Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Vid 17:30 stod flera polisbilar och även räddningstjänsten på parkeringen vid systemet på Karl-Johansgatan (är det nedför backen västerut från soc-kontoret? Edit: Ja, systemet är 300m sydväst om soc).
De pratade lite med folk men verkade oklart vad de egentligen gjorde. Avvaktade mest. Man har uppenbarligen stängt av vid flera korsningar, på radion sa de nu kl 19 att även sjötrafik stängdes av. Då måste ju även leden vara avstängd?
Det här är har säkert något samröre med snubben på vagnen. Han sa att han var på Systembolaget och han frågade om det hade att göra med att han hade snott en öl (eller något sådant, uppfattade inte riktigt) och polisen sa att det inte hade med det att göra.
Jag noterade polisbilen ungefär 30 sekunder före vagnen stannade på Ostindiegatan. Polisbilen stod stilla men började väl köra när vagnen åkte iväg.
Det är ju inte helt omöjligt att snubben var inblandad på något sätt. Det är ingen omöjlighet att han tog rutten socialkontoret -> systembolaget -> 3:an -> finkad på Mariaplan.
edit: För att klargöra... Jag satt först på en annan vagn från stan som åkte mot Majorna, sedan hoppade jag av på Ostindiegatan för att hämta ut ett paket på Marialivs eller vad det nu heter. Medan jag väntade på att åka vidare med nästa vagn noterade jag polisbilen, och strax därefter rullade 3:an in som jag åkte vidare med.