Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 18:15
Medlem
Neofytens avatar
Visst nog var väl säsong 2 stundtals underhållande men det kändes som att inte mycket nytt av värde tillfördes, mest bara en del nya irriterande karaktärer. Det var liksom den där porten öppnades igen och skulle stängas igen. Jag ser på IMDb att minst två säsonger till är planerade, hoppas verkligen de vågar göra något nytt i säsong 3 för jag vill inte bara se "porten öppnas igen och nu måste den stängas igen...igen...igen?".

Tjusningen för mig med den här serien främst i säsong 1 var verkligen scenerna mellan kidsen när de nördar sig med D&D och liknande precis som jag själv gjorde fast ungefär ett årtionde senare då.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En sak som stör mig. Jag sa redan under förra säsongen att jag inte vill se nån romance sub plot hos kidsen. Men det fick vi ju.

Jag håller helt med, fan vad tråkigt att de skulle dra till med det, men inte helt oväntat precis. De hade hellre kunnat fokusera på sköna dialoger mellan kidsen bara. Visst Mike och El kanske jag kan köpa lite puppylove liksom, en dans på skolbalen typ. Men nej de förstörde den sköna stämningen med den nya tjejen i gänget tycker jag.
Citera
2017-11-11, 18:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag håller helt med, fan vad tråkigt att de skulle dra till med det, men inte helt oväntat precis. De hade hellre kunnat fokusera på sköna dialoger mellan kidsen bara. Visst Mike och El kanske jag kan köpa lite puppylove liksom, en dans på skolbalen typ. Men nej de förstörde den sköna stämningen med den nya tjejen i gänget tycker jag.
Man måste inte alltid ha en romance sub plot och räcker det inte med både morsan + sheriffen och sen dom äldre ungarna?
Citera
2017-11-11, 18:52
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Man måste inte alltid ha en romance sub plot och räcker det inte med både morsan + sheriffen och sen dom äldre ungarna?

Det hade räckt gott och väl. Love sells?
Citera
2017-11-11, 18:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det hade räckt gott och väl. Love sells?
Ja och så är det ju för att folk ska känna igen sig.
Citera
2017-11-11, 19:03
Medlem
Royal.Armadas avatar
S2 Var rena öknen. Ettan var väl OK, men seg som fan. Hoppas S3 är om något helt annat än upside down.
Citera
2017-11-11, 19:56
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ja och så är det ju för att folk ska känna igen sig.

Ja de vill väl fånga in så många som möjligt antar jag, kanske därför det blev som det blev också, stundtals tråkigt.
Citera
2017-11-11, 20:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja de vill väl fånga in så många som möjligt antar jag, kanske därför det blev som det blev också, stundtals tråkigt.
Om inget annat så är det ju alltid nån jävla romance sub plot i alla serier och filmer. Det var så befriande att det inte var en sån i förra säsongen. För kidsen alltså .
Citera
2017-11-11, 22:32
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Om inget annat så är det ju alltid nån jävla romance sub plot i alla serier och filmer. Det var så befriande att det inte var en sån i förra säsongen. För kidsen alltså .

Ja faktiskt, det hade även varit rimligare att inte ha en sådan plot med. I ärlighetens namn hur många riktiga nördar i den åldern (vad går de i 7an, 8an typ?) på 80-talet hängde med tjejer? Fan jag gjorde då inte det och det var på 90-talet, det var fortfarande stigmatiserande även då. Det känns som att det är betydligt vanligare med nördiga unga tjejer idag, och det är typ inne att vara nörd idag, men då? På 80-talet? Hah tillåt mig skratta! Helt andra världar alltså, vi har helt enkelt bevittnat ren och skär historierevisionism haha!
Citera
2017-11-12, 03:02
Medlem
Tyckte den var riktigt bra överlag. Störde mig lite på dom ansträngt feministiska undertonerna med alla dessa bad ass-tjejer (sidospåret med elevens syster var rent skräp, skyhög cringefaktor) och cgi-effekterna var väl lite väl plastiga ibland... Skildringarna av ungdomarna tyckte jag var klockren. Hög igenkänningsfaktor på mycket. Nästan så att man hellre hade velat set en serie utan dom övernaturliga elementen.
Senast redigerad av impasto 2017-11-12 kl. 03:05.
Citera
2017-11-16, 16:34
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ja faktiskt, det hade även varit rimligare att inte ha en sådan plot med. I ärlighetens namn hur många riktiga nördar i den åldern (vad går de i 7an, 8an typ?) på 80-talet hängde med tjejer? Fan jag gjorde då inte det och det var på 90-talet, det var fortfarande stigmatiserande även då. Det känns som att det är betydligt vanligare med nördiga unga tjejer idag, och det är typ inne att vara nörd idag, men då? På 80-talet? Hah tillåt mig skratta! Helt andra världar alltså, vi har helt enkelt bevittnat ren och skär historierevisionism haha!

Jag var själv i den åldern som TV-serien speglar så visst känner jag igen tidsandan.
Var nördig och spelade Dungeon & Dragons och datorspel på Spectrum ZX.

Gick sällan på några tonårsdiscon som var vanligt, förutom att hänga lite på fritidsgården.
Brukade krama leka ryska posten och blygsamt krama tjejerna när jag förlorade.
Senast redigerad av Nochills 2017-11-16 kl. 16:37.
Citera
2017-11-16, 21:16
Medlem
Säsong 1 hade mer spänning, samt bättre regi. Säsong 2 får godkänt men inte mer.

The Duffer brothers regisserar 6 avsnitt i säsong 1 men bara bara 4 i säsong 2. Tycker det märks när man tittar på serien - bröderna är så mycket skickligare.
Senast redigerad av fonzen 2017-11-16 kl. 21:20.
Citera
2017-11-19, 02:21
Medlem
NirvanAs avatar
Jag fick inte mersmak av säsong 2 iaf, blir det inte en mycket annorlunda handling till säsong 3 så stoppar jag nog här...

Då ser jag mer fram emot Westworld S2 om man ska snacka "mystery genre"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in