Citat:
Ursprungligen postat av
alextg1994
Hej Flashback!
Jag har en produkt som jag verkligen tror på, den är testad och den funkar. Jag köpte hem den från Alibaba.com i olika delar och byggde ihop den själv. Men utan att ha gått igenom hela deras sortiment så är jag hyfsat säker på att just den produkten finns där också.
Jag har fått väldigt bra respons från nära och kära som testat produkten.
Min fråga lyder,
Jag skulle vilja ta patent på produkten, men går det om den redan finns på Alibaba? Kan man isåfall ta patent på den i Sverige kanske?
Mitt mål är att få ut min produkt till distributörer i Sverige. Är det någon annan som köper från Alibaba och får ut sin produkt till distributörer idag? Har ni några tips om jag nu ska ge mig in i detta?
Finns olika patent på produkter, dem kanske har patent i Asien men inte Europa men det är självklart något du skulle behöva titta det först. Även om du får patent skyddar det inte din produkt nämnvärt, satsa på att få ut produkten istället.
Givetvis finns det inte någon som köper från alibaba och säljer till en distributör, då skulle ju för det första distributören köpa direkt från alibaba för att skippa dig som mellanhand? För det andra hade nog distributören kontaktat alibabas grossister eller produktutvecklaren om det är en specifik produkt man vill distribuera kontinuerligt.