2016-06-20, 02:53
Medlem
Vad jobbar ni heltid med?
Vad jobbar ni extra med?
Varför jobbar ni extra när ni redan har ett heltidsjobb?

Känner en kille som jobbar på ett lager men som extraknäcker som ordningsvakt på helgerna.
Citera
2016-06-20, 03:06
Medlem
Zteffen81s avatar
Jag jobbar som maskinoperatör Måndag till Fredag dagtid. För att bara vara operatör tjänar jag ganska bra ändå. Skulle egentligen inte behöva jobba extra men jag gör det av flera anledningar:

1. Lite extra deg in på kontot är inte helt fel.
2. Omväxling förnöjer. Industrijobb är ganska tröttsamt i längden. Har jobbat som operatör i 3 år nu.
3. Eftersom jag är 35 år, barnfri och singel känns helgen mer meningsfull om jag jobbar istället.

Extraknäcker på ett ålderdomshem som vårdbiträde. Dåligt betalt och obekväma arbetstider. Men en något högre månadslön blir det ändå. Jobbar för det mesta bara på helger. Men ibland åker jag direkt ifrån mitt jobb som maskinoperatör till ålderdomshemmet. Då är jag lagom trött nät jag kommer hem och hinner bara sova några timmar innan jag ska upp och jobba på fabriken igen.

Jag hjälper även till med skogsröjning med min röjsåg här i trakten. Känner två stycken skogsägare som mer än gärna behöver hjälp med röjning. Detta är givetvis svart. Hönder inte jätteofta men några gånger per år blir det.
Citera
2016-06-20, 10:14
Medlem
Varför? De saknar Liv och älskar att betala in skatt så våra politiker kan höja sina löner och pensioner. Enbart män beter sig på detta sätt sorgligt nog.
Citera
2016-06-20, 10:26
Medlem
gör inte det nu, men tidigare hade jag ett extra jobb medans jag jobbade som montör. extra jobbade lite i skogen mer röjning.
varför? för att jag ville spara ihop pengar så att jag kan gå i pension som ung.
har än i dag två inkomster, men nu får jag in min andra lön hemifrån så slipper anstränga mig på samma sätt längre som förut när man ibland gick från ett jobb till ett annat.
Citera
2016-06-20, 13:37
Medlem
officebrownies avatar
Känner man sig ensam och har ett begränsat socialt umgänge, vantrivs hemma, för mycket energi eller kanske den vanligaste orsaken.. behöver pengarna så varför inte?

Beroende på jobb så mättar man det sociala, får extrapengar, dödar tid och kan lägga sig trött på kvällen.
Citera
2016-06-20, 13:45
Medlem
GeneralPoops avatar
Jobbar heltid inom räddningstjänsten, vilket då innebär skiftjobb (dag/natt).
Extraknäcker med att hålla utbildningar inom HLR 2-5 gånger i månaden.

Varför? Extrapengar samt att HLR-utbilningar är något som jag håller på med när jag är på räddningstjänsten, så det är något jag rätt bra och inte behöver anstänga mig för att hålla dom.
Så det är liksom en rätt naturlig fortsättning att hålla på med och tid finns det massor utav för mig.

Så istället för att ligga i soffan när jag är ledig på en vardag på dan så träffar jag nytt folk och lär dom förhoppningsvis något som en dag kan rädda nåns liv. Och får betalt för deg.
Citera
2016-06-20, 13:49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag gjorde det i många år, dels för en större skuld, och dels för att kombinera nytta med nöje i min, numera nedlagda, bilverkstad.
Citera
2016-06-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Känner man sig ensam och har ett begränsat socialt umgänge, vantrivs hemma, för mycket energi eller kanske den vanligaste orsaken.. behöver pengarna så varför inte?

Beroende på jobb så mättar man det sociala, får extrapengar, dödar tid och kan lägga sig trött på kvällen.

Herregud, du beskriver mig.
Citera
2016-06-21, 02:16
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskFredde
Vad jobbar ni heltid med?
Vad jobbar ni extra med?
Varför jobbar ni extra när ni redan har ett heltidsjobb?

Känner en kille som jobbar på ett lager men som extraknäcker som ordningsvakt på helgerna.

Jobbar heltid som programmerare.
Jobbar extra som programmerare. :-) Har en liten firma jag och min fru startat, dels för att ta hand om eventuella intänkter från diverse konsult- och sidojobb jag gör, samt för att utveckla ett specialicerat program för den typ av verksamhet min fru sysslar med.
Varför? För att jag gillar lite extra pengar till semestrar, och så att vår firma kan betala min nya dator och andra leksaker som man kan ta på företaget...
Citera
2016-06-21, 18:14
Medlem
Jobbar 4v, ledig 4v på mitt ordinarie arbete så har en del tid över när jag är ledig. Extraknäcker i min gamla bransch i snitt någon vecka varje ledighet. Det är helt upp till mig om jag vill jobba, skulle kunna jobba 60h i veckan på min ledighet då det är brist på folk med mina certifikat.

Jag trivs med att arbeta lite extra på min ledighet och jag håller mina certifikat fräscha. Dessutom så skattar jag inte i Sverige på mitt ordinarie arbete så med rut, grundavdrag och ränteavdrag skattar jag inte många kronot på mitt extraknäck.
Citera
2016-06-22, 22:31
Medlem
Jobbar heltid inom som chef inom IT, innan jobbade jag extra i butik och sålde saker som var nära min hobby. Varför? För skojs skull - inte var det för pengarna, 50% av det man tjänade i butiken gick ju till skatt så då var det inte många kronor kvar
Citera
2016-06-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drogandriller
Jobbar 4v, ledig 4v på mitt ordinarie arbete så har en del tid över när jag är ledig. Extraknäcker i min gamla bransch i snitt någon vecka varje ledighet. Det är helt upp till mig om jag vill jobba, skulle kunna jobba 60h i veckan på min ledighet då det är brist på folk med mina certifikat.

Jag trivs med att arbeta lite extra på min ledighet och jag håller mina certifikat fräscha. Dessutom så skattar jag inte i Sverige på mitt ordinarie arbete så med rut, grundavdrag och ränteavdrag skattar jag inte många kronot på mitt extraknäck.

IT-avtal sjöingenjör/styrman?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in