• 1
  • 2
2005-12-03, 13:49
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Sådär nu har jag testat och jag kan tala om att det var en riktig höjdare!! Gjorde biffar av dem och la dem mellan hamburgerbröd. Smaken var mmmm mm m mmmmm så god!! Marinera mera!!!

Du hade väl inte i potatis och kikärtor...?

Du stekte väl upp smeten som den var? Det blir ju godast!
Citera
2005-12-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Du hade väl inte i potatis och kikärtor...?

Du stekte väl upp smeten som den var? Det blir ju godast!

Det kunde låta rätt gott men nån mosad potatis i för att få upp en ngt bättre stekyta kanske, men så kom jag på att ströbröd och grejer är inget för oss eller hur? Hehe

Blandade i lite lök i köttfärsen i med Honey Smoke marinaden och lite extra vanliga kryddor och blandade om. Uuuj så gott det var du borde testa Honey Smoke!
Citera
2005-12-03, 18:48
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Det kunde låta rätt gott men nån mosad potatis i för att få upp en ngt bättre stekyta kanske, men så kom jag på att ströbröd och grejer är inget för oss eller hur? Hehe

Blandade i lite lök i köttfärsen i med Honey Smoke marinaden och lite extra vanliga kryddor och blandade om. Uuuj så gott det var du borde testa Honey Smoke!

Jag skall ut och handla i morgon, och då skall jag absolut köpa en flaska Honey Smoke!

Kan den lämpa sig för älgfärs, kanske?

Nä, ströbröd har man till schnizlar, och inte till sånt här som vi lagar...
Citera
2005-12-03, 19:03
Bannlyst
Citat:

Ahh älgfärs... Var vid Söderhallen igår med syrran och köpte älgfärs för två personer. Medans hon fixade ihop färsen (med bacon & lök) så gjorde jag iordning potatismos (Nej, inte pulvermos era barbarer). Enkelt men förbannat gott och inte vidare dyrt heller...
Citera
2005-12-03, 19:24
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Ahh älgfärs... Var vid Söderhallen igår med syrran och köpte älgfärs för två personer. Medans hon fixade ihop färsen (med bacon & lök) så gjorde jag iordning potatismos (Nej, inte pulvermos era barbarer). Enkelt men förbannat gott och inte vidare dyrt heller...

Jag blir galen!

Nu går jag och lagar mat!
Citera
2005-12-04, 00:44
Medlem
Citat:

Yummy skall testa detta i morgon göra ett par burgare *drool*
Citera
2005-12-04, 21:48
Medlem
Citat:
Jag skall ut och handla i morgon, och då skall jag absolut köpa en flaska Honey Smoke!

Nä, ströbröd har man till schnizlar, och inte till sånt här som vi lagar...

Jag köpte Santa Marias Honey Smoke på påse, men det kanske finns på flaska också! Tror det funkar utmärkt till älgfärs också!
Citera
2005-12-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlus
Yummy skall testa detta i morgon göra ett par burgare *drool*

Vart det några burgare?
Citera
2005-12-04, 23:16
Medlem
Aye yepp dom blev supergoda och kändes extra saftiga.

Himmla gott med Smokey honey blev lite "riktigt" grillsmak över det hela.

Kan skarpt rekomendera det!!

Tack för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här