2016-07-01, 19:28
Medlem
nittontrettons avatar
Behandlar min njurskjukdom med kortison. Funderar på om man kan ta alkohol ändå? Äter 8 kortison tabletter per dag. Denna höga dos är bara nu i början tills man hittat rätt dos.

Vad tror ni vågar man sprätta sig någon öl?
Citera
2016-07-01, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Behandlar min njurskjukdom med kortison. Funderar på om man kan ta alkohol ändå? Äter 8 kortison tabletter per dag. Denna höga dos är bara nu i början tills man hittat rätt dos.

Någon lär funka utan problem, men få det inte som någon rutin bara då lär du snart se ut som en valross.
Citera
2016-07-01, 19:46
Medlem
8 tabletter säger väl inte så mycket om du inte säger dosen? Eller är det bara en specifik dos per kortison-tablett?

Aldrig gjort det själv, men nära och kära har gjort det och blir stup-idiot-fulla på bråkdelen av det de behöver annars.
Citera
2016-07-01, 20:37
Medlem
nittontrettons avatar
Kanske passar på det då? 8 tabletter per dag mot mitt njurfel.
Citera
2016-07-01, 21:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Du har njurfel och ska alltså supa till det? Okidoki!
Citera
2016-07-01, 23:21
Medlem
nittontrettons avatar
Läste mig till att alkohol och kortison inte bör blandas om man har lever problem men annars bör det fungera.
Det är stor Skillnad på supa till och ta En kall öl i tv soffan. Nu vart det inget av det.
Citera
2016-07-02, 04:45
Medlem
Vad har du för njursjukdom?
Alkohol med kortison gör att du inte känner alkohol så bra berusningen försvinner delvis även baksmällan då den är en inflammation.
Vänta till du är frisk.
Citera
2016-07-02, 10:14
Medlem
Citat:

Vad är det för dosering och preparat samt vad är det för njursjukdom du har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in