2017-04-24, 18:33
Medlem
Någon som hakade på? 20% nu sen jag själv köpte på 2,50/aktie. Nästan 5 MSEK omsatta idag, vi har många stora triggers inom närtid. Vi får se om senaste bankdagarna vart på måfå eller om vi har en ordentlig uppvärdering på gång inför stora avtal som kan dyka upp när som helst egentligen.

Jag är såklart reserverad till att det inte händer nu till maj-juni men samtidigt tror jag sannolikheten är rätt hög för ett stort volymavtal väldigt snart.

Dagen slutade på 3,09 och jag tycker det är rimligt att vi hamnar på minst 10kr/aktien, ett relativt värde jämfört med andra i branschen. Vilket ger ett BV på runt 400 MSEK vilket fortfarande är rätt lågt om det dyker upp ett stort avtal.
Citera
2017-04-24, 21:49
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Någon som hakade på? 20% nu sen jag själv köpte på 2,50/aktie. Nästan 5 MSEK omsatta idag, vi har många stora triggers inom närtid. Vi får se om senaste bankdagarna vart på måfå eller om vi har en ordentlig uppvärdering på gång inför stora avtal som kan dyka upp när som helst egentligen.

Jag är såklart reserverad till att det inte händer nu till maj-juni men samtidigt tror jag sannolikheten är rätt hög för ett stort volymavtal väldigt snart.

Dagen slutade på 3,09 och jag tycker det är rimligt att vi hamnar på minst 10kr/aktien, ett relativt värde jämfört med andra i branschen. Vilket ger ett BV på runt 400 MSEK vilket fortfarande är rätt lågt om det dyker upp ett stort avtal.

Yes gick in på 2,55 förra veckan och haft två riktigt bra dagar nu utan att ens ha hört något. Många går in stort nu. Ska bli väldigt intressant att se var det slutar med kommande triggers.
Citera
2017-04-25, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Yes gick in på 2,55 förra veckan och haft två riktigt bra dagar nu utan att ens ha hört något. Många går in stort nu. Ska bli väldigt intressant att se var det slutar med kommande triggers.

Roligt! Jag hoppas att vi får PM snart. Vet inte vad som har hänt på placera, men haussarna verkar ha hittat dit och pratas nästan ingenting om bolagets verksamhet utan bara riktkurser.

De behöver spika ett avtalet med MOWA och vill gärna se något större avtal på europeisk mark med kund och inget dist-avtal. Samtidigt undrar jag om skillnader i dessa två avtal prismässigt.

Det är nog rätt självklart att Mysafety fick rätt saftig rabatt iom första kunden men även p.g.a volymen. Säg att de får 10kr/månad för varje användare eller 120kr/år av Mysafety.

Säg att MMV binder ett litet företag på 50 anställda, det borde vara mer rimligt att de tar runt 100kr/månad per användare i dessa småvolymer? 100 kanske är för högt men ni förstår min poäng?

120kr* 500 000= 60 msek/år vid 500k användare om snitt priset är 10kr/månaden vilket är jävligt lågt räknat. Det räcker ju med att en stor svensk drake vill signera avtal så har vi dessa siffror från bara en kund tror jag.

Jag tänkte fylla på nu vid löning, om inte kursen drar iväg vid callen.
Citera
2017-04-25, 10:09
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Roligt! Jag hoppas att vi får PM snart. Vet inte vad som har hänt på placera, men haussarna verkar ha hittat dit och pratas nästan ingenting om bolagets verksamhet utan bara riktkurser.

De behöver spika ett avtalet med MOWA och vill gärna se något större avtal på europeisk mark med kund och inget dist-avtal. Samtidigt undrar jag om skillnader i dessa två avtal prismässigt.

Det är nog rätt självklart att Mysafety fick rätt saftig rabatt iom första kunden men även p.g.a volymen. Säg att de får 10kr/månad för varje användare eller 120kr/år av Mysafety.

Säg att MMV binder ett litet företag på 50 anställda, det borde vara mer rimligt att de tar runt 100kr/månad per användare i dessa småvolymer? 100 kanske är för högt men ni förstår min poäng?

120kr* 500 000= 60 msek/år vid 500k användare om snitt priset är 10kr/månaden vilket är jävligt lågt räknat. Det räcker ju med att en stor svensk drake vill signera avtal så har vi dessa siffror från bara en kund tror jag.

Jag tänkte fylla på nu vid löning, om inte kursen drar iväg vid callen.

Så är det alltid med dessa nya bolag som man knappt hört om tidigare, förrän de blir intressanta på börsen. Jag tycker produkten är väldigt intressant sen så är det hur man säljer idén såklart. Själv tror jag det finns köpare då det ligger i tiden. Banker kan spara in bra med pengar på det, polisen behöver inte lägga ner tid på utredningar, människor kan känna sig allmänt säkrare. Kommer inte sitta och spekulera riktkurs då det känns som det inte finns några gränser att dra på i nuläget. Det man vet är att det finns flera miljoner som skulle ha användning för detta bara i Sverige. Då vet man hur lyckat det kan bli. Fler avtal så sticker den, såklart.
Citera
2017-04-25, 10:21
Medlem
Jag håller med dig. Det känns absolut helt rätt i tiden, branschen är riktigt het och det nya kravet på företaget inom EU är så fruktansvärt bra PR för detta lilla företag.

http://trader.di.se/index.php/quote/maklarstat/2524980

Vi har någon/några som fyllt på häftigt senaste månaden som inte håller hus i AVA/NON.

SWB tankat 1,7m st aktier senaste månaden. Den där riktade emissionen, undrar om de släpper vilka som tog plats där. Är det kortsiktiga garanter eller har de lyckats attrahera några vettiga börsdoldisar?
De köpte ändå utan rabatt så det är verkligen rätt intressant enligt mig.

När det gäller tekniken, så antar jag att den är otroligt skalbar och all försäljning för tjänsten görs med väldigt hög marginal. Det är marknadsföringen och resorna som kommer kosta slantar under uppstarten nu.

Väldigt rolig spekulativ post. Tjänsten har, precis som du skrev, en väldigt stor samhällsnytta och efterfrågan finns. Tror det räcker för mig, uppdaterar när det kommer något PM.
Citera
2017-04-26, 10:40
Medlem
Vad är det som gör detta företag så intressant? Finns väll redan liknande som denna?
Citera
2017-04-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwalan
Vad är det som gör detta företag så intressant? Finns väll redan liknande som denna?

De har en unik lösning och är så lågt värderade.

OBS ironi
Citera
2017-04-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwalan

Hej, skyddet är endast proaktivt. Dvs. tjänsten skannar hela webben (inte bara indexerade sidor) efter det som kunden vill att man ska hålla koll på, t.ex. ID, kontonummer, email osv. Hittar systemet något av detta får kunden en notifiering.

Det enda storbolag jag kommer på är Lifelock som är lite en mix av Mysafety och EyeonId. På andra sidan atlanten är cybersäkerheten en riktig storfråga och företagen där lägger ner stora summor på att skydda sina uppgifter. Det är inte lika standard här, och varför EyeOnID är helt rätt i tiden är p.g.a. de nya reglerna inom EU där företag kan få böta upp till € 20M om de inte skyddar användarens uppgifter i enlighet med direktivet.

http://cio.idg.se/2.1782/1.674864/gd...ser-utvecklare

https://en.wikipedia.org/wiki/Genera...ion_Regulation

Gäller från och med 25 maj 2018, drygt ett år. Det är dyrt för företag att utveckla egen säkerhetstruktur om man saknar en avancerad sådan. EyeOnID är en relativt billig lösning med hög effekt, vid Lifelocks uppköp värderades det att snittkunden betalar 1500kr/användare varje år. Vi som spekulerar i EyeonIDs tjänst (tills de avslöjar siffrorna) är ändå rätt säkra på att det rör sig mer om 10% av det för EyeonIDs del. Vilket kan vara ett attraktivt alternativ att kombinera med kanske en redan etablerad cybersäkerhet på storföretagen.

Varför är EyeOnID ändå hett fast det finns aktörer? Det är en billigare lösning som är mer som ett komplement till reaktiva skydd som är standarden i säkerhetsfrågor, enligt VD själv. Samtidigt knöt de ett LOI med Nigeria som helt saknar någon som helst standard när det gäller cybersäkerheten, ID-kapningar kostar mycket pengar i outvecklade länder där de flesta inte ens är regelbundna internetanvändare. Här är det fortfarande fritt fram för EyeOnID.

https://www.ftc.gov/news-events/pres...es-it-violated

Det har funnits problem med att skanna hela webben utanför indexerade sidor innan, brottsliga nätverk hänger mer på deep web där EyeOnID kan leta efter information. Vi vet i dagsläget inte hur bra tekniken är i praktiken eftersom det är mycket sekretess. VD blev utfrågad om de har några patent, han svarade att de har försökt vända och vrida på det men kommit fram till att det gör mer skada än nytta att deras teknik finns offentligt. Som vi vet går de flesta mjukvarupatent att gå runt på ett eller annat sätt och marknadsposition brukar vara viktigare än överdrivet teknikförsprång mot resten av marknaden.
Av den anledningen är EyeOnID riktigt intressant också, de har redan knutit avtal med Mysafety och SRS, MMV och MOWA har drivit igenom ett LOI och vi väntar på skarp order. MOWA kan bli första kunden som ger höga volymer, något som EyeOnIDs affärsidé bygger på eftersom deras teknik är skalbar.

Är det bara EyeOnID som är intressant? SRS har redan en offert ute mot kund med EyeOnIDs lösning. Vi kan tänka oss att Mysafety med det proaktiva skyddet blir mycket likt Lockhead, det är förmodligen ett väldigt medvetet val. Vi kommer förmodligen se några till samarbetsavtal där andra cybersäkerhetsbolag vill ha med lösningen i deras egna paket mot slutkund.

Sen pratar vi såklart om försäkringsbolagen och bankerna, varje slutkund är egentligen försäkrad 2-3 gånger via både banken, jobbet och försäkringen. Varje persons information finns lagrad på många ställen i samhället och EyeOnID kan få betalt för att försäkra samma data flera gånger från olika kunder.

EDIT: Låt mig även tillägga information från placera där de nämndes att Mysafety hade en omsättning på 50 MSEK år 2008, 2015 låg omsättningen på 250 MSEK och EBIT på 50 MSEK..

EyeOnIDs ledning och styrelse är ju lite okända, enda riskfaktorn för mig.

Jag har ej heller några monstersummor i detta bolag, väldigt intressant dock om allt går vägen. Känner att det är fin risk/reward. Det är ju en spekulativ post, som sagt.

https://www.avanza.se/placera/forum/...3.2769867.html
Fin läsning där en han har fått ner intervjun med VD i textform, där han svarar på många frågor. Tror det är från aktiedagen.
Senast redigerad av trollnation 2017-04-26 kl. 11:55.
Citera
2017-04-26, 11:54
Medlem
T0xicitys avatar
"Finns det konkurrenter till era tjänster?
Svar: Ser man IT-säkerhet ur ett vidare perspektiv har vi naturligtvis fler konkurrenter. Alla företag som arbetar med IT säkerhet är en form av konkurrenter. Men de allra flesta vi känner till arbetar främst med reaktivt skydd. Det vill säga att hjälpa konsumenten att reducera skadan när den väl är skedd. Till exempel att hjälpa till med att spärra/byta kreditkort, bestrida betalningskrav och juridisk hjälp.
Det finns även företag som genom sms och mejl snabbt kan upplysa kunderna om att någon försöker utnyttja deras personuppgifter. Men när man får det meddelandet är bedrägeriet/köpet förmodligen redan gjort, tyvärr.
Skillnaden med vårt system och erbjudande är att vi varnar innan bedragaren har hunnit agera."

http://www.aktieps.se/bevakade_bolag...0059415&tab=vd
Citera
2017-04-28, 12:02
Medlem
T0xicitys avatar
Senaste nytt:

"Eyeonid får order av internationellt industribolag (Finwire)
2017-04-28 11:55
Tech-bolaget Eyeonid och partnern SRS har tecknat avtal med ett av Sveriges största industribolag.

”Vi har under en längre tid haft en tät dialog med SRS och baserat på deras djupa kunskap inom Security Risk Management har vi tillsammans utvecklat en gemensam lösning som innefattar både en proaktiv bevakning av ID-uppgifter, riskbedömning och utredning i samband med ID-stöld och ID-bedrägeri samt förebyggande rådgivning inom Cyber-säkerhet. Det är mycket glädjande att vi nu kan börja leverera denna integrerade lösning till en stor svensk internationell industrikoncern”, säger Daniel Söderberg, vd på Eyeonid, i en kommentar i ett pressmeddelande.

På grund av ett sekretessavtal kan varken kundens namn eller kontraktsstorleken avslöjas."
Citera
2017-04-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Senaste nytt:

"Eyeonid får order av internationellt industribolag (Finwire)
2017-04-28 11:55
Tech-bolaget Eyeonid och partnern SRS har tecknat avtal med ett av Sveriges största industribolag.

”Vi har under en längre tid haft en tät dialog med SRS och baserat på deras djupa kunskap inom Security Risk Management har vi tillsammans utvecklat en gemensam lösning som innefattar både en proaktiv bevakning av ID-uppgifter, riskbedömning och utredning i samband med ID-stöld och ID-bedrägeri samt förebyggande rådgivning inom Cyber-säkerhet. Det är mycket glädjande att vi nu kan börja leverera denna integrerade lösning till en stor svensk internationell industrikoncern”, säger Daniel Söderberg, vd på Eyeonid, i en kommentar i ett pressmeddelande.

På grund av ett sekretessavtal kan varken kundens namn eller kontraktsstorleken avslöjas."

http://www.largestcompanies.se/toppl...xportforetagen

SRS var verkligen en dark horse. Kunde inte ens drömma om det här. Vad i *******? Höjer inte detta teknikens legitimitet nu? Kan vi glömma allt skitsnack som kom vid IPO?

Vi har inte ens fått skarp order med MOWA än, och Mysafety har inte ens utökat tjänsten till alla deras befintliga kunder heller. Ja, detta var väldigt otänkbart att vi skulle få en storkund via SRS, dessutom bara en månad efter skarpt avtal.
Citera
2017-04-28, 12:36
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
http://www.largestcompanies.se/toppl...xportforetagen

SRS var verkligen en dark horse. Kunde inte ens drömma om det här. Vad i *******? Höjer inte detta teknikens legitimitet nu? Kan vi glömma allt skitsnack som kom vid IPO?

Vi har inte ens fått skarp order med MOWA än, och Mysafety har inte ens utökat tjänsten till alla deras befintliga kunder heller. Ja, detta var väldigt otänkbart att vi skulle få en storkund via SRS, dessutom bara en månad efter skarpt avtal.

Ja kom faktiskt helt oväntat, alla fall så tätt inpå som du säger. Visst att idén har otroligt stor potential men att det skulle gå såhär fort att hitta kunder? Nej, och jag trodde inte SRS hade en så stor kund heller. Kan ge väldigt bra klirr i intäkterna detta. En kvalitetsstämpel helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in