2016-06-30, 11:43
Medlem
Jacob87borneuss avatar
Hur kan man se vilket mærke stereoen har? Om det är til eksempel Blaupunkt, vad jag antager , kan jag då använda alla Blaupunkt stereoer? Om ni kenner en stereomodel blir jag tacksam !
min avatar visar mitt stereo.
Tack!
Citera
2016-06-30, 12:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacob87borneus
Hur kan man se vilket mærke stereoen har? Om det är til eksempel Blaupunkt, vad jag antager , kan jag då använda alla Blaupunkt stereoer? Om ni kenner en stereomodel blir jag tacksam !
min avatar visar mitt stereo.
Tack!

Det beror väl på vilken bil det är frågan om. Antingen har bilen märkesanpassade apparater eller så används standard DIN-uttag och kontaktdon. Märkesanpassning innebär ofta annat format samt att man har vissa icke stereofunktioner i stereons display.

Moderna bilar har oftast plats för stereo enligt dubbel-din format vilket ger plats för stor stereo med skärm mm.
Citera
2016-06-30, 13:06
Medlem
franges avatar
Du får ju åtminstone ha med fronten på stereon för att man ska avgöra vad för modell du har. Tänkte du inte så långt eller fungerar inte din slutledningsförmåga bättre än så?

Alternativ två - om du inte har fronten - är att ta ur stereon och se om det inte sitter något märke/serienummer/modellnummer på baksidan, men det kan vara lite klurigt och kan kräva spoecifika verktyg för att lossa den pga stöldskydd.
Citera
2016-06-30, 14:23
Medlem
zoombos avatar
Varför frågar du? Har någon stulit fronten och du tänker försöka fixa en ny? Jag kan nästan garantera att den kostar mer än en komplett ny stereo och kan sen ta tid att få fram.
Det är ju en vanlig DIN-montering och då duger i princip vilken stereo som helst.

Sen är fronterna unika, inte bara för varje märke utan också mellan olika modeller.
Citera
2016-06-30, 15:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Varför frågar du? Har någon stulit fronten och du tänker försöka fixa en ny? Jag kan nästan garantera att den kostar mer än en komplett ny stereo och kan sen ta tid att få fram.
Det är ju en vanlig DIN-montering och då duger i princip vilken stereo som helst.

Sen är fronterna unika, inte bara för varje märke utan också mellan olika modeller.

Har fått viss känsla av att det kanske är "någon annan" som just snott sig en stereo utan front, med tanke på TS och hur denne skriver - eller snarare inte skriver om stereon i fråga...
Citera
2016-07-02, 13:13
Medlem
Hur kan man vara så dum att man snor en stereo utan front, och nej man kan inte sätta dit vilken front som helst och tro att det ska funka
Citera
2016-07-03, 20:35
Medlem
Jacob87borneuss avatar
Tak for respons. Jag delar bilen med min mamas mand - han har gemt bort den ti han e paranoid o trodde den skulle bli snod..

Men jeg vett at inte alle skærme passer ihop.

Bilen e en 206 om det kan hjælpe.

Tack igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in