Citat:
Ursprungligen postat av
TheBirdIsTheWord
jag utgår ifrån att det är en diesel då med serviceintervall på 3000 mil så du hinner med 2 service innan det är dags att byta bil . 1 service inkl vätskor osv kostar 5kkr? 1 uppsättning däck inkl skifte ca 5-6kkr?
då hamnar vi på ca 20-25 på 3 år inkl moms.
vad mer täcker driftavtalet ? allt maskinellt osv täcks ju av nybilsgarantin.
trevlig bil för övrigt jag för nästan en sån själv men jag snålade och tog en carens. kanske nästa gång
Ja, en disel, 3000mil eller 2 år om jag inte minns helt fel.
Ja, jag hittar ju inte priserna för service på Kia Sorento men skulle tippa på ca 5K för varje service, inklusive moms som du skrev.
Ja runt 5-6 tusen, har en svåger som har bilfirma som jag säkert kan få lite rabatter på däcken också..
Nu ingår ju även byte av Xenonlampor som kostar skjortan om dom går sönder, men oavsett så kommer man inte upp i dom pengarna,då ska de gå en jäkla massa lampor.
Nä jag skiter nog i de där driftavtalet, det låter ju bra men det ser ut att komma att kosta mer än det smakar i slutändan.
Jo visst är den, prisvärd, mycket bil för pengarna.. Dock första gången jag kör Kia faktiskt, men har en bekant som köpte en Ny Kia Carens förra året och han rekommenderade Kia och då fastnade jag för Sorenton.