2016-06-19, 23:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Esso motorhotell i östra Göteborg längs E3 var rätt nedgånget, och när när Esso sålde sina hotell, till det som blev Scandic hotell i mitten av 80-talet, så blev det inget Scandic av detta motell. Det blev istället Hotel Wintergarden med andra ägare. I början 90-talet blev detta sunkiga motell en flyktingförläggning under något år och ägarna fick då in så mycket pengar från Invandrarverket, att de sen kunde renovera och det heter nu Apple Hotell. Det är fortfarande ett rätt billigt hotell, men ofta fullbelagt.

Vi pratar om olika hotell, denna låg inte där du tänker. (Du är på andra sidan stan). Men att Esso också hade ett motell, visste jag inte. Men tydligen har du hittat ett hotell som överlevt flyktingförläggningstiden. Apple motel/hotel brukar jag köra förbi ibland, det ser verkligen sunkigt ut på utsidan!
Citera
2016-06-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Priserna för vanliga besökare kostar mellan 1345 och 1845 kronor PER NATT enligt hemsidan.

Vi bjuder de ensamkommande barnen på fint boende minsann.

Det är kanske också de höga priserna som skrämmer iväg gästerna.
Citera
2016-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Bojkotta en sån jävel. Jävla mini-Bert-Karlsson.

Rätt åt en asyloligark
Citera
2016-06-19, 23:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Föga överraskande med tanke på att inte ens dom mest PK-frälsta vill beblanda sig med invandrarna. Det är ingen slump att flyttlassen går från dom mångkulturella förorterna till den "vita innerstan".
Citera
2016-06-19, 23:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är kanske också de höga priserna som skrämmer iväg gästerna.
Jag kollade in hotellet på hotels.com. 1500:- natten inklusive frukost, wifi och parkering. Det är väl ganska normalt pris för rum i Sverige. Hotellet ser helt okej ut i bilderna på hotels.com. Väldigt lyxig flyktingförläggning! Inte undra på att Sverige är populärt "resmål".... Får hotelldirektören inga gäster, får han väl sänka priset på sina rum?
Citera
2016-06-19, 23:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag vill att höjdarna inom MP, V och Fi ska bo där på sin semester.
De som har unga döttrar eller söta småpojkar ska få bo till reducerat pris, och de politiker som är öppet homosexuella ska få bo gratis.
Det blir en härlig tid.
Citera
2016-06-20, 00:05
Medlem
Isnatts avatar
Han har förmodligen gjort det han trodde man skulle göra, troende på makten och media.

Det spelar sen ingen roll om dom skäggiga pysslingarna bor för sig själva där på hotellet, dom driver väl runt och vistas 'runt i kring' ändå. Det är inget man vill ha med å göra. Man kanske SÄGER att man vill, men när det väl är dags att gå till handling så väljer man ett ställe utan invandrare.
Citera
2016-06-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte riktigt men rivet och borta är det nu iaf; Motell Gyllene Ratten. Där man var och gluffade biff med pommes och bea i sin ungdom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gyllene_ratten

ja vilket minne du kom med..minns den lilla fina delen direkt till höger...där spenderades det en del--
Citera
2016-06-20, 00:09
Medlem
MyCuteLittleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag vill att höjdarna inom MP, V och Fi ska bo där på sin semester.
De som har unga döttrar eller söta småpojkar ska få bo till reducerat pris, och de politiker som är öppet homosexuella ska få bo gratis.
Det blir en härlig tid.

Bästa förslaget hittills!
Du har förgyllt min kväll,tack!
Såklart kånkar hotellet efter detta,värmer i hjärtat.
Registret vore en bra sak att ha,har ett eget som jag följer och för vidare.
Astrid Lindgrens värld går ju bort i år, bara så att ingen här med barn missar detta...
Citera
2016-06-20, 00:15
Medlem
Studsbolls avatar
Rätt åt dem. Skit ska skit ha. Hotellet trodde de både kunde ha och äta kakan. Om man tänker tjäna pengar på skattebetalarna via migrationsverket ska man inte vänta sig att samma skattebetalare skall bo där för att bli dubbelt rövknullade. Hade jag haft vägarna förbi Eslöv hade jag undvikit detta lyxflyktingboende.
Citera
2016-06-20, 00:17
Medlem
LaScalas avatar
Jag skulle aldrig ta in ens en enstaka natt på ett hotell där det bott flyktingar efter att ha läst rapporter om vad de de som traskade genom Europa förde med sej.
Löss och skabb fick många behandlas för.
Vägglöss och kackerlackor vill man väl inte ha med sej hem heller?
Kan ägarna garantera att det är lusfritt?
Citera
2016-06-20, 00:26
Medlem
Turistorter över hela Sverige har full beläggning över 2-3 år. De kanske borde vara mer i kontakt med Migrationsverket för att få sin lilla stimulans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in