2016-06-12, 18:51
Medlem
doobedoos avatar
Jag letar efter det absolut simplaste och smidigaste sättet för att bli aktieägare i ett icke registrerat börsbolag. Finns det någon app t.ex.? Eller någon hemsida som hjälper till med detta? Hur löser man det med aktiedepå och liknande?

Syftet är att göra det i storskala och det är då en fördel om det är väldigt enkelt.
Citera
2016-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Jag letar efter det absolut simplaste och smidigaste sättet för att bli aktieägare i ett icke registrerat börsbolag. Finns det någon app t.ex.? Eller någon hemsida som hjälper till med detta? Hur löser man det med aktiedepå och liknande?

Syftet är att göra det i storskala och det är då en fördel om det är väldigt enkelt.

Hela poängen med onoterade aktier är att de är just onoterade och därigenom olistade. Vill du köpa aktier i ett onoterad bolag så måste du ju hitta någon som vill sälja aktier till dig och kontakta dem personligen.
Citera
2016-06-12, 22:08
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo

Köp aktier i investmentbolag som investerar i onoterade bolag.

Min magkänsla är att du kommer lyckas bättre då.
Citera
2016-06-14, 11:07
Medlem
doobedoos avatar
Jag tror ni missförstod och jag kanske inte förklarade tillräckligt väl.

Jag ska starta ett AB och vill att människor busenekelt ska kunna investera, hur går jag tillväga?
Citera
2016-06-14, 13:00
Medlem
RostigHinks avatar
Om det är ett privat AB får du inte sprida aktier genom annonsering. De får spridas på annat icke publikt sätt men till högst 200 ägare.

Är det publikt finns inte detta hinder men krävs minst 500,000 kr kapital.
Citera
2016-06-14, 13:09
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Om det är ett privat AB får du inte sprida aktier genom annonsering. De får spridas på annat icke publikt sätt men till högst 200 ägare.

Är det publikt finns inte detta hinder men krävs minst 500,000 kr kapital.

Hittade källa.
Tack i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in