2016-06-18, 16:09
Medlem
Hur står det till på Didner&Gerge efter att de har slutat vara aktiva i firman och har lämnat över till nya krafter?
Läste om dem för 10-15 år sedan att någon krönikör skulle sälja hela sitt innehav den dag D&G slutade...
Nu har det inträffat och då är frågan om framgångarna sitter kvar i väggarna?

Någon som vet?
Citera
2016-06-19, 23:37
Medlem
svampdamps avatar
Det inträffade väl redan 2013?
Citera
2016-06-20, 12:32
Medlem
Det har inte sjunkit in förrän nu, och dessutom så tror jag att det tar litet tid att komma in i verksamheten. ..

Så frågan kvarstår om utvecklingen sedan grundarna slutade.

Jag har sedan tidigare haft goda tider i D&G fonder, men hur ser det ut idag? Är det en plats för nya pengar?
Citera
2016-06-27, 22:38
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Så frågan kvarstår om utvecklingen sedan grundarna slutade.

Hur tänker du att det har blivit på Didner? Tror du, när dessa två herrar slutade tog in två uteliggare från gatan som skall förvalta fonderna? Givetvis är det inte så det fungerar.

En av världens rikaste, Warren Buffett har iofs sista ordet i hans fond fortfarande men var länge sedan han lämnade över den dagliga förvaltningen till kommande generationen som han utsett som skall föra hans arv vidare in i framtiden. Jag läste att hans team har stora befogenheter om vad som skall investeras i.

Något liknande har nog hänt på Didner med.

Om du kollar på Didners Aktiefond så har den slagit detta forums favoritfond alla år sedan 2012, Avanza Zero, fast det bryr sig inte många om eftersom många inte vill betala någon avgift utan nöjer sig med sämre avkastning istället.

Deras småbolagsfond gav 2013: 41,9% 2014: 18% 2015: 31,2%

Vet iofs inte vad du kräver för resultat men verkar inte blivit någon skillnad sedan de lämnade 2013.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in