2016-06-25, 17:47
Medlem
fluffypuffys avatar
Mina egna WT moments är så många att det skulle fylla 10 sidor av tråden, så jag bidrar med en dagsfärsk som inte handlar om mig själv.

Åt med kidsen på Max idag, ett passande wt-hak. Bredvid min "vanliga" s60 parkerar en snubbe sin vita s60 som han till synes nog lagt 50k på att hotta. Racing huv, kjolar, skinn, svarta rutor och feta fälgar.
Killen i 40-års åldern, till synes lämnad av exet och singel, har med sig ungarna 8-10 års åldern.
Det syns hur han njuter av sin bil och fyller lungorna medan han knallar mot ingången.
Efter en stund kommer alla 3 ut, pappan med ett lass "lyx-shakes" som de sätter sig för att avnjuta.
Det dröjer ca 20 sekunder innan snubben fipplar fram sin 7-tums mobil och tar en selfie, med lyx-shakes och kanske en unge i bakgrunden. Därefter visar han barnen bilden på sig själv som han precis tagit.

DET måste vara definitionen av WT 2016.
Citera
2016-06-25, 18:35
Medlem
bananapanss avatar
Var tillsammans med en snubbe vars mor, far och fyra syskon ALLA levde på soc. Asså helt sjukt. Han skyllde på nån depression han hade men gick aldrig till någon läkare och fick hjälp. Flyttade in hos honom i en liten håla någonstans i landet och fick stå för de flesta utgifterna i åtta månader tills jag tröttnade på denna lata och sura jävel. Då fick jag höra vilken snobbig jävla bitch från Sthlm jag var och att det var lika bra att jag flyttade hem igen då jag bara såg ner på honom iallafall. Så tacksam var den lilla jäveln för att jag lånat ut nästan 30 lax till honom för räkningar och käk. Fy fan. Jävla wt äckel! Drack premiär cola och bar kläder som åkte upp över den lilla bilringen till mage som bara blev större under denna tid. Alltid skitiga tröjor och varenda dag jag kom hem från jobbet så låg det hämtmatskartonger över golvet.

Ångrar detta av hela mitt hjärta!

Måste ta en dusch nu 😢
Citera
2016-06-25, 19:08
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Var tillsammans med en snubbe vars mor, far och fyra syskon ALLA levde på soc. Asså helt sjukt. Han skyllde på nån depression han hade men gick aldrig till någon läkare och fick hjälp. Flyttade in hos honom i en liten håla någonstans i landet och fick stå för de flesta utgifterna i åtta månader tills jag tröttnade på denna lata och sura jävel. Då fick jag höra vilken snobbig jävla bitch från Sthlm jag var och att det var lika bra att jag flyttade hem igen då jag bara såg ner på honom iallafall. Så tacksam var den lilla jäveln för att jag lånat ut nästan 30 lax till honom för räkningar och käk. Fy fan. Jävla wt äckel! Drack premiär cola och bar kläder som åkte upp över den lilla bilringen till mage som bara blev större under denna tid. Alltid skitiga tröjor och varenda dag jag kom hem från jobbet så låg det hämtmatskartonger över golvet.

Måste ta en dusch nu 😢

Shit...hur träffade du han??
Citera
2016-06-25, 19:28
Citat:

Måste ta en dusch nu 😢

Du stannade med honom i 8 månader?!
Citera
2016-06-25, 19:45
Medlem
Cameltotems avatar
Vet inte om jag kommer på en specifik person men ibland ser man väldigt nära in på en människa när man står i ICA kön.

Killen står där i gråa mjukisbyxor som har fläckar lite här och där, hoodie och ruttna DC skor. Han stinker rök och plockar på sig två paket cigg till han och tjejen, noterade även tumringen han bar.

Killen är inte ful men ändå har han nöjt sig med sin "fru" som är överviktigt och fulare än en trasig skorsten.
Citera
2016-06-25, 19:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Fast mitt största WT moment var nog när jag tog beslutet att belåna huset för att köpa fyrhjulingen, efter det har det bara rullat på. Vad bilarna och maskinerna skulle vara värda på begagnatmarknaden kommer aldrig i närheten nå inköpsvärdet. Skulle huset ramla ner på samma nivå som när jag köpte det i framtiden så är jag rökt.
Ibland önskar jag att jag var mer klassisk WT och höll mig till 240n och lägenheten :-/
Citera
2016-06-25, 20:16
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Fast mitt största WT moment var nog när jag tog beslutet att belåna huset för att köpa fyrhjulingen, efter det har det bara rullat på. Vad bilarna och maskinerna skulle vara värda på begagnatmarknaden kommer aldrig i närheten nå inköpsvärdet. Skulle huset ramla ner på samma nivå som när jag köpte det i framtiden så är jag rökt.
Ibland önskar jag att jag var mer klassisk WT och höll mig till 240n och lägenheten :-/

Haha, håller tummarna för dig. Det fetade är en av anledningarna till min uppskattning av wt-kulturen, dvs att man lyckas med små medel roa sig kungligt.
Citera
2016-06-25, 22:09
Medlem
flanagans avatar
När jag åkte med en spiidad 08 för att själa koppar från ett bygge, där vi jobbade som rörisar.
Och fanskapet öppnade rutan och skrek som en galning åt alla vi såg.
Senast redigerad av flanagan 2016-06-25 kl. 22:18.
Citera
2016-06-25, 22:27
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:

Måste ta en dusch nu 😢

Fy faaaan vad jag hatar såna jävla horluffare.

Är själv från en håla och bor nu i storstan, att få komma tillbaka till såna hålor och få höra man är snobb gör mig riktigt jävla arg, jävla luffare.

Bra för dig att du lämna!
Citera
2016-06-25, 22:27
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanagan
När jag åkte med en spiidad 08 för att själa koppar från ett bygge, där vi jobbade som rörisar.
Och fanskapet öppnade rutan och skrek som en galning åt alla vi såg.

Påminner om mina byggarkompisar som åkte runt utan tröja på sommaren i byggbilen och spelade hög raggarmusik och vrålade åt negers.
Citera
2016-06-25, 23:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Mina egna WT moments är så många att det skulle fylla 10 sidor av tråden, så jag bidrar med en dagsfärsk som inte handlar om mig själv.

Åt med kidsen på Max idag, ett passande wt-hak. Bredvid min "vanliga" s60 parkerar en snubbe sin vita s60 som han till synes nog lagt 50k på att hotta. Racing huv, kjolar, skinn, svarta rutor och feta fälgar.
Killen i 40-års åldern, till synes lämnad av exet och singel, har med sig ungarna 8-10 års åldern.
Det syns hur han njuter av sin bil och fyller lungorna medan han knallar mot ingången.
Efter en stund kommer alla 3 ut, pappan med ett lass "lyx-shakes" som de sätter sig för att avnjuta.
Det dröjer ca 20 sekunder innan snubben fipplar fram sin 7-tums mobil och tar en selfie, med lyx-shakes och kanske en unge i bakgrunden. Därefter visar han barnen bilden på sig själv som han precis tagit.

DET måste vara definitionen av WT 2016.

Fan vilken klockren samtidsspaning fluffypuffy.
Citera
2016-06-26, 00:12
Medlem
flanagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Påminner om mina byggarkompisar som åkte runt utan tröja på sommaren i byggbilen och spelade hög raggarmusik och vrålade åt negers.
Det handlade om upp o ner vänd psykologin,för tjuvar håller inte väsen. Så tanken va att om någon frågar om dom sett något skumt så har alla bara sett två glada killar som kör omkring på natten och dom kan nog inte vara tjuvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in