2016-06-28, 23:22
Medlem
Bunnys avatar
Hej
Jag vill bygga en liten portfölj bestående av företag som säljer varor eller tjänster till det allmänna. Det kan handla om allt från personlig assistans till skola eller IT-lösningar. Tanken är dock att företagen ska vara inriktade främst på offentlig sektor.

Du får därför gärna tipsa mig och berätta vilka företag du tycker är de främsta bolagen på börsen inom det här området, och varför du tycker att dom är köpvärda.
Citera
2016-06-28, 23:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hej
Jag vill bygga en liten portfölj bestående av företag som säljer varor eller tjänster till det allmänna. Det kan handla om allt från personlig assistans till skola eller IT-lösningar. Tanken är dock att företagen ska vara inriktade främst på offentlig sektor.

Du får därför gärna tipsa mig och berätta vilka företag du tycker är de främsta bolagen på börsen inom det här området, och varför du tycker att dom är köpvärda.
Har inget stort innehav i Brighter men de har ökat på senaste.
Finns potential där tror jag med att vinna kommunala upphandlingar gällande äldreboenden etc.
Citera
2016-06-28, 23:48
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Har inget stort innehav i Brighter men de har ökat på senaste.
Finns potential där tror jag med att vinna kommunala upphandlingar gällande äldreboenden etc.
Vad är det som gör att du föredrar dom framför deras konkurrenter?
Citera
2016-06-28, 23:50
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Vad är det som gör att du föredrar dom framför deras konkurrenter?
Microsoft har spanat in dem och det säger en del. Samarbete med Ericsson etc...

Kan inte ställa detta bolag mot en konkurrent på ett bräde så.

Jag skall faktiskt öka på mitt innehav i min KF nästa vecka.

MVH
HYST
Citera
2016-06-29, 00:37
Medlem
%s avatar
Dedicare. Bemanningsföretag som hyr ut personal till den ständigt underbemannade vården i Sverige och Norge.
Citera
2016-06-29, 08:32
Medlem
knut_1s avatar
NGS. Bemanningsbolag inom vård och skola.
Citera
2016-06-29, 23:21
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Microsoft har spanat in dem och det säger en del. Samarbete med Ericsson etc...

Kan inte ställa detta bolag mot en konkurrent på ett bräde så.

Jag skall faktiskt öka på mitt innehav i min KF nästa vecka.

MVH
HYST
Jag vill helst att de innehav jag lägger i längre portfölj ska ha någon fördel (som aktie, inte som bolag) gentemot konkurrenterna, till exempel lägre p/e eller en högre tillväxt som motiverar ett högre p/e. Om fördelen är en trigger, t.ex. ett samarbete, så vill jag gärna kunna se hur det kommer att innebära större marginaler, högre tillväxt, högre vinst eller nåt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av %
Dedicare. Bemanningsföretag som hyr ut personal till den ständigt underbemannade vården i Sverige och Norge.
Känner till det. Läste DI: s analys häromveckan. Vilka fördelar ser du med bolaget jämfört med branschkonkurrenterna?
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
NGS. Bemanningsbolag inom vård och skola.
Känner till det också, läste analys för någon vecka sen i...Affärsvärlden tror jag det var, men minns ej säkert. Fördelar gentemot konkurrenter?
Citera
2016-06-30, 01:04
Medlem
%s avatar
Citat:
Känner till det. Läste DI: s analys häromveckan. Vilka fördelar ser du med bolaget jämfört med branschkonkurrenterna?
Är tyvärr inte så insatt i bolaget.
Citera
2016-07-04, 14:14
Medlem
knut_1s avatar
Har du köpt något än? Blev visst en känga till samtliga idag på rykte om förändrad lagstiftning.
Citera
2016-07-04, 23:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Har du köpt något än? Blev visst en känga till samtliga idag på rykte om förändrad lagstiftning.
Nej. Har tidigare ägt Attendo, Academedia m.fl. men det var som trades när dom börsintroducerades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in