Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-16, 19:13
  #1
Medlem
Hej.

Skulle starta Overwatch och spela lite då spelet bad mig uppdatera mina drivrutiner på grafikkortet. Så jag surfade in på geforce.com och hämtade hem "GeForce Experience" och laddade där ifrån ner den senaste drivrutinen för mitt grafikkort (GTX 650). När installationen var klar, ändrades min upplösning till 1024x768, som jag inte kan ändra. Tar jag upp kontrollpanelen står det att min skärm heter "Allmän Icke-PnP-bildskärm" och upplösning 1024x768. Kan inte "hitta" någon annan skärm heller. Detta hände för bara en vecka sedan också, då också under uppdatering av samma drivrutin. Fick återställa datorn för att lösa det. Vill helst skippa det denna gången. Har såklart provat att starta om datorn osv.
Bild: http://imgur.com/qyGw3U3

Var går det fel? Varför blir det såhär, och hur fixar jag det?
Tack på förhand.
Citera
2016-06-16, 19:55
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Vilket OS kör du på? Win10 verkar fortfarande ha kvar några barnsjukdomar när det gäller grafikdrivare. Får också då och då skitresultat med win10+AMD-kort. Men du kör ju nvidia..
"Grafikrutinen har slutat svara", typ sånt. Bara då och då, men irriterande nog!
Citera
2016-06-16, 21:02
  #3
Medlem
Polyklorfenols avatar
Är det Windows kontrollpanel du menar eller Nvidia? Kolla Nvidia och se om du kan hitta något om växlingsbar grafik. Låter som om den försöker köra genom moderkortets integrerade grafik.
Citera
2016-06-16, 21:05
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Prova att göra en ren installation av Nvidias drivrutin. Välj Avancerat eller Anpassat eller liknande i installationsprogrammet. Har gjort det själv en gång när det krånglade.
Citera
2016-06-16, 22:40
  #5
Medlem
Kör på Windows 8.1

Det är Windows kontrollpanel. Nu får jag inte upp Nvidias kontrollpanel längre? Försökte installera om drivrutinen men nvidias installationprogram säger; "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara. Vad i helvete?
Citera
2016-06-16, 23:27
  #6
Medlem
Fick rätt på allt nu. En clean installation gjorde susen. Tack.
Citera
2016-06-20, 17:01
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback