Citat:
Ursprungligen postat av
mastermumin
Tack för ditt svar.
Jag anser mig inte finare än många.
Jag uppskattar en arbetsklädd matgäst då jag ofta språkar o lär mig av dem. Jag har även en bakgrund i tungt fabriksarbete som många inte skulle palla.
Nu är inte resten menat enbart till dig.
Jag uppskattar inte bråk stök och djävulskap i mitt liv. Det verkar som vissa tror att jag ser ned på vissa yrkesgrupper. Det är ett missförstånd. Jag ser ned på de som inte kan uppföra sig och de som är kriminella.
Tyvärr finns det de som anser att om man vill ha lugn o ro och slippa kriminalitet så är man automatisk hatare till vissa arbetsklasser eller särskilda etniska grupper.
Jag vänder mig emot ett visst beteende era inskränkta kommunistiska rasister.
Läs gärna min fråga och inte vad ni TROR att jag frågar och menar.
Rasister o kommunister samt allmänna hatare undanbedes. Ren ekonomisk fråga.
Snälla du, jag kommer verkligen inte med klass själv men jag säger åt människor. Inte jämt men ett visst uppträdande kräver jag iallafall. Svårare behöver det inte vara. Att folk är annorlunda klarar jag av, jag stör mig däremot sjukt mycket på allmänt dåligt uppförande. T.ex jag var och fikade och vid bordet mitt emot satt två slashasar. Tänk själv, dåligt formade jeans, t-shirt och sweatshirt. Jag själv bär absolut inte några tjusiga kläder eller så, men är hel och ren. Jag är alltså där med en anhörig +ett barn. Kvinnan börjar blänga otrevligt på mig, på ett vis som känns personligt och utstuderat. Nu har jag ju haft bild här på forumet uppe samt dividerat på facebook i olika diskussioner och lite igenkänd i hemstaden har jag alltid varit ( mycket bråkig som ung) och då baktalats en hel del. Stirrandet var sannolikt ämnat att besvära mig men jag mötte en hennes blick och såg henne i ögonen. Där är det meningen att en normal individ inser att den just gått över gränsen för acceptabelt uppträdande och viker undan blicken. Jag hade alltså inte minsta negativ attityd i blicken något som istället fick henne att tro att hon hade något övertag. Döm om hennes förvåning när jag med skarp röst högt och tydligt frågade rakt ut. "Är det något problem?" Något sådant med tydligt ogillande röst. Förstå, jag anser att man som vuxen ska ha ett anständigt uppträdande bland folk och jag skäms inte själv, varken för att säga ifrån eller göra en scen. På allmänna platser anser jag att människor ska uppträda mot mig eller helt lämna mig ifred. Jag har läst lusen av flera människor och då är det många gånger jag är tyst också. Så enkelt är det. Man säger åt folk. Jag har större tålamod med barn och ungdomar, antagligen för att jag själv var en skitunge mellan varven men vuxna sätter jag gärna på plats och skämmer ut dem när de inte har vett nog att skämmas från början. Efter en viss ålder ska man uppträda. Jag förväntar mig det.
Men betala för att slippa dem... det var ett i mitt tycke, dyrt fik och jag älskar lågpris normalt. Jepp jag är rätt smaklös men det betyder inte att svineri blir okej. Missbrukare och sådana kan jag förstå men nu är ju inte de huvudsakligen problem. Deras brister kan man förvänta sig, men nu är faktum som så att hela landet går i kris. Se bara på "pedagogerna" som kallat dagisbarnen för horungar. Alltså jag har varit i de sämsta kretsar gällande stil och klass med mycket fylla o knark och dåligt språk som uppträdande och ständiga konflikter med varandra från tonåren och en bit in i de tjugo, men inte ens vi slummänniskor på soc-bidrag var sådana vandrande kräkor att vi refererade till småbarn som horungar osv.
Vissa element går inte att komma ifrån för de förgiftar hela samhället. Det är bara det att de gamla kärringarna och manssvinen som utstuderat diskriminerade och förnedrade särskilda hatobjekt lite mer taktfullt, nu byts ut mot ouppfostrade och högljudda idioter. Spela roll var du äter. Din mat kanske ändå serveras av någon som går hem och häcklar dig offentligt inom något medie där hen vill uppnå status som ett varaktigt och viktigt arsle. Det är på modet nu, att vara rent patrask. Jag tror inte att man kan betala för att slippa slödder.