• 1
  • 2
2016-06-13, 19:57
Medlem
Det är inget fel i jakt eller att ta död på djur, och jag tror säkert att du skulle tycka om det, men i första rummet tycker jag att du ska bearbeta lusten att skada andra djur eller människor. Det kommer inte bli något bra med jakten ifall du är ute efter att skada.

Citat:
Ursprungligen postat av onelostsoul
Ja precis, jag har ju ett medvetande som säger åt mig att det är fel.
Kanske ska jag bli jägare som någon här föreslog.
Då skulle jag kunna både äta och stoppa upp dem, plus att det också skulle vara fullt lagligt.
Citera
2016-06-13, 20:00
Medlem
tarjaas avatar
Brukade som ung stjäla kaniner av en kaninfarmare och mörda för nöjes skull, många olika sätt .

En liten rolig fakta i ämnet är att man kan skrämma kaniner till döds genom en lavett elr att man avlossar en pistol vid deras öron, deras hjärta stannar då
Citera
2016-06-13, 20:13
Medlem
onelostsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Det är inget fel i jakt eller att ta död på djur, och jag tror säkert att du skulle tycka om det, men i första rummet tycker jag att du ska bearbeta lusten att skada andra djur eller människor. Det kommer inte bli något bra med jakten ifall du är ute efter att skada.

Vart skulle jag kunna vända mig?
Dessa tankar har funnits med mig länge och jag har aldrig vågat prata med någon.
Min man vet visserligen men inte ens han delar riktigt min bild av detta trots att vi till större delen är lika i sinnet.
Citera
2016-06-13, 20:15
Medlem
Håll er borta från min katt.
Citera
2016-06-13, 20:22
Medlem
Jag tycker att du ska gå till vårdcentralen. Läkare är välutbildade människokännare som vill hjälpa, inte ställa till det för dig. Dina känslor är avvikande - men du är ingen dålig människa för det, utan tvärtom vill du ju göra rätt.
Citat:
Vart skulle jag kunna vända mig?
Dessa tankar har funnits med mig länge och jag har aldrig vågat prata med någon.
Min man vet visserligen men inte ens han delar riktigt min bild av detta trots att vi till större delen är lika i sinnet.
Citera
2016-06-14, 00:28
Medlem
onelostsouls avatar
Kan verkligen vårdcentralen hjälpa? Är det inte mera vuxenpsykiatrin som har hand om den där mentala biten? Dock har jag svårt att lita på läkare eftersom dem skiter i mig så länge dem får sin lön betald.
Citera
2016-06-14, 01:27
Medlem
AdFontess avatar
Härifrån, om jag utgår från mig själv som aldrig "känt" det du beskriver, så tycker jag att du har nog en grav störning. Det här förstår jag mig inte alls på, så kommer inte ens försöka sätta mig in i det. Låter som en mardröm.
Citera
2016-06-14, 02:29
Medlem
onelostsouls avatar
Kan hända, för jag har alltid haft en oerhört mörk syn på livet.
(Under min fasad fullkomligt bubblar det av hat.)
Vissa nätter drömmer jag så våldsamma drömmar att jag knappt vågar yttra mig om dem.
När jag var liten hände det dessutom mer än en gång att jag höll i en kniv och funderade på om jag skulle våga ta steget att dräpa min familj tex.
Senast redigerad av onelostsoul 2016-06-14 kl. 02:32.
Citera
2016-06-14, 08:24
Medlem
Och ni som svarar tycker det vore en god ide att sätta ett jaktvapen i händerna på TS, en helt empatilös och bortom räddning trasig människa?
Citera
2016-06-14, 12:33
Medlem
onelostsouls avatar
Hmm, ja det skulle ju finnas en risk att jag skulle få för mig att gå loss ala Breivik deluxe.
Jag tar inga piller, droger eller liknande men jag skulle nog behöva någon dags hjälp. Båda mina föräldrar hade narcissistiska drag så det vore ju ganska logiskt om jag också fått någon skit mentalt. (Min farfar och min fars syster led båda av svår schizofreni ex.)

Dock håller jag mig i schack (Obs: jag varken hör eller ser i syne) alla som träffat mig IRL skulle få en total chock om dem skulle få reda på mina tankegångar.

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta. Jag känner sällan glädje och jag känner mig ofta extremt hatisk mot livet. En person som mig är nog inte menad för jordelivet. Jag borde dö och ruttna i helvetet istället (jag skulle verkligen se fram emot det.)
Citera
2016-06-15, 00:00
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Jag har alltid haft en svår relation med djur. I ena stunden kan jag gilla dem och i andra bokstavligt hata dem. När jag var liten lekte jag både med döda och levande djur. Min familjs katter var ofta min räddning för det var dem enda som jag kunde leka och umgås med när jag var ensam. Min mamma brukade ibland slå våra katter och trigga dem till att slåss med varandra. Hur dum och hemsk jag än tyckte att min mamma var så kunde jag inte låta bli att faktiskt njuta av eländet och enda sedan dess har jag haft svårt för djur, ja till och med allt som är levande. Jag känner ofta ett starkt hat mot allt som är levande (även mot min egen existens).

Jag har alltid varit fascinerad av döden och jag ser fram emot den dagen jag själv dör.
Tills dess så omger jag mig så mycket jag kan med död. Jag samlar på djurkranier, jag plockar upp djurlik (för att känna den ruttna stanken) och ibland så skaffar jag mig lite djurblod som jag ibland dricker utav eller använder till spirituella syften.

Vad anser ni om detta?
Har jag en grav störning?
Under din uppväxt har din mamma genom sin uppfostran programmerat dig till att känna så som du gör och genom att inte programmera om dig hos en psykolog så förvärrar du ditt tillstånd och kommer då få leva med den känslan och i den bubblan du är livet ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in