• 1
  • 2
2016-06-22, 21:58
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comatose
Med neuroleptika med otäcka biverkningar. Och KBT och familjesamtal och individuella samtal.
Drar dom in familjen i detta elände?
Citera
2016-06-22, 22:00
Medlem
-Zex-s avatar
Jag letar efter grunden till mina tankar och det jag vill ha är omhändertagandet, uppmärksamheten från vårdpersonalen och medmänniskor. Något som jag sällan får, men det måste väl finnas andra sätt att uppnå det? Hittills har jag dock bara kommit på och känt så när man har varit sjuk, alla som undrar hur man är och alla bryr sig.

Det går väl inte att liksom göra nåt annat för att folk ska tycka synd om mig, på ett bättre sätt? Det skulle väl vara om dom kom det här och tycka synd över hur jävla sjuk i huvudet jag är
Citera
2016-06-22, 22:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Jag letar efter grunden till mina tankar och det jag vill ha är omhändertagandet, uppmärksamheten från vårdpersonalen och medmänniskor. Något som jag sällan får, men det måste väl finnas andra sätt att uppnå det? Hittills har jag dock bara kommit på och känt så när man har varit sjuk, alla som undrar hur man är och alla bryr sig.

Det går väl inte att liksom göra nåt annat för att folk ska tycka synd om mig, på ett bättre sätt? Det skulle väl vara om dom kom det här och tycka synd över hur jävla sjuk i huvudet jag är
Botemedlet kan vara att du skall börja tycka synd om andra istället.
Citera
2016-06-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Drar dom in familjen i detta elände?

Ja. Familjen är i allra högsta grad involverad i sjukdomen.
Citera
2016-06-22, 22:50
Medlem
Memmajemmas avatar
Du måste söka hjälp för dina tankar och gå till grunden med varför du söker uppmärksamhet med fejkade sjukdomar.

Hur 17 ska du i framtiden kunna ta hand om allvarligt sjuka människor när du själv inte mår bra?
Citera
2016-06-22, 23:26
Medlem
-Zex-s avatar
Ser det inte som något problem att jag själv har dessa tankar när jag ska ta hand om andra, då jag verkligen vill ta hand om andra. Men kanske ska börja med att ta hand om mig själv, fan att allt ska vara så krångligt med psykiatrin så man inte ens vill vistas där..

Kommer min utredning på psyk föras vidare i min journal så läkare kan läsa det om jag t.ex. söker vård? Då jag lider av några ganska svåra sjukdomar redan. Men att dom tar mig med en nypa salt för detta? T.ex. om jag kommer in med extrema magsmärtor, kommer dom skicka hem mig med tanken att jag fejkar sjukdom för att få vård?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in