2016-07-02, 13:47
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Börjar med att säga att jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden.

Men jag har funderat på varför det är så många tjejer som har fått sina konton kapade av botnät? Klickar dessa tjejer på någon konstig länk sedan kapas kontot eller hur funkar dessa botar?

Botsen kommer i vågor och nu är det en period med många botar.
Jag såg samma "tjej" fyra gånger på raken, alltså efter varann. Samma bild, olika namn och olika åldrar.
Citera
2016-07-02, 14:06
Medlem
Vad får dig att tro att dessa konton är hackade?
Känns som att du tittar i fel ända..
Personen kan likväl skapat 4 konton själv, varit lat och återanvänt bilderna till samtliga konton.
(Säger inte att så är fallet men det känns troligare)
Senast redigerad av _Challe_ 2016-07-02 kl. 14:16.
Citera
2016-07-02, 14:24
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag tror nog att det är du som är naiv som tycks tro att konton behöver hackas för att använda en profilbild...

Och att du dessutom tror att samma tjej skapat 4 konton som alla hackats av "botnät"

Nej, detta är antingen ett program som plockar bilder ur en databas med bilder som är ok att använda. Sedan genereras ett slumpmässigt namn, publicerar skiten och väntar på att bytet ska gå i fällan.

Var bilderna kommer ifrån är nog olika, men jag skulle gissa på att det är skumma dejtingtjänster där det i avtalet står saker i stil med "Genom att bli medlem godkänner du att vi delar dina uppgifter till våra samarbetspartners" eller "Genom att bli medlem godkänner du att vi använder din profilbild i marknadsföringssyfte" eller något i den stilen.

Eller också drar de bara otillåtet ner profilbilder från Facebook

Tjejen som är på bilden har förmodligen aldrig ens hört talats om Tinder.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-02 kl. 14:34.
Citera
2016-07-02, 15:04
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag tror nog att det är du som är naiv som tycks tro att konton behöver hackas för att använda en profilbild...

Och att du dessutom tror att samma tjej skapat 4 konton som alla hackats av "botnät"

Nej, detta är antingen ett program som plockar bilder ur en databas med bilder som är ok att använda. Sedan genereras ett slumpmässigt namn, publicerar skiten och väntar på att bytet ska gå i fällan.

Var bilderna kommer ifrån är nog olika, men jag skulle gissa på att det är skumma dejtingtjänster där det i avtalet står saker i stil med "Genom att bli medlem godkänner du att vi delar dina uppgifter till våra samarbetspartners" eller "Genom att bli medlem godkänner du att vi använder din profilbild i marknadsföringssyfte" eller något i den stilen.

Tack, nu är jag med på tåget.
Låter rimligt det där med dejtingtjänster och deras avtal.

Jag trodde det var så att användarkonton på Tinder blev övertagna av de skumma länkarna som botarna skickar ut. Fast det låter långsökt nu märker jag.

Jag tar tillbaka att tjejerna är naiva.
Min tanke bakom det var att det började kanske med att någon tjej gick i fällan att klicka på länken sedan blev kontot övertaget och sedan började det kontot spamma skit.
Citera
2016-07-02, 16:27
Medlem
Gå in på deras profil som bilderna hamnar på efteråt så ändras profilbilden till den riktiga tjejen så att säga. Det är programmet som fuckar up och inga botar.
Citera
2016-07-02, 17:43
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Behöver väl inte var en skum sida för det. Rätta mig om jag har fel, men har inte Facebook sådana villkor, att de har äganderätt på bilderna medlemmarna lägger ut? Folk generellt skiter bara i att läsa villkoren.
Citera
2016-07-02, 17:51
Medlem
meganegerdases avatar
Någon som vet vart länkarna faktiskt leder?
Citera
2016-07-02, 19:47
Medlem
krautbrains avatar
Håller med om svaren TS fått i tråden men vill beröra rubrikfrågan. Om tjejer är naiva i vad de klickar på på internet. Jag kan prata för mig själv, och garanterat en större del av alla män, som naivt klickat på obskyra länkar med kuken i högerhanden och kvällsrunken det enda i huvudet. Man lär sig efter hand men naiva porrsurfare har vi alla varit.
Citera
2016-07-02, 19:50
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Håller med om svaren TS fått i tråden men vill beröra rubrikfrågan. Om tjejer är naiva i vad de klickar på på internet. Jag kan prata för mig själv, och garanterat en större del av alla män, som naivt klickat på obskyra länkar med kuken i högerhanden och kvällsrunken det enda i huvudet. Man lär sig efter hand men naiva porrsurfare har vi alla varit.

Intressant sidospår men möjligen OT. Vad lockar kvinnor att trycka på obskyra länkar? Smal utan ansträngning? Magiska antirynkkrämer?
Citera
2016-07-03, 02:03
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Någon som vet vart länkarna faktiskt leder?

"Hej X, jag är väldigt kåt ikväll och letar efter myspartner blablabla"

Fått säkert 5-6 matchingar som skickat samma meddelande men aldrig tryckt på länken i slutet heller. Någon våghals som gjort detta och kan berätta?
Citera
2016-07-03, 02:04
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Intressant sidospår men möjligen OT. Vad lockar kvinnor att trycka på obskyra länkar? Smal utan ansträngning? Magiska antirynkkrämer?

Antagligen sensationsrubriker á la Nyheter24. Helvete vad dom är överallt i mitt facebookflöde.
Citera
2016-07-03, 02:22
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
"Hej X, jag är väldigt kåt ikväll och letar efter myspartner blablabla"

Fått säkert 5-6 matchingar som skickat samma meddelande men aldrig tryckt på länken i slutet heller. Någon våghals som gjort detta och kan berätta?

:-) ungefär så ja följt av en reklam länk håller på med sånt själv för skojs skull.

Ungefär 1:1000 som klickar länk och en 1:10000 som registrerar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in