2016-06-28, 20:03
Medlem
Hej!

Bilen har sckat. Det r bara 3 veckor sedan jag hade den p verkstaden.

Jag pendlar ngon mil till jobbet var dag.

Frga 1. Vad r bsta alternativet?

Det r inte s kul att ka buss. 1 byte tom. Dliga tider.

Inte cykla.

Det jag spontant tnkte sjlv var att kpa en moped. Kanske en ny s jag vet att den funkar.

Kan man hyra eller leasa moped billigt?

Kan man lngtidshyra bil eller moppe?

Tacksam fr svar!
Citera
2016-06-28, 21:14
Medlem
r det billigare att kpa moppen n att laga bilen?
Citera
2016-06-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine100
Hej!

Inte cykla.

Det jag spontant tnkte sjlv var att kpa en moped. Kanske en ny s jag vet att den funkar.

Tacksam fr svar!

ETT byte T.O.M.!?

Vilken fruktansvrd verklighet..!!

Puck Maxi.
Citera
2016-06-29, 01:17
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine100
Hej!

Inte cykla.

Tacksam fr svar!

Slja nuvarande bilen och kpa en billigare bil? Kper du en Volvo 740 s kan du nog rkna med att bilen verlever dig. Moped r vl en tillfllig lsning, hur ska du gra nr vintern kommer? Kp hellre en billigare bil fr under 15K, lite ldre modeller, visst du fr inte toppskick osv, men oftast stryktliga bilar.
Citera
2016-06-29, 09:04
Medlem
Megaforces avatar
Spontant sger jag att elcykel antagligen r det bsta alternativet fr henne. Den r lttare att cykla med ven om man r tjock och ger motion. Kostar som en moped men man slipper frskringen samt bensin.

Moped kan vara ett alternativ men det beror lite p hur vgen ser ut. Har man mycket cykelbana s r det 25-moppe eller elcykel som gller. 1 mil r en ganska kort pendelstrcka med cykel och med elcykel tar det ca 30 min.
Citera
2016-06-29, 19:06
Medlem
Isnatts avatar
Det trkiga med buss r att det kan ta sn jvla tid. Slutar du 16 kan bussen g 15:58 och nsta 16:30. Sen tar det 30 min in till nt stlle dr du ska byta buss, s fr du st dr och vnta osv.

En kompis jobbade lite utanfr stan. I vrsta fall tog det 1.5 timme att ta sig hem fr honom med buss. Han kpte en moped, d tog det 20-25 minuter och han slapp knna stressen varje dag att hinna med bussen.

Jag sjlv cyklar oftast nu p sommarhalvret och det r vldigt sknt faktiskt, tar ngra veckor sen knner man skillnad i flset. Resten av ret kr jag moped. Den kostade 15 k och har haft den i 8 r utan ngra strre problem.
Kp en kvalitetsmoped grna 4-takts s kommer du kunna ka mnga r p den. Finns trd hr om vilken moped man ska kpa.

Kan bertta att jag tankar min moped en gng i mnaden och d full tank, 4 liter. Rcker en mnad fr mig om jag kr mn-fre. Kr du 2 mil om dagen s fr du nog tanka lite oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in