Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 02:59
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nej, vi betalar fortfarande deras bröd.
Hur vi än gör går det åt helvete alltså,

Min fråga är hur människor i Ungern, Polen(som snor allt de ser),romer, balter, kan tycka att eu är dålig? de får lön av oss för att stjäla av oss? och de klagar? plus detta ska vi investera i böneutrop
Citera
2018-05-26, 03:00
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Min fråga är hur människor i Ungern, Polen(som snor allt de ser),romer, balter, kan tycka att eu är dålig? de får lön av oss för att stjäla av oss? och de klagar? plus detta ska vi investera i böneutrop

Kan någon förklara? baltländer plus polacker snor allt man har? Och de klagar dessutom på eu? vad fan är det för fel på packet?
Citera
2018-05-26, 03:02
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tack vare enorma bidrag från flitiga nordeuropéer, glöm inte det!
Tyskland har ju vaskat ett antal miljarder euro på att betala lata och slarviga grekers slöseri.

Bidrag? lån med 400% ränta. Är du dum på riktigt?
Citera
2018-05-26, 10:11
  #160
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Han har rätt. Vad som inte syns i den statistiken är att i Grekland, Spanien mm så räknas siestan in i dessa timmar. Det blir inte speciellt mycket gjort under dessa timmar. Vidare är dessa länder turistekonomier. Det gör att guider mm räknas som fulltid, även om de praktiskt jobbar en timme om dagen.

Källa på att Eurostat räknar in siestan i arbetstiden?

Sedan har man inte siesta i Rumänien, som låg i topp vad gäller antalet arbetstimmar under året.
Citera
2018-05-26, 11:40
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Källa på att Eurostat räknar in siestan i arbetstiden?

Sedan har man inte siesta i Rumänien, som låg i topp vad gäller antalet arbetstimmar under året.

Det räknas in i alla länder som har siesta. Vet av erfarenhet. Rumänien har jag inte uttalat mig om.
Citera
2018-05-29, 17:30
  #162
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tack vare enorma bidrag från flitiga nordeuropéer, glöm inte det!
Tyskland har ju vaskat ett antal miljarder euro på att betala lata och slarviga grekers slöseri.
Tyskarna krängde en massa ubåtar och grejer till grekerna också...

Greklands problem beror på att grekiska politiker - Pasok (sossarna) framför allt men även Nea Dimokratia - lovade guld och gröna skogar, lånade för att finansiera löftena, fifflade med bokföringen av statens finanser, och stack med svansen mellan benen ner det gick åt helvete. Långivarna, främst en massa banker, skulle faan ha kollat upp grekerna innan de lånade ut deg till grekiska staten.
Så det är till stor del långivarnas fel också.

Nu ändrar sig saker jävligt snabbt i Europa så det som gällde 2012 är inte alls aktuellt 2017. Ska du se nåt jävligt intressant så ska du kolla upp köpkraftsjusterade medellöner efter skatt i olika europeiska länder ska du få se nåt jävligt intressant. Alltså, vad räcker pengarna till avseende mat,bostad, bensin, käka ute, gå på bio m.m.
Listan ser INTE ut som du inbillar dig. Jag blev duktigt förvånad själv när jag kollade upp 2017 års siffror.

Referenslandet här är USA, de har en medelinkomst netto på 3300$ och den har ett köpkraftsvärde på 3300$.

EU från fattigaste till rikast (mest pang för pengarna) köpkraftsjusterad snittinkomst netto.
Bulgarien 1349 $
Lettland 1476 $
Slovakien 1492 $
Rumänien 1505 $
Ungern 1517 $
Litauen 1520 $
Portugal 1541 $
Grekland 1544 $
Kroatien 1753 $
Slovenien 1795 $
Tjeckien 1850 $
Estland 1879 $
Polen 1948 $
Belgien 2376 $
Italien 2470 $
Spanien 2500 $
Storbritannien 2518 $
Nederländerna 2690 $
Cypern 2763 $
Frankrike 2788 $
Finland 2797 $
Sverige 2874 $
Österrike 2912 $
Tyskland 2959 $
Irland 3108 $
Danmark 3305 $
Luxemburg 3834 $
__________________
Senast redigerad av MKG 2018-05-29 kl. 17:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback