2016-06-22, 20:10
Medlem
Tjena! Har precis bytt från IOS till Android-telefon och kan därför inte längre använda Iphones yahoo app för aktier. Gillar inte Avanzas app och att man behöver logga in med BankID etc. Någon som har tips på schyssta appar (som har tillgång till alla aktier på Stockholms-börsen) för att endast se kurs (idag-3/5år tillbaka) och nyheter för aktien?
Citera
2016-06-22, 20:16
Medlem
virablatiras avatar
Qfolio dvs Stockholmsbörsens egna app kanske passar dig. Förutsätter att den finns även till android
Citera
2016-06-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Qfolio dvs Stockholmsbörsens egna app kanske passar dig. Förutsätter att den finns även till android

Nämnde inte det men behöver utländska också (främst USA), finns även dessa i Qfolio?
Citera
2016-06-22, 20:38
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodsters
Nämnde inte det men behöver utländska också (främst USA), finns även dessa i Qfolio?
OMX ägs ju av Nasdaq så tror de flesta i USA är med. Testa att ladda ner, den är gratis
Citera
2016-06-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
OMX ägs ju av Nasdaq så tror de flesta i USA är med. Testa att ladda ner, den är gratis

Den får ett test isåfall, tack för input!
Citera
2016-06-22, 23:48
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Den får ett test isåfall, tack för input!
Hittar du någon bättre så säg till. Brukar kolla ibland men inte hittat någon som passar mig bättre. Skulle vilja ha någon som gör ungefär vad borsdata.se gör
Citera
2016-06-25, 21:10
Medlem
Citat:
Tjena! Har precis bytt från IOS till Android-telefon och kan därför inte längre använda Iphones yahoo app för aktier. Gillar inte Avanzas app och att man behöver logga in med BankID etc. Någon som har tips på schyssta appar (som har tillgång till alla aktier på Stockholms-börsen) för att endast se kurs (idag-3/5år tillbaka) och nyheter för aktien?

Jag använder My Stocks Portfolio men endast för att den har en bra widgets. Hur appen är i övrigt vet jag inte riktigt men stöd för utländska aktier finns.

https://play.google.com/store/apps/details?id=co.peeksoft.stocks
Citera
2016-06-25, 21:24
Medlem
psychicsailors avatar
Du måste inte logga in med bank-ID på Avanzas app, jag loggar in med brugerID/password
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in