citera
2016-07-08, 09:19
Medlem
Citat:

Man kan spåra sådant i dna, man har kollat på vilka primater som har förmåga (främst de med svansar typ lemurer) sen har man kollat när våran gemensamma stamfader existerade då vet mat att mutationen ägde rum efter det osv, måste jag verkligen sitta här och förklara när det finns google?

Loss of GULO activity in the primate order occurred about 63 million years ago,

Citat:
Om jag fattat sidan rätt så blir du av med ATn på sex dagar.
Hur lång tid tar det normalt utan denna metod då?
BETYDLIGT LÄNGRE, som sagt googla.
Senast redigerad av nothot 2016-07-08 kl. 09:27.
Citera
2016-08-10, 22:49
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Vill poängtera att det mest var en retorisk fråga för att väcka intresse.

De har gjort studier på folk som tidigast på 60:talet i Harlem (IV missbrukare).

Detta fungerar av någon anledning, det finns rapporter på folk som prövat detta och säger att det är en bra metod.

Så nu svart på vitt, detta fungerar men varför?

Det var en retorisk fråga som rubrik.
Nu är faktumet så att det faktiskt gör det och den här tråden är mer för att informera att det fungera samt om någon möjligtvis kan tänka sig varför det fungerar, en vän provade och detta fungerar och på mig lindrade det min at (är ren nu).

Nej, du ska inte försöka ta ditt liv med C-vitamin (Jävligt dyrt då mängden måste vara enorm).
Menade för att folk inte ska bli avskräckta att ta 5g/tillfälle. detta fungerar, varför vet jag inte.
Har spekulerat i det, men ingen vet varför vilket de klargör i studierna.

Ja denna formen har högre biotillgänglighet

Ja, men om det funkar på två personer måste det funka självklart på alla...
Citera
2016-09-12, 18:03
Medlem
visst på amfetamin kan jag tänka mig C-vitamin kan göra nytta, men opiater...
Citera
2016-09-26, 16:34
Medlem
Det är många som har testat och med goda resultat, jag tabbade mig och fick ett återfall, jag kör på 3g var tredje H och jag tycker det hjälper att jag inte kör 5g är för att så mycket askorbinsyra har jag inte.

Det tar bort avtändningen, det gör det på mig min kompis och försökspersonerna i studierna, varför vet ingen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in