Citat:
Ursprungligen postat av
Persetan
Det gick till rättegång men USAs rättsväsende är ett dåligt skämt, dräller av katoliker i USA som är allt annat än villiga att bekämpa Vatikanens inställning till folkmord.
nej.
No part of the claim, therefore, ever came to trial and none of the plaintiffs' allegations of fact were ever established in Court. https://en.wikipedia.org/wiki/Alperin_v._Vatican_Bank
Citat:
Citatet är hämtat från påvens advokat och Vatikanen är bevisat var i allra högsta grad involverat i hjälp till katolska kroaterna som bedrev tvångskonverteringar och utrotning av serberna under andra världskriget.
Vilket citat? Vi har ju inte fått se något citat utöver en lösryckt bisats som vi ej känner sammanhanget till..
permissible under international law. - vad avses? Hur låter sammanhanget? Vad är det som kommenteras egentligen? Vem är det som säger det? "The popes attorney" kan ju vara i stort sett vem som helst...
Citat:
Vatikanens stöd till katolska kroaternas totalt etniska rensning och folkmord på serberna i Krajina. Så det är inte lite din kära Vatikan har att stå till svars för, Vatikanen tillhör definitivt dom värsta folkmördarna i mänsklighetens historia. Bilderna och fakta om att katolikerna allierade sig med barbarisk muslimska Ottomanska Imperiet och begick folkmord på ryssar, det är västerländska värderingar, som ni får igen nu med muslimska kötttsunamin som tär på era länder som värsta syran, poetisk rättvisa.
Jag har ingen "kära Vatikan" , jag är agnostiker och tar moraliskt avstånd från all religion och vad de gjort och gör. Det betyder dock inte att jag tänker acceptera vilka påståenden och halvsanningar som helst..