2016-07-07, 17:22
Medlem
A-Ks avatar
E A bor eller har bott där jag bor.
Det är verkligen riktig WT.
Ibland åker hon runt i rullstol och ibland är hon ute och går helt obehindrat. Säkert för att slippa jobba. Är i alla fall en av de lataste människor jag vet.
Citera
2016-07-07, 17:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast, som flera redan konstaterat, vad skulle Madde göra när trustorgänget vägrade att betala tillbaka? De satt med alla kort på hand. På sin höjd hade hon kunnat ta det till Kfm som hade gjort en utredning om det fanns något att utmäta.
Verkar helt överdrivet sjukt och snurrigt att döda någon för en skuld som de bara kunde skitit i.
Tvärtom. De kunde fjäskat in sig på nytt och fått mer av henne.

Det är enkla hjärnor vi har att göra med, i know, men ändå!!!!

Hon kanske hotade med att gå till polisen.
Citera
2016-07-07, 17:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-K
Ibland åker hon runt i rullstol och ibland är hon ute och går helt obehindrat. Säkert för att slippa jobba. Är i alla fall en av de lataste människor jag vet.

Det finns en bild om "fibromyalgi" på hennes FB, är väl ganska troligt att hon tror sig ha det - då blir det kanske rullstol de dagar hon inte känner för att gå?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon kanske hotade med att gå till polisen.

Förmodligen. Men sannolikt då med mycket mer än en penningskuld.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A-K

Av vilken anledning sitter hon i rullstol, ibland?
Vet du?
Citera
2016-07-07, 17:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Förmodligen. Men sannolikt då med mycket mer än en penningskuld.

Kanske, men inte så säker. De kanske var rädda att åka i fängelse för att ha tjuvat dem eller nåt...
Citera
2016-07-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det finns tre (minst) personer med olika mycket insyn i det hela i denna tråd.
hallå du- inte minst tre- minst hundratalet personer som har gluttat in och fler blir det.
Citera
2016-07-07, 17:46
Avslutad
Citat:
Fast, som flera redan konstaterat, vad skulle Madde göra när trustorgänget vägrade att betala tillbaka? De satt med alla kort på hand. På sin höjd hade hon kunnat ta det till Kfm som hade gjort en utredning om det fanns något att utmäta.
Verkar helt överdrivet sjukt och snurrigt att döda någon för en skuld som de bara kunde skitit i.
Tvärtom. De kunde fjäskat in sig på nytt och fått mer av henne.

Det är enkla hjärnor vi har att göra med, i know, men ändå!!!!
d
Ja, jag ser inte heller lånet/lånen som ett fullständigt mordmotiv. Om lånet/lånen är någon slag bakgrund till brottet så tror jag ändå att det finns något mer som förklarar själva mordet. Endera har de trott sig kunna komma över mer pengar genom att slå ihjäl henne. Det kan vara något de velat komma över, som sedan fått DM att åka dit för grovt häleri. Eller så har gänget försökt etablera och leva upp till en löjlig självbild av att "Vi är ett hårt gäng löser hot mot gruppen med våld!".
Citera
2016-07-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
http://www.expressen.se/nyheter/madeleine-62-gomde-en-skuldlista-i-ett-skap/

Så hon förde bok
Lättad att höra fakta så slipper det spekuleras. Hon hade lånat ut och hon förde anteckningar över lånen.
Citera
2016-07-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Men meth-smurfar var ju fel sa ni, eliten.

8000 missbrukardoser, för en flashbackare är det tre goda nätter.

För hjärngänget aka klustret, två nätter.

Vänta... man kan inte segla förutan vind. Man kan inte ro utan åror.... *Fet Man Dansar*
Dansa på-Nu har mer fakta framkommit och spekulationerna om lånade pengar har bekräftats av dalapolisen.
Så nu vet vi varför det blev gruvhålet.
Citera
2016-07-07, 18:06
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Lättad att höra fakta så slipper det spekuleras. Hon hade lånat ut och hon förde anteckningar över lånen.
Hm...jo så brukar det ju låta när man blir gripen för narkotikaförsäljning - att det är utlånade summor som står där i kassaboken. Jag tror hon började drifta på försäkringspengarna och lämnade ut på sk redis, (vidareförsäljning utan kontantinsats) och även på kredit. Låna ut kontanter till pundare nä...hon var inte helt korkad efter vad jag såg av henne då för ca 15 år sedan.

Rånmord tror jag - tjack och kontanter
Senast redigerad av nobbens 2016-07-07 kl. 18:10.
Citera
2016-07-07, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hm...jo så brukar det ju låta när man blir gripen för narkotikaförsäljning - att det är utlånade summor som står där i kassaboken. Jag tror hon började drifta på försäkringspengarna och lämnade ut på sk redis, (vidareförsäljning utan kontantinsats) och även på kredit. Låna ut kontanter till pundare nä...hon var inte helt korkad efter vad jag såg av henne då för ca 15 år sedan.
Fast vad skulle då motivet till mordet vara? Hon kan ju knappast gå till kronofogden och begära indrivning av knarkskulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in