Vill poängtera att det mest var en retorisk fråga för att väcka intresse.
De har gjort studier på folk som tidigast på 60:talet i Harlem (IV missbrukare).
Detta fungerar av någon anledning, det finns rapporter på folk som prövat detta och säger att det är en bra metod.
Så nu svart på vitt, detta fungerar men varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
Charmaine
Har lite medicinsk utbildning. Och mitt svar är nej, höga doser C-vitamin kan troligtvis inte bota abstinenssymptom. Det skadar inte heller, för allt överskott av vitamin C kissar man ut. Men hjälper det? Troligtvis inte.
Det var en retorisk fråga som rubrik.
Nu är faktumet så att det faktiskt gör det och den här tråden är mer för att informera att det fungera samt om någon möjligtvis kan tänka sig varför det fungerar, en vän provade och detta fungerar och på mig lindrade det min at (är ren nu).
Citat:
Ursprungligen postat av
gersman
11g/kilo. Det säger ingenting. Per vecka? Under hur lång period? Det är nära ett kilo för mig. Jag förstår inte, vill du bota abstinens eller ta livet av dig med C-vitamin?
Nej, du ska inte försöka ta ditt liv med C-vitamin (Jävligt dyrt då mängden måste vara enorm).
Menade för att folk inte ska bli avskräckta att ta 5g/tillfälle. detta fungerar, varför vet jag inte.
Har spekulerat i det, men ingen vet varför vilket de klargör i studierna.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrazyCopKiller
Ja denna formen har högre biotillgänglighet