2016-06-16, 15:11
Medlem
FelixSotizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag vet vem han är! Har till och med själv spelat i orkester vid ett tillfälle med honom som sångare, i Bankeryds kyrka om jag inte minns fel. Där ser man...

Han är väl adopterad antar jag!

Hans mor har delat länkar på facebook som har med adoption att göra. Såg även att hon nämnde att dom varit och spelat in lokalTV med sonen, någon som kan tänkas leta fram länk till denna insplening?
Citera
2016-06-16, 15:58
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Har inte kommit så långt i FUP'en men det verkar ju solklart att det är Tobias Rudåker som är en pedofiljävel och även fått sina datorer med tusentals bilder och filmer beslagtagna. Men varför är han på fri fot? Man kollar hans facebook nu och han är i london och uppdaterar och folk gillar och kommenterar som att ingenting har hänt? Bryr sig ingen?
Citera
2016-06-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Delarge
Har inte kommit så långt i FUP'en men det verkar ju solklart att det är Tobias Rudåker som är en pedofiljävel och även fått sina datorer med tusentals bilder och filmer beslagtagna. Men varför är han på fri fot? Man kollar hans facebook nu och han är i london och uppdaterar och folk gillar och kommenterar som att ingenting har hänt? Bryr sig ingen?

Citat:
Rättegångsbalken 24 Kap. Om häktning och anhållande
1 § Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott, för vilket är föreskrivet fängelse ett år eller däröver, får häktas, om det med hänsyn till brottets beskaffenhet, den misstänktes förhållande eller någon annan omständighet finns risk för att han
1. avviker eller på något annat sätt undandrar sig lagföring eller straff,
2. genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning eller
3. fortsätter sin brottsliga verksamhet.
Är för brottet inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år, skall häktning ske, om det inte är uppenbart, att skäl till häktning saknas.
Häktning får ske endast om skälen för åtgärden uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för den misstänkte eller för något annat motstående intresse.
Kan det antas att den misstänkte kommer att dömas endast till böter, får häktning inte ske. Lag (1989:650).

Han är hörd, hans saker är i beslag, åtal är väckt och brottet är inte så allvarligt att man kan förutsätta flyktfara. Det finns inga häktningsskäl. Därför sitter han inte inne.

Vad det gäller hans vänner så skulle jag sätta rätt mycket pengar på att ingen vet om att just han är åtalad. Enligt FUP:et så är ju hans föräldrar hörda i ärendet, så jag skulle gissa att de vet. Men det är ju kyrkligt folk. Det kanske är sjukt skämmigt att ha en son som är misstänkt peddo, så de håller snattran.
Senast redigerad av 1984FTW 2016-06-16 kl. 16:23.
Citera
2016-06-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
går tyvärr ej att utvisa då ingen vill ta emot honom…tyvärr…Sverige sitter alltid med svarte petter pga imbecilla politiker….
Dessutom rätt svårt att utvisa någon som är adopterad...
Citera
2016-06-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Han är hörd, hans saker är i beslag, åtal är väckt och brottet är inte så allvarligt att man kan förutsätta flyktfara. Det finns inga häktningsskäl. Därför sitter han inte inne.

Vad det gäller hans vänner så skulle jag sätta rätt mycket pengar på att ingen vet om att just han är åtalad. Enligt FUP:et så är ju hans föräldrar hörda i ärendet, så jag skulle gissa att de vet. Men det är ju kyrkligt folk. Det kanske är sjukt skämmigt att ha en son som är misstänkt peddo, så de håller snattran.

Jo, det förstår jag. Menar mer bland vänner men det är nog som du säger - de vet inget. Förutom hans mamma då, och henne ser man ändå kommentera som om ingenting har hänt.

Men hur kan han själv sitta och lägga upp saker och fortsätta med sin karriär och sitt liv? Han måste ju få en fängelsedom när utredningen är klar, visst?
Citera
2016-06-16, 16:40
Medlem
Citat:
Jo, det förstår jag. Menar mer bland vänner men det är nog som du säger - de vet inget. Förutom hans mamma då, och henne ser man ändå kommentera som om ingenting har hänt.

Men hur kan han själv sitta och lägga upp saker och fortsätta med sin karriär och sitt liv? Han måste ju få en fängelsedom när utredningen är klar, visst?

Eftersom åtal är väckt är utredningen redan klar och överlämnad till åklagare som väckt åtal. Stod inte rättegångsdatumet i åtalet? Jag har inte sett åtalet, men kan tänka att han ska upp i rätten snart.

Jag är ingen expert på barnporrdomar direkt, men grovt BP brott är ju minimum 6 månader enl BrB 16:10a 6st. 6 mån till 6 år.

6 år lär han inte få. Särskilt om han är ostraffad sen tidigare. Kan tänka mig att 6-årsdomen är för typ studio som producerar barnporr kommersiellt i stor mängd. Hemfifflare som den här tomten kommer nog undan med ett år. Max. Men vi får se. Jag är inte domare eller ens jurist så. *shrug*
Citera
2016-06-16, 16:44
Medlem
Citat:
Eftersom åtal är väckt är utredningen redan klar och överlämnad till åklagare som väckt åtal. Stod inte rättegångsdatumet i åtalet? Jag har inte sett åtalet, men kan tänka att han ska upp i rätten snart.

Jag är ingen expert på barnporrdomar direkt, men grovt BP brott är ju minimum 6 månader enl BrB 16:10a 6st. 6 mån till 6 år.

6 år lär han inte få. Särskilt om han är ostraffad sen tidigare. Kan tänka mig att 6-årsdomen är för typ studio som producerar barnporr kommersiellt i stor mängd. Hemfifflare som den här tomten kommer nog undan med ett år. Max. Men vi får se. Jag är inte domare eller ens jurist så. *shrug*

Jag får ursäkta kollar euros så skriver lite slarvigt. Menar såklart när utredning är klar åtal väckts osv.

Låter ju rimligt att han kommer få straffet i den lägre skalan, men de "sociala" straffen lär ju vara värre, med utfrysning i staden och umgängeskretsarna osv. Därför jag tycker det är så konstigt att han fortfarande publicerar saker på facebook, som att han vill samla på sig alla "likes" han kan få nu när folk fortfarande gillar honom. För han måste väl inse att alla som kommenterar nu kommer inte längre göra det när folk får reda på att han gillar unga killar.
Citera
2016-06-16, 16:52
Medlem
ace_secs avatar
Det roliga är hans försvar; han påstår alltså att hans dator har blivit hackad
Citera
2016-06-16, 17:07
Medlem
Citat:
För han måste väl inse att alla som kommenterar nu kommer inte längre göra det när folk får reda på att han gillar unga killar.

Han kanske är bombsäker på att han kommer gå fri? Om han har narcissistiska drag så tror han ju inte att han kan göra fel.
Citera
2016-06-16, 17:10
Medlem
Man blir lite smått illamående av att läsa hans chattar. Går igenom FUP:et nu och det här med att han kallar dem han chattar med för "pappa" är ju sådär lagom mysigt...
Citera
2016-06-16, 17:11
Bannlyst
Citat:
Skulle gissa på det. Att man vill ha hans hemmiljö och sängkläder dokumenterad ifall man skulle påträffa "hemmagjorda" filmer.
Ja så kan det nog vara.
Citera
2016-06-16, 17:23
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det roliga är hans försvar; han påstår alltså att hans dator har blivit hackad
Du ska veta att dom är klyftiga de där hakkarna nuförtiden, de kan tom sätta in USB-enheter i din dator utan att fysiskt sett vara där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in