Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-10, 01:34
Medlem
partyboels avatar
Var precis inne på Intrum justitias sida. Har en del skulder sedan början på 2000-talet. Ser att jag inte fått någon extradebitering på många av skulderna. Senast en avgift las på var exempelvis 2007. Har inte heller fått något brev om det här. Kan jag hävda preskibitionsavbrott? Tycker det är märkligt att jag enbart får brev om en enda skuld där när jag har närmare 10 olika.
Citera
2016-06-10, 01:59
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Var precis inne på Intrum justitias sida. Har en del skulder sedan början på 2000-talet. Ser att jag inte fått någon extradebitering på många av skulderna. Senast en avgift las på var exempelvis 2007. Har inte heller fått något brev om det här. Kan jag hävda preskibitionsavbrott? Tycker det är märkligt att jag enbart får brev om en enda skuld där när jag har närmare 10 olika.

Ring och fråga? De kanske har glömt det
Citera
2016-06-10, 02:02
Medlem
Fallen.Angels avatar
Logga aldrig på deras sidor. Kontakta inte dom. Helt enkelt ignorera dom.

Eller bara betala tillbaka.

Jag vet va jag prata om. Skulden på inkasso kommer aldrig att försvinna för dig. Maffia där.
Citera
2016-06-10, 02:06
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Logga aldrig på deras sidor. Kontakta inte dom. Helt enkelt ignorera dom.

Eller bara betala tillbaka.

Jag vet va jag prata om. Skulden på inkasso kommer aldrig att försvinna för dig. Maffia där.

Har inte fått brev och det borde ju vara preskriberat?

Hade gärna betalat tillbaka kapitalskulden på 9000 kr, däremot inte deras maffialiknande räntekostnader och tillägg. Nu är skulden på 43.450 kronor. Känns lite sådär.
Citera
2016-06-10, 02:07
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdinGTX
Ring och fråga? De kanske har glömt det

Erkänner jag skulden så är det ju preskriberingsavbrott?
Citera
2016-06-10, 08:18
Medlem
Citat:
Erkänner jag skulden så är det ju preskriberingsavbrott?

Det borde kunna räcka med att du loggat in så du sett dina uppgifter för att preskriptionen hävts.
Citera
2016-06-10, 08:21
Medlem
Citat:

Hade gärna betalat tillbaka kapitalskulden på 9000 kr, däremot inte deras maffialiknande räntekostnader och tillägg. Nu är skulden på 43.450 kronor. Känns lite sådär.

Var kommer liknelsen med maffia in i bilden? Finns det en skuld som förfallit till betalning tillkommer ränta, det är knappast vare sig nytt eller konstigt. Regleras av räntelagen eller separat avtal med fordringsägaren. Föreligger osäkerhet om räntans riktighet får du väl kontrollräkna samt undersöka vilket avtal som gäller för just den skulden. Finns inget avtal så gäller räntelagen.
Citera
2016-06-10, 10:21
Medlem
Sn0wdens avatar
Citat:

Ring inkassobolaget och erbjud dig att lösa skulden genom att betala 9.000 kr på ett bräde.
Citera
2016-06-10, 12:26
Medlem
500ghzs avatar
Har för mig att det inte finns någon preskiberingstid för skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in