Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-21, 11:59
Medlem
Jag har ägt Iphone 4, 5 och nu har jag 6 plus.
Det blir många bilder och tar stor plats.
Jag köper Icloud 1 Tb varje månad och tycker att det är mycket dyrt.
Kan ni tipsa mig om det finns en lagringstjänst som är kostnadsfri och kan lagra bilder, video?

Nu har jag flyttat mina bilder till Icloud men det saknas 2 månaders tagna bilder som jag inte hittar där. Det är fullt på min mobil och jag kan ta nya bilder. Om jag tar bort dom från mobilen försvinner som från Icloud.
Vad är lösningen, har ni något tips?

Den telefonen jag använder just nu är Iphone 6.
Måste man ha en dator för att allt ska funka bra?
Citera
2016-06-21, 12:55
Medlem
Storskojarns avatar
Köper du 1 tb extra lagring till molnet? då måste du ha 10000-tals bilder, jag köper 50 mb för 9 spänn i månaden och har ca 2500 bilder + lite video, men det är klart, är man en flitig fotograf så tar det plats.
Citera
2016-06-21, 16:56
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Jag kör Microsoft Onedrive, 1 TB för 89 kr per månad (ger för övrigt 5 konton á 1 TB samt Office 365 på 5 enheter). Synk av foto och film funkar på iPhone via WiFi, har inte testat utan.

Annars har du Google Drive, 1 TB för 9,99 USD per månad. Har inte testat att synka mot iPhone.
Citera
2016-06-21, 21:33
Medlem
WindowsSetups avatar
Jag använder FileFactory.com och har där 5TB lagringsutrymme för $94 USD per år.

För dig som tar så mycket bilder så skulle jag rekommendera att köpa en NAS som du manuellt kan flytta in bilder på och nå överallt där du har internet tillgång. Då har du ditt personliga moln.

Ett förslag med 16TB:
https://www.dustinhome.se/product/5010760081/my-cloud-ex4
Citera
2016-06-21, 21:48
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panken
Jag har ägt Iphone 4, 5 och nu har jag 6 plus.
Det blir många bilder och tar stor plats.
Jag köper Icloud 1 Tb varje månad och tycker att det är mycket dyrt.
Kan ni tipsa mig om det finns en lagringstjänst som är kostnadsfri och kan lagra bilder, video?

Nu har jag flyttat mina bilder till Icloud men det saknas 2 månaders tagna bilder som jag inte hittar där. Det är fullt på min mobil och jag kan ta nya bilder. Om jag tar bort dom från mobilen försvinner som från Icloud.
Vad är lösningen, har ni något tips?

Den telefonen jag använder just nu är Iphone 6.
Måste man ha en dator för att allt ska funka bra?

Har du aktiverat "Optimera lagring?" https://support.apple.com/sv-se/HT204264

iCloud är främst till för synkronisering och backup, inte en som extra lagringsytrymme när telefonen är full. Som tidigare tipsats om, köp en NAS eller lagra bilderna på en extern hårddisk. Och tänk på att en NAS eller annan typ av lokal lagring kan gå sönder, kör backup till flera ställen. Kan rekommendera Crashplan. Då har du backup för all din data externt för några hundralappar per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in