2016-06-27, 20:45
Medlem
Känner någon att ni blir svagare av internet, forum och annat(spel etc)? Altså sämre självkänsla. Det ni läser, när det gäller hat och trycka ner andra.
Nu vet ni ju att de flesta som sitter framför datorn gör det som en flykt från verkligheten. Att medvetet skada sig själv är dumt.

edit: En annan sak jag tänkte på. Om man är insatt i "selfimprovement" så hjälper det inte att bli involverad i saker som gör det motsatta.
Senast redigerad av DaBeast 2016-06-27 kl. 21:01.
Citera
2016-06-27, 21:00
Medlem
AdFontess avatar
När jag var betydligt yngre (tonåring) brukade använda Internet som en verklighetsflykt, nåt min mamma brukade notera, att jag var mer för mig själv (i mitt rum) än umgicks med de. Nåt jag med kan se när jag ser tillbaka på den tiden men då kunde inte, höll inte med den "kritiken".

Men det här var för över 10 år sedan, då var det här med Internet/sociala medier absolut inte vad det är idag. Nu är det för vanligt och så utbrett mellan olika generationer, att kanske ingen nära längre noterar när t.ex. yngre använder Internet som en flykt från verkligheten, problem etc.
Citera
2016-06-27, 21:04
Medlem
Det här kanske är extremt. Men om ni har tid läs http://www.rooshv.com/the-dream-recorder
Kanske har eller inte har med saken att göra direkt. Men det är något jag tror på. Enda sen jag börja vara utomhus mer och prata med andra har livet inte varit så svårt längre. Men jag är ändå här när jag inte gör annat. Måste ändras på.
Citera
2016-06-27, 21:21
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Känner någon att ni blir svagare av internet, forum och annat(spel etc)? Altså sämre självkänsla. Det ni läser, när det gäller hat och trycka ner andra.
Nu vet ni ju att de flesta som sitter framför datorn gör det som en flykt från verkligheten. Att medvetet skada sig själv är dumt.

Känner rätt ofta för att bara stänga av mig från allt som har med internet att göra. Nyheterna på TV, det man läser här, sociala medier osv gör en rätt orolig. Att läsa om vad som händer i detta land, i denna stad gör mig allt mer sugen på att lämna landet.
Mycket av min fritid går till att bara sitta och scrolla omkring på sociala medier vilket egentligen inte ger mig mycket. Att hänga på Flashback ger visserligen en någorlunda bra koll på vad som sker i världen just nu, men man blir rätt deppig och frustrerad av att läsa allt skit som händer.

Det jag däremot gillar med det sociala mediet Facebook är att diskutera inlämningar, tentor, kursmaterial osv i gruppen som är för de som går i min klass. Att bli bjuden till evenemang och se vilka som kommer/ej kommer är också grymt bra. Skitsmart om någon vill lämna ett meddelande till alla som är bjudna också. Gruppkonversationer i Messenger. Sälja saker man vill bli av med i köp-och-sälj-grupper. Eller köpa grejer billigt. Den delen av internet är fan guld.

Att hänga vid datorn några timmar om dagen har blivit en vana som har funnits sedan internet hamnade i mitt liv. Jag undrar vad jag hade gjort med tiden jag spenderat på internet om inte internet fanns.
Känner dock att jag har tid över till saker jag vill göra, men mer fritid (alltså mindre tid framför datorn) skulle inte vara helt fel. Vettetusan vad jag skulle göra med tiden bara.

Känner inte att internet ger mig sämre självkänsla. När jag var i de yngre tonåren dock så sabbade det min självkänsla mycket då man jämförde sig med bloggare och kändisar osv, men den tiden är över nu. Internet gör mig dock mer oroad, irriterad och hatisk, så jag antar att internet gör mig "svagare". Hade nog mått bättre av att leva i min egen lilla bubbla ovetandes om allt som sker omkring, men hur bra är det då?
Citera
2016-06-27, 22:15
Medlem
Citat:
Det här kanske är extremt. Men om ni har tid läs http://www.rooshv.com/the-dream-recorder
Kanske har eller inte har med saken att göra direkt. Men det är något jag tror på. Enda sen jag börja vara utomhus mer och prata med andra har livet inte varit så svårt längre. Men jag är ändå här när jag inte gör annat. Måste ändras på.

vill du möjligtvis förklara lite kort vad texten handlar om, vad du menar?
Citera
2016-06-28, 19:07
Medlem
Gustaf85s avatar
Citat:

A fellow Dreamer heh..just put an order down for the second generations urine and bowel exit tube myself. Lots of people in demand for the Dreampod but do you know where to get cheap slurry?

Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
vill du möjligtvis förklara lite kort vad texten handlar om, vad du menar?

Don't you wanna try?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in