Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 00:18
  #1
Medlem
Jag sitter på en macbook pro 2012 och tänkte installera windows via bootcamp för att bland annat lira lite spel och köra diverse program som endast finns till windows.

Nu har jag inte ägt en PC på flera år så har inte koll på vilken version som rekommenderas?
Minns ju tex att (under tiden jag körde PC) var det ingen som uppdaterade till Windows Vista utan alla var kvar på XP tex osv.

Hur ser det ut idag? Bör jag installera Windows 10 eller är det stabilare med någon äldre version för just spel osv? Riskerar jag att många program ej funkar med windows 10 ?

För att inte tala om: vad ger mig bäst prestanda?
__________________
Senast redigerad av Lizell 2016-06-19 kl. 00:21.
Citera
2016-06-19, 00:22
  #2
Medlem
nedboys avatar
Jag skulle kört windows 8.1 ...
Citera
2016-06-19, 00:22
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Jag sitter på en macbook pro 2012 och tänkte installera windows via bootcamp för att bland annat lira lite spel och köra diverse program som endast finns till windows.

Nu har jag inte ägt en PC på flera år så har inte koll på vilken version som rekommenderas?
Minns ju tex att (under tiden jag körde PC) var det ingen som uppdaterade till Windows Vista utan alla var kvar på XP tex osv.

Hur ser det ut idag? Bör jag installera Windows 10 eller är det stabilare med någon äldre version för just spel osv? Riskerar jag att många program ej funkar med windows 10 ?

Skall du köpa OS så hade jag nog faktiskt gått på Windows 7 (om det fortfarande går att köpa dock, det kanske det inte gör nu...)

I annat fall hade jag kollat nätet om Windows 10 fungerar (Obs om du skall köpa igen) på din dator..

Pratar vi pirat, skulle jag testat Windows 10 först (om det finns pirat varianter på det) annars Windows 7...
Citera
2016-06-19, 00:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Skall du köpa OS så hade jag nog faktiskt gått på Windows 7 (om det fortfarande går att köpa dock, det kanske det inte gör nu...)

I annat fall hade jag kollat nätet om Windows 10 fungerar (Obs om du skall köpa igen) på din dator..

Pratar vi pirat, skulle jag testat Windows 10 först (om det finns pirat varianter på det) annars Windows 7...

Hissa segel! - är det som gäller i mitt fall

Ok, så 10 presterar bättre än 7 idag?
Citera
2016-06-19, 00:38
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Hissa segel! - är det som gäller i mitt fall

Ok, så 10 presterar bättre än 7 idag?

Det kan prestera bättre ja...

Du får även fler möjligheter om man säger så... mer funktioner...
Har du inte använt Windows sedan XP så är det troligen enklare för dig också... Dvs Windows 10.

Men kika om din dator modell (den är ju trots allt 4 år gammal) klarar Windows 10 och det fungerar som det är tänkt på nätet först...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback