2003-07-15, 18:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Dragos:
Citat:
Okej där gick jag på en nit...
Trodde faktiskt du var en person det gick att föra nån sorts seriös diskution med, i stället får man allt från Martin Luther King, Röding-trams och diasporan kastad i ansiktet

Det kanske du gjorde...
Du gav dig in i debatten och ställde en fråga till mig. Jag besvarade den samt bifogade ett excerp från ett brev skrivet av medborgarättskämpen Martin Luther King för att närmare illustrera mitt svar på din fråga.
Vidare, så kom du med en massa påståenden som jag inte finner som sanna. Dessa har jag även besvarat medelst fakta.
Vad tror du att en debatt går ut på?

Citat:
Fundamentalism när den är som bäst...

Föreslår att du slår upp ordet samt förklarar vad du menar med att kalla mig fundamentalist.

Udda boktips:
Citat:
Jag är anti-sionist eftersom jag inte accepterar judarnas rätt till en nationalstat. Jag accepterar inte heller svenskarnas, tyskarnas, libanesernas eller saudiernas rätt till en nationalstat.

Då förutsätter jag att du även inte accepterar "palestiniernas" rätt till en nationalstat.

Jag vet inte om du märkt det, men detta argument du just kommit med är standard för sk. "anti-sionister". Det märkliga är dock att dessa internationalister stödjer "palestinierna" i deras "kamp" för en nationalstat.

Citat:
Tydligt nog, eller måste jag kopiera in en flera sidor lång text från nätet för att leva upp till din debatt-standard?

Med detta måste du mena utdraget från MLKs brev i mitt förra inlägg. Jag vill informera dig om att den inte var "flera sidor". Ditt påstående är lite överdrivet. :roll:
Citera
2003-07-15, 21:28
Medlem
Cosmiqs avatar
Klart att man ska kunna gora kopboykotter mot Israel. Med samre ekonomi kan dom inte fortrycka palestinierna lika hart.

Sen har jag hittat Emblas hemsida.
Citera
2003-07-17, 12:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Att inte handla Israeliska produkter har inget med antisemitism att göra.
Jag bojkottar även Lukas Modyssons filmer.
Franska produkter under Irakkriget köpte jag inte heller,listan kan göras lång,

Det som blir lite tragiskt när det gäller Palestinafrågan är att judar gärna vill dra liknelsser till WW2.
De brott som nazisterna utförde är hemskt och vi får hoppas att liknande aldrig händer igen men det är dags att gå vidare.
Att alltid jämföra saker med WW2 gagnar inte judarna utan snarare tvärtom.
Jag tror på en fredlig lösning.
Hoppas det kommer under vår livstid.
Citera
2003-07-17, 16:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cat
...så för dom av oss som känner igen apartheid när vi ser den kan kanske den här siten hjälpa till att göra det lättare att veta vilka produkter och företag det är bra att hålla sig borta från:

http://www.boycottisraeligoods.org/index.php

HA ha
Jag ser bara bonneprodukter på den listan
Vad var det Masada jämn och ständigt hävdade på FH
"Israels ekonomi utgör till 98% av high-tech-produkter"
Citera
2003-07-17, 17:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Embla-
Då förutsätter jag att du även inte accepterar "palestiniernas" rätt till en nationalstat.

Naturligtvis har de inte rätt till en nationalstat.

Accepterar du att det finns skillnader mellan anti-sionism och anti-semitism?

(De flesta (alla) anti-semiter är anti-sionister, det betyder inte att alla anti-sionister är anti-semiter)
Citera
2003-07-18, 12:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
...så för dom av oss som känner igen apartheid när vi ser den kan kanske den här siten hjälpa till att göra det lättare att veta vilka produkter och företag det är bra att hålla sig borta från...

Apartheid förekom i Sydafrika, och inte i Israel. En bojkott av Israeliska produkter leder inte någonstans alls, utan vittnar bara om en illa dold antisemitism.
Citera
2003-07-18, 12:35
Medlem
Cosmiqs avatar
De leder till samre inkomster for Israel och det ar meningen.
Citera
2003-07-21, 15:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zion
Citat:
...så för dom av oss som känner igen apartheid när vi ser den kan kanske den här siten hjälpa till att göra det lättare att veta vilka produkter och företag det är bra att hålla sig borta från...

Apartheid förekom i Sydafrika, och inte i Israel. En bojkott av Israeliska produkter leder inte någonstans alls, utan vittnar bara om en illa dold antisemitism.

muren vittnar verkligen om det också... att det inte pågår en segregering alltså. :roll:
Citera
2003-07-21, 15:18
äldre konto (old)
Ej medlem
sorry...

..."en segregering likt apartheid" menade jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in