2006-08-24, 13:17
Medlem
_Montanas avatar
Finns nytt demo ute till Test Drive Unlimited på Marketplacen nu. Man kan köra runt en timme i ett 60 km² stort område med en Ferrari F430, en Ford Mustang GT, en AC Cobra eller motorcykeln Kawasaki Ninja ZX-10R.
2006-08-24, 18:25
Medlem
Frostnatts avatar
Finns även en demo på just cause och ett gratis spel på arcade (texas hold'em, fast eftersom man inte spelar om riktiga pengar finns det risk att folk inte spelar seriöst, men det är fortfarande gratis)
2006-08-25, 08:29
Medlem
Loftys avatar
tja boys, har precis rehabiliterat mig från 1½ år av wow addiction och vill ta mig bort från datorn genom att slappa lite med en konsol. Jag vill inte köpa 360 utan väntar hellre tills ps3 kommer ut, däremot vill jag få en förklaring på denna hemsidan
www.multi-xit.com
om man kollar på deras hemsida(som förövrigt är en ganska skum sida utan kontaktinfo eller ngt, de har döremot en 'affär' utanför mölnyke) iallafall på deras hemsida säljer de xbox 360 med ett såkallat chip

"Nu kan du äntligen spel dina säkerhets kopierade spel
på din XBOX 360, slipp repa dina dyra original."

för mig låter det ju som ett hackat xbox360 där man kan spela brända spel, vilket jag inte trodde fanns. Vad tror ni om detta?
2006-08-25, 10:57
Medlem
Cum*s avatar
Jodå det går. Fast endast 1:1 kopior dvs du måste bränna spelen på en DL-skivor med en DL-brännare(duallayer). Och desutom måste man patcha alla spelen också. Sen går det endast att spela spel som är från samma region som din Xbox 360(PAL om du köpt den i sverige.)

Citat:
Ursprungligen postat av http://en.wikipedia.org/wiki/Modchip#Xbox_360
Xbox 360

A scene member, Commodore4Eva released a modified firmware for the Samsung DVD drive of the Xbox 360. This allows the user to play copied Xbox 360 games and copied Xbox games. More recently there has been hacked firmware releases for the Hitachi drive as well. Currently (July 2006) there are many 'modchips' being released which add one or two firmware chips and have a switch to select. These are not true modchips because they do not allow the user to boot unsigned software or load an alternative OS such as Linux, only allowing these chips to support software piracy.

läs mer här;
http://www.xbox-scene.com/xbox360-tutorials.php
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=150
2006-08-25, 20:57
Medlem
tänkte höra om det går att använda sig av datorns modem för att koppla upp sig till internet med x-lådan bara genom att byta kontakten. alltså ja kan bara ha datorn inkopplad just nu. men skulle ja kunna koppla ur datorn o koppla in x-boxet istället.

Jag testade o den hittade inte ip för dhcp servern tror jag det stod. är 0 till snille va gäller datorer så fungerar det i teorin och va behöver ja göra mer isåfall?
2006-08-25, 23:35
Medlem
Är det någon som vet om xbox 360 spelar upp xvid filmer?
2006-08-26, 02:09
Medlem
Jag har ett jävligt irriterande problem med Fight night 3, min kille står still 90% av tiden och vägrar att röra på sig förrutom att luta på sig, det går inte heller att verkligen bestämma när han ska slå högt eller lågt.

Vad gör jag för enkelt fel?

Edit: fungerade bättre med den andra kontrollen.
2006-09-01, 17:34
Medlem
Finns det någon sida där man kan se vilka demos och filmer som kommer komma till xbox live?

Jag har tyvärr inte lyckats hitta det ännu.
2006-09-02, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedie91
Är det någon som vet om xbox 360 spelar upp xvid filmer?

Du kan streama Xvid filmer från en Windows Media Center dator (via media center i Xbox 360) om du installerar ett program på WMC-datorn, exempelvis Transcode 360

Programmet kodar om till WMV i realtid så din WMC-dator bör vara någorlunda kraftfull.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Finns det någon sida där man kan se vilka demos och filmer som kommer komma till xbox live?

Jag har tyvärr inte lyckats hitta det ännu.

Det finns ju en sida som listar vad som finns på marketplace här - men den kanske du redan hittat ? någon sida som visar vad som ska komma har jag inte sett.
2006-09-02, 22:14
Medlem
Tjena grabbar!

Blir lite sugen på att köpa xbox360 men har en fråga när det gäller val av tv-apparat. Man skall helst ha en HD tv har jag förstått det som?

Det finns väl en jävla massa olika varianter av HDtv, alltså upplösningar? Klarar 360 de allra högsta upplösningar eller är det onödigt att köpa en dyr HD tv?
2006-09-02, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slash
Klarar 360 de allra högsta upplösningar eller är det onödigt att köpa en dyr HD tv?
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x...defdetails.htm
2006-09-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woozie
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x...defdetails.htm

tackar!!

Nån som kan berätta att det verkligen är en sån pass grov skillnad i grafien att det är värt att köpa en ny tv??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in