2016-06-16, 00:41
Medlem
raskenss avatar
om nästan precis en månad är det dax för nästa färd till ISS. den 16:e Juli. Det vore ju trevligt med en marklandning den här gången.
Citera
2016-06-16, 01:14
Medlem
Illustrations avatar
Håller tummarna! Färden går säkert bra, hoppas på trevliga kort!
Citera
2016-06-16, 08:42
Medlem
Lite mer information CRS-9 är en RTLS(Return To Launch Site) så ingen OCISLY, det kommer vara nattetid vid Cape Canaveral så ingen daglandning . Tiden för uppskjutningen är planerad till ~05:30 GMT vilket betyder 07:30 för oss i Sverige, inte fy skam.

//Toastmastern
Citera
2016-06-16, 16:11
Medlem
crillecrilles avatar
Känns lite skönt med ett LEO-uppdrag nu efter senaste misslyckade OCISLY-landningen. Tre raka, ett fail och nu kan man troligen testa lite bättre när det blir en RTLS. Heja heja
Citera
2016-06-22, 08:50
Medlem
CRS-9:s första steg har siktats påväg till CC. Kan tillägga att Orbcomm-2:s första steg har anlänt till Hawthorne

//Toastmastern
Citera
2016-07-10, 00:57
Medlem
raskenss avatar
Det börjar dra ihop sig igen för en marklandning denna gång. Är det nån som vet om tidsplanerna håller? och hålltider?
Citera
2016-07-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det börjar dra ihop sig igen för en marklandning denna gång. Är det nån som vet om tidsplanerna håller? och hålltider?

Inte hört något om att det inte skulle hålla. 07:30ish på morgonen svensktid
Citera
2016-07-14, 16:48
Medlem
dxdts avatar
Dagens I-landsproblem: Är i Washington D.C och ska flyga till västkusten den 19:e, men jag sitter seriöst och funderar på om jag ska ta omvägen via Florida. Jobbigt att vara så nära men ändå så långt bort, speciellt när det är en RTLS. Samtidigt, om jag åker ner och uppskjutningen blir scrubbad så är ju pengarna i princip kastade i sjön...
Citera
2016-07-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Dagens I-landsproblem: Är i Washington D.C och ska flyga till västkusten den 19:e, men jag sitter seriöst och funderar på om jag ska ta omvägen via Florida. Jobbigt att vara så nära men ändå så långt bort, speciellt när det är en RTLS. Samtidigt, om jag åker ner och uppskjutningen blir scrubbad så är ju pengarna i princip kastade i sjön...

Uppslutningen har blivit framskuten igen till den 18e juli, källa: http://spaceflightnow.com/launch-schedule/
Om jag var du skulle jag dock ta och semestra en vecka i florida eller hur lånt tid det tar för dom att skicka upp den
Citera
2016-07-15, 00:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt

Äh, chansa. Du får ju i alla fall kolla in lite rymdprylar. En annan fick vara med om en rymdskytteluppskjutning. Det var bara bonn-röta dom skulle skicka upp den just då. Men kolla upp att du får komma närmare. Har för mig man måste föranmäla annars får man stå typ flera mil bort på allmän mark och då ser man nästan ingenting. Rätt så mycket avspärrat under uppskjutningarna.
Senast redigerad av raskens 2016-07-15 kl. 00:10.
Citera
2016-07-15, 21:06
Medlem
raskenss avatar
Visitor complex verkar inte vara öppen när SRS-9 ska skjutas upp. Jag gissar det är är för sent på kvällen lokal tid.

här fanns lite info:
https://www.kennedyspacecenter.com/events/2016/july/launch-spacex-falcon-9-jcsat-14.aspx

Annars får man nog hitta nån lämplig spot utanför raketskjutfältet. Det borde finns nån guide var man ska stå nånstans för att få se så mycket som möjligt. Kanske nere vid stranden vid hamnen däe dom brukar ta emot cigarren.
Citera
2016-07-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Visitor complex verkar inte vara öppen när SRS-9 ska skjutas upp. Jag gissar det är är för sent på kvällen lokal tid.

här fanns lite info:
https://www.kennedyspacecenter.com/events/2016/july/launch-spacex-falcon-9-jcsat-14.aspx

Annars får man nog hitta nån lämplig spot utanför raketskjutfältet. Det borde finns nån guide var man ska stå nånstans för att få se så mycket som möjligt. Kanske nere vid stranden vid hamnen däe dom brukar ta emot cigarren.

Min gissning är att Visitor Complex är stängt på grund utav att raketen kommer tillbaka och ska landa i området Sist vid Orbcomm-2 hanterade det amerikanska flygvapnet det som en inkommande missil och utrymde all person från flygbasen förutom nödvändig personal

I övrigt så är vädret 90% GO \o/

//Toastmastern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här