Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-18, 12:10
  #1
Medlem
kukflashs avatar
Hej allihopa, nu har jag tröttnat på mina slitna logitech x530 högtalare och vill köpa något mer exklusivt.

Men kan väldigt lite om vilka märken som är bra och prisvärda, just nu har jag ett par bose högtalare till tvn som funkar kalasbra och har även ett par bose qc25 som också är kalas.
Priset blir väl runt 2000-3000kr (nypris), ska även kolla på begagnat också då blir det såklart billigare.
Har ni några tips?

2.1 ljud!
Citera
2016-06-18, 13:40
  #2
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag var själv i samma situation för typ 5-6 år sedan och letade med lykta och ljus efter det absolut bästa 2.1-systemet som fanns. Jag köpte då Altec Lansing fx6021 - kostade cirka 2.000 KR tror jag.
http://www.pcmag.com/media/images/63...ing-fx6021.jpg

Är kanonnöjd även idag och använder dem ofta. Sjukt bra ljud.

Fast dessa verkar vara svåra att få tag på idag. Såg några på Ebay som låg ute för 300£.
Citera
2016-09-29, 07:16
  #3
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hej allihopa, nu har jag tröttnat på mina slitna logitech x530 högtalare och vill köpa något mer exklusivt.

Men kan väldigt lite om vilka märken som är bra och prisvärda, just nu har jag ett par bose högtalare till tvn som funkar kalasbra och har även ett par bose qc25 som också är kalas.
Priset blir väl runt 2000-3000kr (nypris), ska även kolla på begagnat också då blir det såklart billigare.
Har ni några tips?

2.1 ljud!


Mitt tips måste bli Acoustic Energy's Aego 3 (version tre av tidigare Aego M & före det Aego 2: http://www.acoustic-energy.co.uk/aego-systems/aego3/

Borde inte kosta mer än 3 laxar i Sverige men skulle inte bli förvånad om det är dyrare än så.
Nytt i modellen är blåtand och optisk in, om ljudet förbättrats från M-versionen har jag ingen koll på, men det var ju riktigt bra i de tidigare versionerna också.
Citera
2016-09-29, 16:55
  #4
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Mitt tips måste bli Acoustic Energy's Aego 3 (version tre av tidigare Aego M & före det Aego 2: http://www.acoustic-energy.co.uk/aego-systems/aego3/

Borde inte kosta mer än 3 laxar i Sverige men skulle inte bli förvånad om det är dyrare än så.
Nytt i modellen är blåtand och optisk in, om ljudet förbättrats från M-versionen har jag ingen koll på, men det var ju riktigt bra i de tidigare versionerna också.
Blev ett par bose companion 5
Citera
2016-10-03, 12:17
  #5
Medlem
Nibiruans avatar
Lite gammal teknik va? Men stativen till satelliterna är ju söta, kanske gör det hela värt?
Citera
2016-10-04, 15:18
  #6
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Lite gammal teknik va? Men stativen till satelliterna är ju söta, kanske gör det hela värt?
Smakar det så kostar det. Jag är helnöjd. Har en kompis som har Acoustic Energy's Aego 3 och det låter värdelöst om man jämför med mina högtalare.
Citera
2016-10-28, 19:42
  #7
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hej allihopa, nu har jag tröttnat på mina slitna logitech x530 högtalare och vill köpa något mer exklusivt.

Men kan väldigt lite om vilka märken som är bra och prisvärda, just nu har jag ett par bose högtalare till tvn som funkar kalasbra och har även ett par bose qc25 som också är kalas.
Priset blir väl runt 2000-3000kr (nypris), ska även kolla på begagnat också då blir det såklart billigare.
Har ni några tips?

2.1 ljud!

Jag har flera gånger i liknande trådar rekommenderat Bowers & Wilkins högtalare. En del tycker att de är dyra, jag anser dem vara billiga med tanke på ljudet. Bowers & Wilkins MM-1 (med 2 M) har jag till min "vanliga" Mac-dator. I min musikstudio har jag aktiva Event TR 5.

Som trådlös högtalare har jag Bowers & Wilkins A7.

B&W:s prylar betingar ett högre pris än prylarna du hittar på SIBA, å andra sidan låter de bra "på riktigt".
__________________
Senast redigerad av Pajosv 2016-10-28 kl. 19:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback