2016-06-11, 19:37
Medlem
Okej, som genom slumpmässiga händelser så har jag på sistone haft kortare perioder av sexuellt umgänge med ett par personer, varav båda var ganska hårt into BDSM. Detta ledde till att jag själv, för första gången, utforskade sådana sidor hos mig själv och fann mig själv vara, för att uttrycka det milt, ganska så ordentligt pervers, sadistisk och dominant av mig i sängen (blev själv förvånad då jag inte alls är sådan i övriga livet, har liksom egentligen bara haft vaniljsex innan detta. Kompensation?).

Av olika andra händelser så träffar jag inte längre dessa personer, men dessa upplevelser har väckt ett begär för denna typ av sex.

Jag vet att det finns något slags community/subkultur för sådant här, men det är ingenting jag har kontakt med, inte än i varje fall. Skulle nästan behöva nåt slags mentor eller vän eller något som kan sånt här. Vad finns det för sociala koder osv? Vet ingenting i nuläget. Öppnare kring sex inom sfären? Någon jag kan prata med?
Senast redigerad av Badbollskrigare 2016-06-11 kl. 19:44.
Citera
2016-06-11, 22:45
Medlem
Shamdons avatar
De flesta större städer har "muncher", alltså träffar där man över en öl eller en bit mat kan träffa likasinnade utan att det är någon utlevnad.

De offentliga fester och sammankomster som finns brukar idag också försöka ta om hand om nya och ofta är ni välkomna en timme eller så innan en fest börjar för att få en introduktion så det inte blir fel. Dessutom finns ofta också dungeon monitors som kan hjälpa till att svara på frågor.

Det viktigaste är förstås att plugga på lite omkring vad som gäller vid själva utlevnaden, så inget går ordentligt på tok. (Känna till dina verktyg och veta vad du gör. Inte göra något som är ordentligt farligt innan du har full kontroll på det. Inte ge märken utan att ni är överens om att det är okej. Veta vad rött, gult, blått och grönt betyder*. Känna till vad som händer vid subspace, Domspace. Veta vad du gör om någon krashar. Veta hur du lyfter upp någon och ger eftervård. Et cetera)

Det andra är att du ska vara lugn och hövlig och korrekt i all kontakt med undergivna. Du kommer inte behöva "ragga" som på en vanlig fest för att folk ska prata med dig. Ett tips om någon kommer tillsammans med en annan dominant så pratar du med den dominante först och om den undergivna får tilltala dig så kommer du märka det via den dominante.

Det självklara svaret är väl att du ska gå med på darkside.se men jag vill nog lägga in en brasklapp om att du mycket hellre än att lyssna och läsa vad alla internetcowboys skriver där gå på de träffar du kan se i kalendariet och träffa folk i verkligheten istället.

När du träffat och pratat med lite folk och fä och fått lite koll. Då tar du kontakt med personer på Darkside som verkar vettiga nog att vara din mentor.

* Rött = Sluta genast, Gult = Paus, ta det lugnt och kolla vad som är fel, Grönt = Fortsätt, mer, hårdare, Blått = Inte nu, kanske senare.
Citera
2016-06-11, 23:56
Moderator
fredrik686s avatar
Erotik och sexualitet --> BDSM, fetischism, parafili och kinky sex
/Moderator
Citera
2016-06-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
De flesta större städer har "muncher", alltså träffar där man över en öl eller en bit mat kan träffa likasinnade utan att det är någon utlevnad.
Är detta till för att prata om vädret, eller är det även öppet (att man brukar) prata om erfarenheter och vad man gillar sexuellt o.s.v.?

Citat:
Det andra är att du ska vara lugn och hövlig och korrekt i all kontakt med undergivna.
Vad innebär "korrekt" i det här sammanhanget?

Citat:
Du kommer inte behöva "ragga" som på en vanlig fest för att folk ska prata med dig. Ett tips om någon kommer tillsammans med en annan dominant så pratar du med den dominante först och om den undergivna får tilltala dig så kommer du märka det via den dominante.
Är tanken att det blir något slags utlåning av den undergivna, i längden för utlevnad?

Citat:
Det självklara svaret är väl att du ska gå med på darkside.se men jag vill nog lägga in en brasklapp om att du mycket hellre än att lyssna och läsa vad alla internetcowboys skriver där gå på de träffar du kan se i kalendariet och träffa folk i verkligheten istället.

När du träffat och pratat med lite folk och fä och fått lite koll. Då tar du kontakt med personer på Darkside som verkar vettiga nog att vara din mentor.
Hur är det med personligheter och hur de går ihop med rollerna som intas vid utlevnad? Jag anar att blir lite av en udda fågel eller så, eftersom jag till vardags inte alls är en dominant person (snarare lite skygg), men det känns liksom naturligt vid sex. Och det är väl vanligtvis vardagsdominanta som också är dominanta i sängen? Hur ses det på sådant inom communityn? Kommer bli ett steg utanför comfortzonen att gå på någon sån där "munch" känner jag.

Tack för tips om darkside och träffar och sådant. Utelämnade lite här för att smala ner om det jag hade frågor om.
Citera
2016-07-10, 00:11
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollskrigare
Är detta till för att prata om vädret, eller är det även öppet (att man brukar) prata om erfarenheter och vad man gillar sexuellt o.s.v.?

Det är vanligt socialt umgänge. Vill man prata om vädret gör man det. Vill man prata om annat gör man det. Ofta äger träffarna rum på café eller annan allmän plats och då är det vanligt att man håller samtalen hyfsat neutrala för att inte dra på sig utomståendes uppmärksamhet i onödan. Min erfarenhet är att när man lärt känna varandra blir det lite mer "snuskprat" än när man kommer som ny. Tanken är att lära känna varandra socialt, inte att ragga. Den som försöker stöta på folk för uppenbart brukar inte vara så välkommennästa gång.

Citat:
Vad innebär "korrekt" i det här sammanhanget?

Det finns regler som gäller alltid och det finns regler som gäller specifikt för vissa ställen/grupper. Viktigaste reglerna är att et nej alltid är ett nej och skulle man försöka tjata ses det som att man inte respekterar ett nej. Det vanligaste straffet är att man kastas ut och aldrig mer är välkommen. Man outar ingen medvetet. Gör man det är man körd för all framtid i BDSM-miljön. Sådant sprider sig snabbt i hela landet och även utanför. Fotografering är aldrig tillåtet utom möjligen om man får alla närvarandes tillstånd. På en del ställen är även mobiltelefoner förbjudet. Om folk presenterar sig med nick eller smeknamn så frågar man inte vad de heter på riktigt eller andra personliga saker. Alla har rätt att vara anonyma om de inte själva väljer att inte vara det. Man shamar inte andras kinks. Alla kinks som innefattar vuxna personer som deltar av egen fri vilja är OK. Tycker du att det är sjukt eller perverst håller du tyst om det (självklart får man diskutera kinks och fråga om man inte förstår eller vet så mycket, bara man inte shamar). Samma sak gäller om folk är hetero-, homo-, bi- eller något annant. Alla har rätt till sin sexualitet och samma värde. Man försöker inte dominera andras undergivna eller undergivna som är singlar, utan man behandlar alla lika oavsett om de är dominanta, undergivna eller switch. Man kommer långt med att bara uppträda artigt och trevligt mot övriga deltagare.

Citat:
Är tanken att det blir något slags utlåning av den undergivna, i längden för utlevnad?

Utlåning förekommer ibland på utlevnadsfester men är inte alls så vanligt och godtyckligt som många tror. Många (kanske de flesta) är inte alls öppna för att låna ut sin partner, och de som gör det brukar oftast vilja känna den de lånar ut till ganska väl innan de kan tänka sig att låna ut. Du skulle väl inte låna ut din lägenhet eller bil till vem som helst, men kanske till en väldigt nära vän. De fall av utlåning jag sett i praktiken har varit mellan väldigt erfarna utövare och de har diskuterat regler för utlåningen väldigt grundligt innan. Någon utlåning till nybörjare eller vem som helst har jag aldrig sett.

Citat:
Hur är det med personligheter och hur de går ihop med rollerna som intas vid utlevnad? Jag anar att blir lite av en udda fågel eller så, eftersom jag till vardags inte alls är en dominant person (snarare lite skygg), men det känns liksom naturligt vid sex. Och det är väl vanligtvis vardagsdominanta som också är dominanta i sängen? Hur ses det på sådant inom communityn?

På en munch/fikaträff är folk oftast väldigt avspända och sitter inte och försöker mäta kukar eller något sådant. Faktum är att det kan vara väldigt svårt att ana sig till vilka som är dominanta och vilka som är undergivna många gånger om man inte känner folk innan, så det skulle jag inte oroa mig för om jag var du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in