• 1
  • 2
2016-08-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anknytning
Tvingas? Passar det inte är det fritt fram att säga upp sig. Sluta grina.

Intressant resonemang i just denna fråga. Vi diskuterar obetald arbetstid och en sund person kan ju resonera att man ska få ersättning för samtliga schemalagda arbetstimmar.

Men vill du jobba gratis så ska jag anställa dig direkt!
Citera
2016-08-02, 06:12
Medlem
Germanofils avatar
Att inte få fullt betalt för den sovande jouren suger lite, men upplägget med långa arbetspass på 24+ timmar är ju i övrigt guld! Hade ett sådant jobb en gång i tiden och då gjorde jag totalt 10 arbetspass per 6 veckor eller något sådant. Gav extremt mycket fritid inklusive 8 dagar sammanhängande ledighet. Fett nice att kunna dra utomlands var sjätte vecka utan att ens behöva ta semester.
Citera
2016-08-15, 21:20
Medlem
Dr Zlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Det är en åtgärd för att att hålla nere på kostnaden tror att facket har tittat på frågan och tyckt att det är helt ok! Kvinnor i vård/ omsorg ska tjäna lite mindre pengar.
Jag är kirurg och ersätts med 25% av timlönen när jag sover på sjukhuset och arbetspass på 16 timmar i sträck (utan sömn) är vanligt. Det är alltså inte en lågstatus- eller kvinnofråga.

Är du däremot brandman har du fullt betalt för att sova/spela innebandy/ tv-spel/ gymträning etc. Det vore något det!

Självklart skall man ha fullt betalt när du befinner dig på arbetsplatsen, bara att gratulera brandmännen som har lyckats bra med avtalet.
Senast redigerad av Dr Zlatan 2016-08-15 kl. 21:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in