2016-07-03, 23:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej det kallas för minne att man läst saker innan som folk tycker och tycker att det var bra åsikter.
Jag tror inte kvinnor passar som en hemmafru det är många som inte passar som det. även om en del gillar det. Ska man skicka resten till psyket eller?

Och alla dessa överdrifter också, som vanligt från dig. När man läser dina inlägg kan man få för sig att män hatar kvinnor och att alla kvinnor ska passa i en och samma mall, resten utrotas, för du väljer enbart att fokusera på det som passar in i ditt narrativ där det sedan länge pågår ett brutalt könskrig där männen är de onda förtryckarna. Men det räcker med en snabb titt utanför fönstret för att konstatera att så inte är fallet, och att du är galen.

Har det hänt något i din uppväxt, eller lider du av någon diagnos?
Citera
2016-07-03, 23:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och alla dessa överdrifter också, som vanligt från dig. När man läser dina inlägg kan man få för sig att män hatar kvinnor och att alla kvinnor ska passa i en och samma mall, resten utrotas, för du väljer enbart att fokusera på det som passar in i ditt narrativ där det sedan länge pågår ett brutalt könskrig där männen är de onda förtryckarna. Men det räcker med en snabb titt utanför fönstret för att konstatera att så inte är fallet, och att du är galen.

Har det hänt något i din uppväxt, eller lider du av någon diagnos?

Nej jag har inte någon diagnos hurså? Du kanske skulle gissa dig på en? Bara för man inte tror på myten om de lyckliga hemmafruarna.

Nu är ju inte kvinnohat något som tillåts ute i samhället utan det behöver stackars männen internet för att ventilera. Så det är här männen säger sanningen om vad de egentligen tycker om galenskaperna.
Citera
2016-07-03, 23:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Nej jag har inte någon diagnos hurså? Du kanske skulle gissa dig på en? Bara för man inte tror på myten om de lyckliga hemmafruarna.

Nu är ju inte kvinnohat något som tillåts ute i samhället utan det behöver stackars männen internet för att ventilera. Så det är här männen säger sanningen om vad de egentligen tycker om galenskaperna.

Nej, jag har inget intresse av att diagnostisera dig mer än att konstatera att du är galen. Ett exempel på denna galenskap är att du fått för dig att objektiv fakta är en fråga om tro. Tråden baseras på en undersökning som visade att hemmafruar är lyckligare än andra kvinnor, och jag ser inga inlägg från dig där du ifrågasätter varken metodologi eller resultat. Bara ditt vanliga intetsägande svammel om hur onda män är som "vill spärra in kvinnor på psyket om de inte blir hemmafruar".
Citera
2016-07-04, 00:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, jag har inget intresse av att diagnostisera dig mer än att konstatera att du är galen. Ett exempel på denna galenskap är att du fått för dig att objektiv fakta är en fråga om tro. Tråden baseras på en undersökning som visade att hemmafruar är lyckligare än andra kvinnor, och jag ser inga inlägg från dig där du ifrågasätter varken metodologi eller resultat. Bara ditt vanliga intetsägande svammel om hur onda män är som "vill spärra in kvinnor på psyket om de inte blir hemmafruar".

Ja det är en fråga om tro vilken fakta man tar till sig och vilken man tror på. Det är inte som alla hemmafruar säger att de är så lyckliga. Det är bara den lilla undersökningen.
Citera
2016-07-04, 00:01
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Varför envisas du med att kalla lyckliga hemmafruar för en myt? Undersökningen som tråden utgår ifrån är inte direkt unik i sin slutsats.

"A survey of more than 1,500 adults uncovered attitudes that appeared to contradict feminist principles and were more reminiscent of family life in the 1950s."

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/2636508/Women-are-happy-to-be-housewives.html
Citera
2016-07-04, 00:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Varför envisas du med att kalla lyckliga hemmafruar för en myt? Undersökningen som tråden utgår ifrån är inte direkt unik i sin slutsats.

"A survey of more than 1,500 adults uncovered attitudes that appeared to contradict feminist principles and were more reminiscent of family life in the 1950s."

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/2636508/Women-are-happy-to-be-housewives.html

För att jag inte tror på det. Kvinnor är inte bara korkade och till för att diska och tvätta och föda barn. Jag skulle aldrig passa in i det därför man skulle bli olycklig. Män har inte sånna begränsningar när det gäller sånna saker det är mest sociala konstruktioner.
Samtidigt skriver en del män att kvinnor ska göra det för att offra sig för mannens skull och en del skriver att kvinnor blir lyckliga av det hur ska ni ha det?
Citera
2016-07-04, 00:06
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ja det är en fråga om tro vilken fakta man tar till sig och vilken man tror på. Det är inte som alla hemmafruar säger att de är så lyckliga. Det är bara den lilla undersökningen.

Helt ärligt, jag låter dig tro vad du vill. Vill du tro att alla män hatar kvinnor och konspirerar för att sätta dig på psyket så får du göra det.

Jag bryr mig inte längre.
Citera
2016-07-04, 00:10
Medlem
Citat:
För att jag inte tror på det. Kvinnor är inte bara korkade och till för att diska och tvätta och föda barn. Jag skulle aldrig passa in i det därför man skulle bli olycklig. Män har inte sånna begränsningar när det gäller sånna saker det är mest sociala konstruktioner.
Samtidigt skriver en del män att kvinnor ska göra det för att offra sig för mannens skull och en del skriver att kvinnor blir lyckliga av det hur ska ni ha det?

Vem har skrivit att kvinnor offrar sig för män? Det har jag aldrig sett.
Citera
2016-07-04, 00:14
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Fast det handlar inte om vad du "tror på" utifrån din feministiska indoktrinering utan om vad merparten kvinnor enligt undersökningar anser. Du låter som Alva Myrdal när du kallar hemmafruar korkade och nedvärderar arbetet med hem och familj. Så faktiskt bevisar du att det är vänstern och inte män som nedvärderar kvinnliga egenskaper.
Citera
2016-07-04, 00:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vem har skrivit att kvinnor offrar sig för män? Det har jag aldrig sett.
Jag har läst en del skriva att kvinnor inte ska vara egoistiska och bry sig om sin egen lycka, för det är inte viktigt... Kan inte länka för minns inte var det var från.

Här är ett inlägg när det gäller sex iaf.

Killar - hur skulle det kännas att tjejen ställer upp fast hon inte vill?

Jag blir extremt upphetsad av det. Att hon har viljan att ge mig hennes kropp för mina behov när hon inte har ett sexhumör. Det är en riktig kvinna som känner sig underlägsen. En riktig hemmafru.
(FB) Killar - hur skulle det kännas att tjejen ställer upp fast hon inte vill?
Citera
2016-07-04, 00:21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fast det handlar inte om vad du "tror på" utifrån din feministiska indoktrinering utan om vad merparten kvinnor enligt undersökningar anser. Du låter som Alva Myrdal när du kallar hemmafruar korkade och nedvärderar arbetet med hem och familj. Så faktiskt bevisar du att det är vänstern och inte män som nedvärderar kvinnliga egenskaper.

Jag anser inte att kvinnliga egenskaper bara är att tvätta diska sånna enkla saker. Kan även vara andra saker. Det är inte att nedvärdera kvinnor säger bara att en del av oss skulle bli rejält rastlösa.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-07-04 kl. 00:25.
Citera
2016-07-04, 00:26
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag anser inte att kvinnliga egenskaper bara är att tvätta diska sånna enkla saker. Kan även vara andra saker.

Vad är det du inte fattar? Ditt "tyckande" ändrar inte på slutsatserna i den undersökning TS hänvisar till eller den som jag själv nyss länkade till. Uppenbarligen tycker de flesta kvinnor inte som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in