Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-23, 23:25
  #1
Medlem
pepsi haxs avatar
Vet inte varför men jag har börjat bli hungrig på kvällarna och nätterna, hungern går inte att bota.
Jag äter en gång på dagen mellan 12:00-18:00 sedan efter 21:00 så börjar det.
Kasta i mig kycklig med sås och grönsaker för 35 minuter sedan, nu är jag hungrig igen..

Någon som vet vad som är felet?
Citera
2016-06-24, 00:17
  #2
Medlem
Blir hungrig varje kväll, dels för att jag ätit dåligt men också för jag ÄTIT DÅLIGT.
Mitt tips är att ta två tre mackor innan du lägger dig, arnas kan du ta en till två skålar fil eller yoghurt.
Citera
2016-06-24, 02:01
  #3
Medlem
boonies avatar
ät oftare, klart som fan att du e vrål hungrig om du äter 1-2 mål om dagen
Citera
2016-06-24, 06:41
  #4
Medlem
gonzorockers avatar
5 mål om dagen är det många som rekomenderar, jag kör på den.
Kvarg eller gröt på kvällen är ju ett tips. Brukar göra min gröt med havregryn, linfrön, vetegroddar, äggvita, vatten och kryddor, jag föredrar salt såklart, kardemumma och kanel. Toppa med lite honung, och mosa i dej.
Citera
2016-06-24, 10:21
  #5
Medlem
General.Maximus.s avatar
Hur mycket äter du? När jag går ner i vikt äter jag bara en gång om dagen och har inga problem med att vara hungrig på kvällarna.
Citera
2016-06-24, 10:37
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
ät oftare, klart som fan att du e vrål hungrig om du äter 1-2 mål om dagen

Måltidsfrekvensen spelar ingen roll. 2 mål eller 7 mål spelar ingen roll.
Citera
2016-06-24, 11:41
  #7
Medlem
Äter frukost och middag, kanske ett äpple på dan, äter inte på kvällarna. Att lägga sig hungrig är en vanesak. Har tappat 19 kg på detta vis. Om man stiger upp tidigt så blir ju kvällarna inte så långa heller, vilket underlättar.
Citera
2016-06-24, 11:52
  #8
Medlem
Det kan inte vara så att du har mindre aktiviteter om kvällarna/nätterna? Mycket stillasittande vid datorn t.ex?

Jag blir då i stort sett alltid mer hungrig när jag är uttråkad eller blir stillasittande.Vill då fan äta hela tiden.
Citera
2016-06-25, 05:33
  #9
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Det kan inte vara så att du har mindre aktiviteter om kvällarna/nätterna? Mycket stillasittande vid datorn t.ex?

Jag blir då i stort sett alltid mer hungrig när jag är uttråkad eller blir stillasittande.Vill då fan äta hela tiden.

Har semester, gör fan ingenting, vaknar, kollar på youtube/viaplay, äter, drar till gymmet, sätter mig vid viaplay tills jag somnar.
Citera
2016-06-25, 13:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Har semester, gör fan ingenting, vaknar, kollar på youtube/viaplay, äter, drar till gymmet, sätter mig vid viaplay tills jag somnar.

Du verkar göra för lite helt enkelt,precis som man ska under semester!

Själv blir jag alltid betydligt mer hungrig under kväll & natt..förmodligen på grund av att man inte har något spec & göra..
Citera
2016-06-25, 23:24
  #11
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Du verkar göra för lite helt enkelt,precis som man ska under semester!

Själv blir jag alltid betydligt mer hungrig under kväll & natt..förmodligen på grund av att man inte har något spec & göra..

Ja, så hjälper det inte att man plöjer igenom alla sesånger av master chef
Citera
2016-06-25, 23:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ja, så hjälper det inte att man plöjer igenom alla sesånger av master chef

Haha du har dig själv att skylla!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback