2016-07-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
FriaTider har en artikel om det. Jag trodde först den tjocka, skalliga personen var en tjej, att de var släkt. Dem ser väldigt lika ut i ansiktsformen.

Jepp, nästan så att man tror att de är syskon.

http://www.friatider.se/erkant-att-de-mordade-madelene-och-dumpat-hennes-kropp-i-gruva
Citera
2016-07-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
B.H., den ena av kvinnorna finns på Lexbase, vet inte varför men tippar på något med droger.

Där tippade du helt fel!!

Med tanke på var hon sitter idag så är jag inte ett enda dugg förvånad. Dömd för misshandel och övergrepp i rättssak. Hon var bara 15 år och dömdes att följa ett "kontrakt" för ungdomsvård. Där framkommer att hon har noll impulskontroll, problem vid sociala kontakter, galen självbild mm mm mm. Skadestånd skulle hon punga ut med också.

Så här i efterhand kan man ju säga att det hade varit bättre om man redan då låst in hennes och slängt bort nyckeln. Men så gör vi ju inte.... så frågan är VAD hade man kunnat göra för att förhindra det nu begångna mordet? Suck!!!
Citera
2016-07-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Är det något som skrämmer mig så är det att hon gillar "Fina bilder & Kloka citat"... Det är sådana människor jag är riktigt rädd för

Vad jag förstår så är hon inte kapabel att avgöra vad som är ett klokt citat!
Citera
2016-07-04, 13:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Alltså vad är det här, det ser ju ut som att det är en särskoleklass (alternativt släktträff där syskonsex är tradition) som varit på utflykt varav en råkat bli mördad av övriga.
Citera
2016-07-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Alltså vad är det här, det ser ju ut som att det är en särskoleklass (alternativt släktträff där syskonsex är tradition) som varit på utflykt varav en råkat bli mördad av övriga.

Ja det kanske är så
Citera
2016-07-04, 13:59
Medlem
Undrar så vad motivet kan vara !
Citera
2016-07-04, 14:00
Medlem
Har vi fått veta motivet ännu? Uppenbarligen har det varit ett antal personer som har ogillat denna Madde. BH säger ju också att det inte kommer att hända mer för nu är MD död så hon måste ju ha hyst ett agg till henne. Även en 21-åring har varit med i planeringen.
Citat:
21-åringen säger att han till en början var med och planerade mordet men därefter ångrade sig och backade ur. 21-åringen är tidigare känd av polisen.
Källa

Vad kan det vara som har gjort så många hatiska mot denna Madde?
Citera
2016-07-04, 14:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Det här var ju rätt kul, som Per-Olov gjorde/delade ett par dar efter mordet. https://www.facebook.com/perolov.hofflinger.9/posts/513967762136213
Citera
2016-07-04, 14:01
Medlem
Troians avatar
http://www.dt.se/blaljus/brott/en-attonde-misstankt-for-mordet-i-langshyttan-overlamnade-sig-sjalv-till-polisen

Åtta misstänkta alltså.

Citat:
Fyra personer är häktade, på sannolika skäl misstänkta för mord.

BH: Misstänkt för mord. Erkänner, men tycker att hon inte behöver häktas i och med att MD är död.
DVW: Erkänner att han deltagit i planeringen, men menar att han backat ur.
MH: Förnekar brott.
AL: ???
MB: Medger inblandning.
MJ: Ej misstänkt för mord, utan för ”Underlåtenhet att avslöja brott”
P-OH: ???
XX: ???

Vilka är de fyra personerna? BH förstås. DVW, MH och MB?

Vem är den åttonde (XX)?
Citera
2016-07-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
MGM verkar inte må helt bra. På "Ask" svarar hon "aspigt" och fåordigt, verkar inte riktigt förstå frågorna, nästan lite putt. Hon sover max 4h per natt, söker en tjänst som "Kung på Rhodos" med motiveringen "Start på ett bättre liv". Hon verkar inte fatta att hon ser ut som en ond flodhäst, och sådana vill man inte ha på sin nattklubb...

Undrar vad som gick snett egentligen, hur han mördades och varför?

Hon gillar också sidor med bilder på fitnessbrudar. Vilken tjej som INTE själv är träningsnarkoman /intresserad gör det??? Känns mer som en killgrej, att sitta och flukta på vältränade tjejer i stringtrosor...
Citera
2016-07-04, 14:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har vi fått veta motivet ännu? Uppenbarligen har det varit ett antal personer som har ogillat denna Madde. BH säger ju också att det inte kommer att hända mer för nu är MD död så hon måste ju ha hyst ett agg till henne. Även en 21-åring har varit med i planeringen.
Källa

Vad kan det vara som har gjort så många hatiska mot denna Madde?

21-åringen tror jag är DVW, tidigare omnämnd i tråden.
Citera
2016-07-04, 14:03
Medlem
PatrikHorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Där tippade du helt fel!!

Med tanke på var hon sitter idag så är jag inte ett enda dugg förvånad. Dömd för misshandel och övergrepp i rättssak. Hon var bara 15 år och dömdes att följa ett "kontrakt" för ungdomsvård. Där framkommer att hon har noll impulskontroll, problem vid sociala kontakter, galen självbild mm mm mm. Skadestånd skulle hon punga ut med också.

Så här i efterhand kan man ju säga att det hade varit bättre om man redan då låst in hennes och slängt bort nyckeln. Men så gör vi ju inte.... så frågan är VAD hade man kunnat göra för att förhindra det nu begångna mordet? Suck!!!

Hehe, jag tror också detta har med droger att göra, nämligen AVSAKNAD av behövliga droger.😁😂

Vad hade kunnat göras? Förmodligen ingenting, detta känns lite skrivet i stjärnorna, möjligen kan jag återknyta till första delen av detta inlägg... korrekt medicinering/behandling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in