Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-01, 03:57
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Jo, man kan, trots att man är moderator, bli väldigt frustrerad och ibland arg på användare. Som man ska hålla en god ton emot ändå.

Jo, man kan, trots att man bara är användare, bli väldigt frustrerad och ibland arg på moderatorer. Som man ska hålla en god ton emot ändå.

Ni har 'Outlaw' som ventil för era aggressioner mot oss och det kanske borde finnas nåt liknande för oss användare så vi kan lufta våra tankar och bestämma hur vi ska tycka om vissa moderatorer?

Så inte vi riskerar att få tokspel heller....
2005-12-01, 04:37
Medlem
TrialByErrors avatar
Denna tråd har florerat med lösa antaganden och påståenden.
Med insinuationer ville Cody alltså påstå att det pågår en sorts konspiration inom moderatorkåren som syftar till att mobba ut användare.
Att så inte är fallet torde tydligöras alldeles utomordentligt av att användarna i fråga fortafarnde befinner sig på Flashback.

Att dessutom påstå att TopDawg på något sätt skulle bedriva kampanjer bakom ryggen måste framstå som dagens okunnigaste påstående, jag tror inte att det finns en enda annan användare som luftar sina åsikter mer, eller står för dem mer, än TopDawg. De har till och med fått honom bannad.
So what om han säger att han propagerar för att en användare ska bort, hon är ju fortfarande kvar, TopDawg har liksom andra användare rätt att tycka och anse precis vad de vill.

Hade alla dessa konspirationsteorier stämt så hade ett antal användare redan varit avstängda från FB, med Lorelai i spetsen, så den diskussionen kan vi väl lägga ner. Om det nu är så att vissa användare trakasseras av andra användare så går det alldeles utmärkt att rapportera detta till Admin eller andra moderatorer, tycker användaren att det inte nyttjar till eller om detta nu gjorts utan åtgärd så går det ju alldeles utmärkt att posta en tråd för att uppmärksamma ledningen och få till en diskussion men då måste det till ett par saker.
1. Användaren/användarna som blivit utsatta måste driva diskussionen
2. Konkreta bevis måste presenteras
3. En sansad diskussion måste kunna föras

Att liksom Bengt af Klintberg skriva en "bok" om en kompis kompis som fick kanske ett PM från någon som har ett liknande namn som en moderator uppfyller givetvis inte något av dessa kriterier.
Outlaw är liksom resterande Flashback en plats för att diskutera, det sker många diskussioner där, men det finns ingen regelrätt plats att trakassera användare, att påstå detta är lätt befängt.
Det diskuteras förbättringar, åtgärder och fria tankar i Outlaw om och för Flashback, vad skulle nyttan ligga i att trakassera användare? Tror någon att detta inte skulle komma ut? All kommunikation här är elektronisk, det finns alltså spår, vi kan se allt som skrivs.

Paradoxen blir också uppenbar när de två moderatorer som CodeMAN tar upp som exempel också är moderatorer som blivit föremål för åtgärder. Hur rimmar detta med att inget görs, eller att trakasserier skulle förekomma? Naturligtvis skulle, om det existerade en konspiration, de användare som var föremål för trakasserier bara tyst försvinna från forumet, inte fan skulle de i konspirationen banna sina medkonspiratörer...

Bättre kan ni, att tycka till om Flashback och komma med åtgärder eller förslag ska premieras, men att komma med lösryckta, la Mancha liknande väderkvarnsattacker blir fel, hur gott syftet än är.
2005-12-01, 05:10
Medlem
666Hates avatar
Ja, det är dags....
2005-12-01, 07:24
Bannlyst
kezoo hoppade av som moderator pga mobbning i outlaw, detta har har berättat för mig i PM.
Han skrev inte på ett halvår efter avhoppet, och han har inte skrivit här sen oktober.
2005-12-01, 07:40
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
kezoo hoppade av som moderator pga mobbning i outlaw, detta har har berättat för mig i PM.
Han skrev inte på ett halvår efter avhoppet, och han har inte skrivit här sen oktober.

Dubbelfel.

Även om jag inte var moderator vid tidpunkten kan jag säga som så att.

a) Det handlade inte om "mobbning"
b) Skulle det ha handlat om det har vi alla mobbat varandra i Outlaw
c) Fortsättningvis kommer det en massa lösa påstående här som inte backas upp med någon fakta.
2005-12-01, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Dubbelfel.

Även om jag inte var moderator vid tidpunkten kan jag säga som så att.

a) Det handlade inte om "mobbning"
b) Skulle det ha handlat om det har vi alla mobbat varandra i Outlaw
c) Fortsättningvis kommer det en massa lösa påstående här som inte backas upp med någon fakta.
Citat från PM:
Citat:
kan säga att jag kände mig lite mobbad. Kanske var det för min ringa ålder men sån skall väl inte spela nån roll egentligen?
2005-12-01, 08:22
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Citat från PM:

Publicera hela nu då, han säger att han känner sig lite mobbad.
Var det därför han slutade?
Vem mobbade? Det framgår inte.
Tog han upp det med de andra moderatorerna?

Ut med det, eller blir det som vanligt {I}{K}{E}, du brukar ju gilla att ropa att du är trakasserad för att slippa svara på frågor.
2005-12-01, 09:01
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Till sist: Om moderatorer eller admin försäkrar mig om att det inte förekommer diskussioner i Outlaw som kastar skit på folk, så kommer jag hålla käften och be en moderator att låsa tråden.

Rätta mig om jag har fel, man handlar inte DENNA tråd om mobbning och trakasserier?
Är det mobbning att snacka skit bakom ryggen på folk? Det man inte vet har man inte ont utav.

Visst, du syftade vagt på att en del försegick via PM skickade till "den mobbade användaren". Men det jag vill sätta fingret på är att du inte kan kräva att bli försäkrad om vad som pågår i Outlaw. Det är varken logiskt eller underbyggt.

Den som drar i dina trådar (trådar som för dig lika gärna kan vara omedvetna) har ett alldeles för sprött ego. Tycker JAG. Vilket jag har rätt att tycka. Precis som vem som helst. Och jag har rätt att diskutera mina åsikter med andra, sålänge jag inte kastar personangrepp i ansiktet på den jag tycker illa om.
Låter det som trakasserier?
2005-12-01, 09:20
Medlem
mi:nes avatar
Det är sånna här trådar som får mig att ifrågasätta varför jag vistas på detta forum. Även jag har ju relationer med vissa användare, men om det var meningen att det skulle skapas läger med folk som håller varandra om ryggen och går till attack (som löpsedlarna skulle ordat det) mot andra så tycker jag att det kan hållas på lunarstorm eller helgon där det hör hemma. TopDawg fann ett missnöje med en användare, var väl medveten om vilka konsekvenser hans uttalande skulle ha och sade det ändå, varpå administrationen tog till de medel som regelboken anger. Men sen kom dokusåpa-genen och tog över och vi får en sådan här tråd. Konspirationer, pakter, taktikröstning och annat bullcrap.
När bytte FB namn till BB?

Näh, även om det var emot reglerna så tar jag av mig hatten till TD för att han säger vad han tycker. Kunde möjligen ha framförst mer taktiskt, men det kanske inte är hans starka sida.
2005-12-01, 10:25
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
...
Sedan så är det också så, att man kan behöva lufta sin frustration.
Jo, man kan, trots att man är moderator, bli väldigt frustrerad och ibland arg på användare. Som man ska hålla en god ton emot ändå.

Det är nödvändigt, i allafall för mig, att kunna ventilera problem i outlaw angående modererandet OCH olika användare.
...
På ditt inlägg så låter det som om hela outlaw var tvärfullt av smutskampanjer emot enskilda användare, vilket det INTE är.
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
Är det mobbning att snacka skit bakom ryggen på folk?

Det jag påstår är att snacka bakom ryggen på folk leder i vissa fall till mobbningar/trakasserier från en del moderatorer, eftersom den kollektiva åsikten om vissa användare är ändå negativ bland moderatorer.

Det verkar, med andra ord, vara OK för vissa moderatorer att agera så när de flesta moderatorer ändå tycker illa om vissa användare.

/Cody
2005-12-01, 10:34
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
För att citera en limdoftande tuttlisa till moderator i just den här tråden; skärp dig, enverwhatever.

Limdoftande tuttlisa?

Citat:
Din retorik är inte direkt imponerande heller.

Det har du rätt i, den är på Lorelallare-nivå, allt för att du, efter bästa förmåga, skall kunna ta in den.

Citat:
Såvitt jag vet är det ännu tillåtet att uttrycka sin åsikt här - det var exakt vad jag gjorde. Inte heller uttryckte jag den på något sätt som är i strid med gällande regler - om så skulle vara fallet har du kanske snappat hur man gör? du vet - triangeln och så? Du har ju trots allt varit moderator en halv livstid så jag har gott hopp att åtminstone något ska ha gått in.

Men självklart att du skall uttrycka din åsikt, var har jag påstått motsatsen? Men eftersom jag inte delar den åsikten så står det väl mig lika fritt att kommentera relevansen i vad du sa?

Citat:
Jag tycker att den här saken kunde ha hanterats annorlunda. Det vanliga är ju att om en användare startar en tråd i vilken han inte lyckas förklara sin topic så kommer någon av er flygande på kvasten och låser den samtidigt som ni utropar "Trams!". Så gjordes inte här. Istället skrev tretton moderatorer ungefär samma sak. Tycker ni att det CodeMAN pratar om helt saknar belägg och han väljer att inte utveckla saken vidare så är det ju bara att låsa tråden? Istället för att hacka på honom.

Din läsförståelse verkar vara en bra bit under par idag. Som du uppenbarligen missat har moderatorerna försökt förmå Codden att konkretisera sina klagomål genom att ge honom carte blanche att nämna namnen på dom som han anser har "mobbat användare". Eftersom inga sådana uppgifter kommit fram så är Coddens tråd till sin natur helt värdelös och saknar helt trovärdighet. Dock väljer flera moderater att försöka besvara dessa påhopp så gott det går, även om det totalt saknas substans i inlägget.

Då hoppar du in och beklagar dig för att moderatorernas blotta antal skulle indikera någon sorts mobbing/påhopp? Man får formulera ett substanslöst påhopp på moderatorer som grupp, men dom får inte svara? Och får dom svara skall det bara vara ett par, tre som får svara? Hör du inte själv hur korkad din argumentation är? Nä, det gör du förmodligen inte, varför skulle du göra det nu när du aldrig gjort det förut?

Citat:
Jag beskrev hur jag tycker att saken borde ha hanterats. Det kallas för att vara konstruktiv. Det var en åsikt och ett förslag. I ett och samma inlägg.
Och bara så att du vet - jag tar inte ditt debila sludder på allvar heller.

Utmärkt, jag har noterat din åsikt och förpassat den till den numera sprängfyllda sop-påse jag titulerat "Skriftlig avföring från Lorelallare"
2005-12-01, 10:36
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Det jag påstår är att snacka bakom ryggen på folk leder i vissa fall till mobbningar/trakasserier från en del moderatorer, eftersom den kollektiva åsikten om vissa användare är ändå negativ bland moderatorer.

Det verkar, med andra ord, vara OK för vissa moderatorer att agera så när de flesta moderatorer ändå tycker illa om vissa användare.

/Cody
Det hjälper inte att du skriver i fetstil, dina åsikter blir inte bättre underbyggda för det!

Jag förstår inte problemet med att moderatorer "pratar bakom ryggen" om andra användare i Outlaw? Hur skall de annars kunna diskutera eventuella banningar och problemanvändare?

Självklart finns det kollektivt negativa åsikter om enskilda användare i Outlaw, konstigt vore det annars! Jag kan lätt komma på flera användare som 90% av skribenterna på FB avskyr, och naturligtvis fungerar moderatorerna likadant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in